Kummallinen lahja

Nyt on ihan pakko avautua.. Hiukan ottaa päähän kun meidän toinen etä sai sossusta paketin (ollaan siis erityistilanteen takia sekä meidän perhe että etälasten äidin perhe asioitu sossussa) paketissa oli VHS piirrettyjä 9v pojalle, meillä ei oo aikoihin ollu vhs-laitetta ja kaikenlisäksi noissä on risat kotelotkin että selkeesti on jonkun "vanha krääsä" eipä ollu kovin mieluisa paketti pojalle. :(
 
"carelia"
Eipä ole lahjoittaja paljon ajatellut. Kyllä ehjä ja toimiva käytetty on minusta ok(niinku dvd), mut harvalla kai enää vhs-laitteita on. Ehkä noissa hyväntekeväisyys lahjoissa ois parempi, jos lahjoja välittävä taho hoitas paketoinnin...silloin vois tsekata et ok. lahjoja ja saajan ikään ja sukupuoleen sopivia.
 
"harmaa"
[QUOTE="mama";25292409]nooh kai se lapsukainen sai muitakin lahjoja?[/QUOTE]

niin että sen takia voikin antaa paskaa :O Olen täällä joskus kerton kuinka kaverini sai lapselleen srk kautta paketit, toinen sai nukkasen likasen risan pehmolelun josta ei kalua saatu vaikka pesikin ja toinen barbi nuken joka likanen hiukset niin takussa kun vaan voi olla ja vaatteet siltäkin joutu roskiin :( Nukke säilyi sillä sai sille ommeltua uudet vaatteet mutta jotenkin tulee tunne että köyhälle muka kelpaa mikä vaan roina :(
 
[QUOTE="harmaa";25292419]niin että sen takia voikin antaa paskaa :O Olen täällä joskus kerton kuinka kaverini sai lapselleen srk kautta paketit, toinen sai nukkasen likasen risan pehmolelun josta ei kalua saatu vaikka pesikin ja toinen barbi nuken joka likanen hiukset niin takussa kun vaan voi olla ja vaatteet siltäkin joutu roskiin :( Nukke säilyi sillä sai sille ommeltua uudet vaatteet mutta jotenkin tulee tunne että köyhälle muka kelpaa mikä vaan roina :([/QUOTE]


no onneksi saa ees jotain köyhäkin :) nukelle teit uudet vaatteet no sitten se varmaan kelpasi.
eikä videoiden kattominen esim kirpparilta ole kovin vaikeaa :)
 
.......
Mä en ymmärrä miksi pitää tuollaista laittaa lahjaksi.

Meidän joulupuun paketista tuli paita, älypeli ja vielä anttilan lahjakortti (20e). Olin positiivisesti yllättynyt.
 
avulias
Mä en kyllä kans ymmärrä, miksi pitää osallistua joulupuu-keräykseen ollenkaan, jos työntää sinne sitten omien lasten ikäkuluja ja/tai rikkinäisiä tavaroita.

Toisaalta mä en myöskään käsitä, miksi vanhemmat ei tarkasta näitä hyväntekeväisyyspaketteja ennen kuin antavat lapsille. Mä olen melkoisen sinisilmäinen ja luottavainen ihminen, mutta kyllä mä avaisin tollasen lahjan, tarkastaisin että on ok ja pakkaisin sitten uudestaan.
 
Minullakin olisi risoja leluja jos tuolla ajatuksella mennään niin täytyykin laittaa ne ensijouluna köyhille lahjaksi kun muuten olsi roskis kamaa :) Turha siis omia roskiksia täytellä
:)
risoja..eikös ne videot kuitenkin toimineet? senkus viet ensivuonna mitä tykäät keräyksiin.
Kaikesta pitää narista,mikään ei kelpaa.voi voi kun jessica ei saanut sossusta uutta barbia tai nico petteri kallista autoa:'(
 
"vieras"
Minun mielestä pitäisi sinne sossuun laittaa palautetta, että lahjoitetut lahjat pitää antaa ilman pakettia, jotta sossu voi ne tarkastaa. Ei tuollaisia voi ihmisille lahjaksi antaa. Ei ihmisillä ole videonauhureita ja vieläpä käytettyä krääsää.
 
Blue
Toi lahja menee ihan samaan kategoriaan sen kanssa että antaa lahjaksi vanhan Commando64:sen pelin, tai vaikka ihan uuden Playstation3-pelin. Harvalla on noita vehkeitä joten voi olla varma että lahja menee todennäköisesti pieleen. Eli ymmärrän todella ap:tä. On vaikea olla kiitollinen jos se tehdään helkkarin vaikeaksi.

