Kumman työn sitä nyt ottais?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jäin kesän kynnyksellä työttömäksi ja nyt olisi sitten kaksi työpaikkaa tarjolla. Ja aikamoinen ristiriita näiden välillä. Mitä itse valitsisit?

Työ 1) Vakipaikka. Palkka 2500 €/kk. Työmatka 20 km yhteen suuntaan. Työaika 8-16. Työ on ihan ok, mutta etenismahdollisuudet aika vähäiset... luulisin.

Työ 2) Vuoden määräaikainen. Palkka 3000, työmatka 50 km yhteen suuntaan. Työaika 8-16, tosin joustava - osin voi tehdä etätyönä. Työ mielenkiintoisempi ja avaa ehkä enemmän ovia. Itse kyseisessä tehtävässä jatkomahdollisuudet erittäin pienet. Työn antama kokemus myös arvokas.

Oon jo 40v, että ei tässä enää miksikään uraohjukseksi olla muuttumassa. Koulutus on tradenomi. Eka duuni on alta koulutuksen, toka koulutusta vastaavaa. Työpaikkojen ilmapiiriä ja viihtyisyyttä tässä vaiheessa mahdoton arvioida.
 
vierailija
Onnittelut! Päädyt sitten kumpaan tahansa, niin hieno tilanne sinulla, kun pääset valitsemaan. Jossain oli joskus jotain uutista, että jo nelikymppisillä alkaa työn saaminen vaikeutua iän takia.
 
vierailija
Kakkosen valitsisin. Vakipaikastakin jää äkkiä työttömäksi, kun yt:t iskevät, ja niitä tällä hetkellä on melkein joka firmassa. Parempi ottaa työ, josta jää tilille rahaa säästöönkin, ja arvokasta kokemusta.
 

Yhteistyössä