Kukaan vaihtanut pph:a ja mistä syystä?

ollaan pohdittu lähes koko puoli vuotta minkä esikoinen 3v on ollut hoidossa, olisko meillä syytä vaihtaa perhepäivähoitajaa... hoitaja ei ole kkovin luotettavan oloinen, puhuu meille enemmän muiden lasten ja heidän vanhempiensa asioista kuin meidän lapsen kuulumisista ja hoitopäivän sujumisesta... jos jotain sanottavaa meidän lapsesta ón niin palaute on lähinnä negatiivista ja lähes aina. hoitaja ei myöskään kuuntele, kysyy jotain esim ruokavaliosta ja kysyy samaa kohta uudestaan moneen kertaan. hoidossa katsotaan todella paljon tv.tä eikä juurikaan esim askarrella tai piirretä. hoitotäti ei lapsen mukaan koskaan leiki lasten kanssa enkä kylllä ole niin nähnyt kertaakan tapahtuvankaan... täti on koko ajan hermostunut ja rauhaton, kokemuksen puutetta ei ainakaan ole kun ikääkin alkaa jo olla. olishan noita epäkohtia monia, mietin vaan missä menee raja että vois alkaa harkita hoitotädin vaihtoa. lapsi useimmiten tyytyväinen kun haetaan, toisinaan ei millään haluais lähteä hoitoon.
 
juuri siksi
Voitko hakea päiväkotiin?

jos haet toista pph:paikkaa, onko oltava jokin raskauttava peruste? Eikö riitä nämä mitä jo on, eli hoitotäti olisi vaitiolovelvollinen muttei ole?

Meidän lapsi meni päiväkotiin juuri tämän takia: on liian paljon ns. huonoja perhep.hoitajia.
Hyviäkin on, he ovat ihania ja työlleen ja lapsilleen omistautuneita mutta mistäs tiedät saatko lapselle sen hyvän ja ihanan vaiko sen jota työ ei kiinnosta eikä lapsetkaan.,.
 
juuri siksi
Voitko hakea päiväkotiin?

jos haet toista pph:paikkaa, onko oltava jokin raskauttava peruste? Eikö riitä nämä mitä jo on, eli hoitotäti olisi vaitiolovelvollinen muttei ole?

Meidän lapsi meni päiväkotiin juuri tämän takia: on liian paljon ns. huonoja perhep.hoitajia.
Hyviäkin on, he ovat ihania ja työlleen ja lapsilleen omistautuneita mutta mistäs tiedät saatko lapselle sen hyvän ja ihanan vaiko sen jota työ ei kiinnosta eikä lapsetkaan.,.
 