Ihan turhaan syyllistätte ap:tä.
 
Elämä on ihana
Mä sain avaimet käteen omakotitalopaketin ja kauan haaveilemani rotukoiranpennun. Pakko kehua ja rintaa röyhistellä koska nyt minusta tuli niin ylpeä että jätän tämän palstan koska täällä on vain köyhiä.. :) ajatelkaa... Omalla tontilla ihan oma talo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on ihana;25292534:
Mä sain avaimet käteen omakotitalopaketin ja kauan haaveilemani rotukoiranpennun. Pakko kehua ja rintaa röyhistellä koska nyt minusta tuli niin ylpeä että jätän tämän palstan koska täällä on vain köyhiä.. :) ajatelkaa... Omalla tontilla ihan oma talo.
vaan yks koira:O kamalan köyhää :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on ihana;25292534:
Mä sain avaimet käteen omakotitalopaketin ja kauan haaveilemani rotukoiranpennun. Pakko kehua ja rintaa röyhistellä koska nyt minusta tuli niin ylpeä että jätän tämän palstan koska täällä on vain köyhiä.. :) ajatelkaa... Omalla tontilla ihan oma talo.
Niin, mäkin oon persaukinen mut mulla on silti rotukoira.. onko sekin joku rikkaudenmittari että on rotukoira vaiko vaan se pentuosuus? elämää ei voi ennustaa, ei kukaan varmaan toivo että lapsi sairastuu vakavasti kuten meidän tapauksessa etä-lasten kotona tilanne on, joka vuosi meidänkin elämää suurelti koskettaa nytkin lapset asuneet meillä joulukuun ja edes ei vielä tiedetä koska lapset pääsee palaamaan takaisin kotiin, meillä pienituloisena perheenä kyllä tuntuu varsinkin joulunaikaan 2 lisäsuuta ruokittavana. ei niin että nälkään kuoltas vaan niin että monesta ylellisyydestä joutuu tinkimään enkä valita koska kaikki perheen lapset rakkaita.
 
"Auttaja"
[QUOTE="vieras";25292639]sossu ottaa vastaan lahjoituksena tavaraa (käytettyä) lahjoittaakseen eteenpäin.
Sieltä ei tarvi odottaa uutta ja viimeistä muotia. Itsekin olen sinne lahjoittanut.[/QUOTE]

olen mäki lahjoittanu. Pieneksi jääneitä vaatteita (paitoja, kenkiä, toppavaatteita, kesävaatteita ym) pelejä, kirjoja, parit videot ja laite, vuodevaatteita, leluja, kahdet sukset ja monot, kolmipyörä, kaksi kelanavustus pakettia ym.
 
Olen ollut mukana jakamassa Joulupuu -lahjoja, ja meillä käytäntönä on, että jokainen lahja avataan ja tsekataan ennen eteenpäin lahjoittamista. Käytetyn näköiset eivät päädy lahjapaketteihin vaan menevät "saa ottaa" -laatikkoon aulaan. Lahjat lahjoitetaan vanhemmille pääsääntöisesti paketoimattomina. Mä olen sitä mieltä, että hyväntekeväisyyspaketteihin ei tarvitsisi lahjoittaa käytettyä ollenkaan. Jotkut ihmiset tuntuvat pitävän noita keräyksiä jätekeräyksinä -uskomatonta, mutta ihan suoraan roskiin menevää kamaakin lahjoitetaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="Auttaja";25292758]Joillekin se käytettykin on arvokas lahja.[/QUOTE]

On joo, mutta kun lahjakeräyksissä lahjan jakajan on hirveän hankalaa arvioida, kuka sitä käytettyä arvostaa. Jonkun mielestä se voi olla pahin mahdollinen loukkaus "köyhän kuuluu olla kiitollinen kaikista armopaloista" ja joku taas voi olla aidosti onnellinen virttyneestä puserosta. Ei ole kuitenkaan tarkoitus aiheuttaa mielipahaa kenellekään, siksi uudet lahjat ovat parhaita keräyksissä.
 
kiittämätön
Kaveri haukkui kiittämättömäksi kun en yh äitinä ottanut vastaan hänen vanhoja sarjakuvia joista silloin lapseni piti, no ei siinä muuten mitään mutta kun ne olisi pitänyt palauttaa joulun jälkeen :O
Olin siis kiittämätön :O
 

Yhteistyössä