Joo olen vaihtanut. Poika oli silloin vajaa 3-vuotias. Opiskelin ammattioppilaitokses uutta ammattia ja poika aloitti uudessa hoitopaikassa. 2viikkoa kuuntelin sitä joka päiväistä rutinaa että kuinka poika on niin sitä sun tätä.. vie lelut toisten kädestä ja vaikka mitä.. Ihmettelin hiukan kun aina on ollut niin että poikani on todella sosiaalinen luonne ja toisten lasten kanssa toimeen tuleva. Sitten kuulin eräältä tuttavaltani että tällä kyseisellä naisella oli ollut tapana joskus puhua lasten vanhemmista ja toisten lapsista muille hoitolasten vanhemmille kaikenlaista p.a.skaa. Siinä vaiheessa mulle riitti ja piste iin päälle oli kun eräs toinen hoitolapsi puri poikaani käteen niin että vaik oli paita ja takki välissä, niin verta tuli. Tämä toinen lapsi oli hoitajan mukaan niin kiltti yms että minunkin poikani pitäisi ottaa mallia siitä lapsesta.. jooopajoo.. Puremisenki oli kuulemma oppinut minun lapseltani, joka ei ikinä ole ollut purija tyyppiä. Kävin hoitotoimistos kertomassa kaiken ja senhän arvaa että tämä hoitaja suuttui kun kyseenalaitin hänen työnsä, olihan ollut alalla jo 30vuotta. Väsynyt työhönsä mä luulen.. tuli viel mieleen että tuolloin yritin juuri vieroittaa poikaani pullosta muutta tämä hoitaja ei halunnut ryhtyä siihen. Olisi kuulemma liian raskasta. Seuraavassa hoitopaikassa pulloa ei otettu mukaan ollenkaa eikä ollut mitenkää raskasta. Riidan kanssa lähdin kun viimeisen kerran poikani sieltä hain. Se nainen alkoi aukoa naamaansa siitä että mulla ei oo hänen mukaansa kunnon ammattia(=ei lukiotaustaa..)kun hänen poikansa oli jo 24-vuotiaana diblomi-insinööri ja suuressa firmassa johtoportaassa. Ja hänen hoitolapsensa on kuulemma kaikki menneet lukioon.. siinä vaiheessa repesin nauramaan että on kyllä erikoista että niin pienet lapset tietää jo tulevaisuutensa niin hyvin. Ja kysyinpä sitten että onko hänen pojallaan perhettä, onhan hän jo yli30-vuotias.. osui ja uppos. Sain sanottua takasin ja se riitti. En nyt kirjoittanut kuin murto-osan sen naisen solvauksista mutta joo.. tulihan pitkä teksti. Täällä meidän kaupungissa ainakin saa vaihtaa hoitopaikkaa jos vaan tuntuukin että ei oo hyvä. Ei siihen tarvita mitään laitonta tai vastuuntunnotonta toimintaa.
 
hopo harmailee
kyllä me vaihdettiin pphoitajaa ihan sillä perusteella ettei luotettu hoitajaan, ei kertakaikkiaan uskallettu enää lasta viedä hoitoon. siellä tapahtui kaikenlaisia kummia juttuja esim. lapsi putos pöydältä (no hoitsu jättänyt hänet valmovatta), esikko leikkii tiellä yksinään ku mennään hakemaan yms. joita ei mielestäni saa tapahtua. täti oli sellainen eläkeikää lähestyvä joten laitetaan kaikki iän piikkiin. mutta nyt on uusi hoitaja,loistava pphoitaja :heart:
 
joo
Pakko oli vaihtaa hoitajaa, kun eka pphoitaja jäi pitkälle sairaslomalle. Tyttömme oli ylimääräisellä paikalla toisella hoitajalla pari kuukautta, sitten pääsikin jo 3. hoitopaikkaan, ryhmäperhepvhoitopaikkaan. Kaikissa on viihtynyt hyvin, mutta nyt ei tiedetä mihin hän menee taas kun kesäloma on ohi.. Pphoidon ohjaaja on kai kesälomalla itsekin vielä. Haluaisin, että jatkaa tuolla isommassa paikassa, jossa on samanikäisiä kavereitakin, mies taas haluaa, että jatkaa ekalla pphoitajalla. Entäs jos hän taas jää sairaslomalle, pitääkö tyttömme taas mennä uuteen paikkaan vai minne.. Asumme maaseudulla ja tyttö on 2 vuotta vasta, parempi olisi, jos saisi olla samassa paikassa kauemmin. Mutta minkäs teet, kuka sen päättää.. En tiedä vielä. :/
 
kahdesti olen vaihtanut, mutta molemmat kerrat oli sellaisia että asian näki heti ettei toiminut eikä se hoitaja tehnyt työtään kunnolla. Molemmat paikat meni vaihtoon alle kahden viikon ja ainakin toisesta kuulin että pari muutakin äitiä otti lapsensa sieltä heti pois kun paikkaa oli heille tarjottu ja he oli kokeilleet.
mutta jos kaksi tuollaista niin on meillä ollut todella hyviä perhepäivähoitajia myös, kaksi todella supersellaista ja monta hyvää!
 
hmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 14:08 Ashika kirjoitti:
Joo olen vaihtanut. Poika oli silloin vajaa 3-vuotias. Opiskelin ammattioppilaitokses uutta ammattia ja poika aloitti uudessa hoitopaikassa. 2viikkoa kuuntelin sitä joka päiväistä rutinaa että kuinka poika on niin sitä sun tätä.. vie lelut toisten kädestä ja vaikka mitä.. Ihmettelin hiukan kun aina on ollut niin että poikani on todella sosiaalinen luonne ja toisten lasten kanssa toimeen tuleva. Sitten kuulin eräältä tuttavaltani että tällä kyseisellä naisella oli ollut tapana joskus puhua lasten vanhemmista ja toisten lapsista muille hoitolasten vanhemmille kaikenlaista p.a.skaa. Siinä vaiheessa mulle riitti ja piste iin päälle oli kun eräs toinen hoitolapsi puri poikaani käteen niin että vaik oli paita ja takki välissä, niin verta tuli. Tämä toinen lapsi oli hoitajan mukaan niin kiltti yms että minunkin poikani pitäisi ottaa mallia siitä lapsesta.. jooopajoo.. Puremisenki oli kuulemma oppinut minun lapseltani, joka ei ikinä ole ollut purija tyyppiä. Kävin hoitotoimistos kertomassa kaiken ja senhän arvaa että tämä hoitaja suuttui kun kyseenalaitin hänen työnsä, olihan ollut alalla jo 30vuotta. Väsynyt työhönsä mä luulen.. tuli viel mieleen että tuolloin yritin juuri vieroittaa poikaani pullosta muutta tämä hoitaja ei halunnut ryhtyä siihen. Olisi kuulemma liian raskasta. Seuraavassa hoitopaikassa pulloa ei otettu mukaan ollenkaa eikä ollut mitenkää raskasta. Riidan kanssa lähdin kun viimeisen kerran poikani sieltä hain. Se nainen alkoi aukoa naamaansa siitä että mulla ei oo hänen mukaansa kunnon ammattia(=ei lukiotaustaa..)kun hänen poikansa oli jo 24-vuotiaana diblomi-insinööri ja suuressa firmassa johtoportaassa. Ja hänen hoitolapsensa on kuulemma kaikki menneet lukioon.. siinä vaiheessa repesin nauramaan että on kyllä erikoista että niin pienet lapset tietää jo tulevaisuutensa niin hyvin. Ja kysyinpä sitten että onko hänen pojallaan perhettä, onhan hän jo yli30-vuotias.. osui ja uppos. Sain sanottua takasin ja se riitti. En nyt kirjoittanut kuin murto-osan sen naisen solvauksista mutta joo.. tulihan pitkä teksti. Täällä meidän kaupungissa ainakin saa vaihtaa hoitopaikkaa jos vaan tuntuukin että ei oo hyvä. Ei siihen tarvita mitään laitonta tai vastuuntunnotonta toimintaa.
Tästä tuli kyllä mieleen, että taitaa äiti olla näitä "ei minun kullannuppu "äitejä.
 
äitylikö
Taitaa tämä edellinen vastaaja olla joku näistä perhepäivähoitajista joiden mielestä kaikki lapset on kamalia, ja vanhemmat vielä kamalampia. Mukavia lapsia ovat vain ne, jotka istuvat kiltisti paikallaan eivätkä vaadi mitään.
Alkuperäisenä minä vaihtaisin pph:ta. Omat kokemukset näistä vanhoista, kouluttamattomista hoitajista, joilla on niin pitkä kokemus että, ovat vain huonoja. Tiedän myös nuoren hoitajan, joka juoruaa kaikki hoitolastensa perheiden asiat, ei ehdi leikkiä, lapset katsovat tv:tä ja ovat kamalia. Ammattietiikka ja moraali on usein kokonaan hukassa lastenhoitoalalla.
 
Tottakai vaihdatte ja kaikista parasta että rehellisesti sanotte msitä kenkä puristaa,koska huonot hoitajat pilaa hyvien maineen,ja yksikin huono on liikaa.Mikä on koulutus ap pph?Ekaks soittasin päivähoidonohjaajalle ja sitä kautta sit miettimään muita vaihtoehtoja.Päiväkotia suosittelen,koska useampia hoitajia,virikkeitä säännöllisine päivärytmineen,monipuolinen ruoka ym ym
 
niin..mä mietin tässä ihan samaa asiaa koko ajan.. kirjotin tuossa edelläkin jo jotain aiheesta, oon vaihtanut kerran hoitajaa toisten lasten takia, ja sen, ettei hoitaja pitänyt mielestäni kuria tarpeeksi niinkuin lapset tarvisivat ja lastani kiusattiin,mikä taas johti siihen ,että hänkin alkoi vähän kiusaamaan pienempää lasta ja plaah.. lapsi on kyllä minulle ainakin sellainen asia, että ei ole mitään mitä en hänen puolestaan tekisi. ja vaikka oma osaa olla raivostuttava kakarakin,niin oma rakas se on .
tän hetkisestä hoitopaikasta, tuntuu kans että siellä ei oikein hoitaja perehdy lapsiin, aina on samoja ruokia, ja tuntuu kans niinkuin aina olis vaan jotain negatiivista sanomista likasta kun haet hoidosta, askarrella ei myöskään vissiin, nukkua olisi PAKKO, ja tuntuu kuin hoitaja ei ikinä hymyilisi!!!!! ihan ku elämäänsä kyllästynyt! (myös vanhemman puoleinen nainen). en tiedä mikä olis viisainta.
 
pph
Itse perhepäivähoitajana voin sanoa että jos hoitajan ja vanhempien kanssa ei synkkää, voi mainiosti ottaa yhteyttä päivähoidon ohjaajaan ja toivoa hoitopaikan vaihtoa. On tavallista että vanhemmat ja hoitaja eivät ns. puhu samaa kieltä ja tällöin olisi kaikkien kannalta hoitopaikan vaihto parempi ratkaisu. Myönnän myös että on useita hoitajia, useimmin vanhemman puoleisia joiden oma terveys reistailee, jotka eivät enää jaksa olla niin työhön perehtyneitä. Mutta varmasti hyviä hoitajia on silti enemmän.
On myös mahdollista että toisen lapsen vanhempi pitää hoitopaikasta/ hoitajasta paljon, ja toinen taas ei voi sietää pätkääkään.
Vaihtakaa ihmeessä hoitopaikkaa jos tuntuu ettei yhteistyö suju. Lasta kannattaa myös kuunnella...

Tuota hoitopaikan vaihtamista hoitajan pitkän sairasloman takia en kyllä ymmärrä alkuunkaan!!! Jokainen hoitaja tulee olemaan sairaslomalla, ja yllättävän usea pitkiäkin aikoja.
Tiedän juuri yhden tapauksen missä alle 2v lapsi ollut varahoidossa toista kuukautta hoitajan sairasloman takia. Äiti hermostui ja sai vaihdettua hoitajan "sellaiseen joka ei lomaile turhia", lapsi oli hoidossa kyseisessä paikassa vajaan kuukauden kunnes hoitaja loukkasi jalkansa ja ollut nyt jo toista kuukautta sairaslomalla...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2006 klo 08:02 hmmm kirjoitti:
Tästä tuli kyllä mieleen, että taitaa äiti olla näitä "ei minun kullannuppu "äitejä.

[/quote]

Aina oma ihanin, eikö näin? Ja jos ei jää hyvä olo hoitajasta niin miksi sinne pitäis omaa pientä viedä? Veisitkö ite sellaiselle kestä et pidä, syystä tai toisesta? Todellakaan poikani ei oo täydellinen, muttei niin kamala mitä annettiin ymmärtää. Ja varsinkin ku tää täti meinas ettei hänen muut hoidokit tee ikinä muuta ku on kilttejä rauhallisia yms. lapsia. Totta hel.vetis haluan lapselleni hyvän hoitajan ja anteeksi kamalasti jos se jotain loukkaa..Mut pitipä hmmm:n tähän tarttua.. varsinainen älypää mahtaa olla taas asialla. kerroin vaan oman kokemukseni.. Hoitopaikkaa kun voi vaihtaa niin monesta syystä :\|
 

Yhteistyössä