kummastuttaa ihmiset jotka luulevat automaattisesti...

...että jos olen kaupassa ilman lastani olen vienyt sen hoitoon tai en ole vielä hakenut sitä työpäivän jälkeen hoidosta.

Mulle on nyt tän kevään aikana melkein joka kauppareissu tullu joku tuttu/puolituttu kyselemään että missäs lapsi on? tai onse niin hauskaa (eli väärin) kun jotkut voi töiden jälkeen käydä rauhassa kaupassa ja hakea sitten vasta lapsen hoidosta.

Mä en ymmärrä, tekeekö joku todella niin? että käy kaupassa ja hakee sitten vasta lapsen hoidosta? (tietty erikseen se, jos pääsee niin aikasin että lapsi vielä nukku/syö välipalaa hoidossa eikä halua häiritä sitä)

Mä nimittäin olen yksin kaupassa töiden jälkeen tasan yhdestä syystä: mun mies pääsee aikasemmin töistä, käy hakemassa tytön syöttää ja käyttää potalla ja sitten ne kiiruhtaa mut hakemaan kaupasta.
tän kun ihmiset kuulee, niin ne on ihan että häh, ja seuraava komme ntti onkin että "ai, sun miehes hoitaa teidän lapsen..."<br><br>
 
minä voin kyllä ihan rehellisesti myöntää, että yleensä käyn ensin kaupassa ja sitten vasta haen tytön hoidosta. Syystä, että saan paljon nopeammin hoidettua ostokset yksin. Sitten viikonloppuna käyn tytön kanssa kaupassa
 
Minä teen. Meillä kauppa on mun työmatkan varrella, joten en näe mitään järkeä hakee poikaa tarhassa varttia aikaisemmin, ajaa takas kauppaan, kinata siitä mitä ostetaan ja mitä ei, kuunnella päivästä. Menee ajatukset pois oleellisesta, eli ostosten tekemisestä. Mulla ei siellä kaupassa kuitenkaa mee ku 10-15min, sen jälkeen haen pojan ja voin kotona rauhassa keskittyä hänen höpinöihin. Ja mulla ei ole muuta mahdollisuutta käydä yksin kaupassa, ja tarhas tädit tietää sen kyllä, eikä ole kukaan valittanut etten hae suoraan töiden jälkeen.
 
Minä lopetan työt aina sen verran aikaisin että ehdin kerran viikossa käydä hakemassa 3 kassillista ruokaa kaupasta ennenkuin haen lapsen hoidosta. Lapsi ehtii ulkoilla sillä välin kun mä raahaan niitä kauppakasseja. Joskus saatan käydä kaupassa jopa keskellä päivää :eek: :saint: tai aamulla kun olen vienyt jo lapsen hoitoon aamupalalle :whistle:
 
perher
Kyllä minä ainakin käyn kaupassa töiden jälkeen vaikka lapset ovat hoidossa. Tosin katson tietenkin ettei lapset joudu turhan kauan odottamaan , eli niinä päivinä kun minulla on työ vuoro myöhempään menen suoraan töistä hakemaan lapset.
Ensinnäkin siitä syystä että olisi täysin järjetöntä ajaa ensin 10 kilometriä hakemaan lapset hoidosta ja sitten heti takaisin 10 kilometriä kauppaan juuri sinne päin mistä lähdin töistä.
Ja toiseksi toinen lapsistani on autistinen ja hänen kanssaan kaupassa käynti on kuin maratonin juoksisi joten siitä syystä jos kaupassa on viikolla käytävä , käyn töistä päästyäni.
En tee tuolloin viikko ostoksia vaan lähinnä käyn hakemassa pikaisesti maitoa, leipää , perunoita näitä mitkä nyt nopeammin kuluvat.
Mies tekee 3 vuorotyötä joten hänestäkään ei aina ole apua lasten hoitoon.

Ei kannata arvostella kenenkään ratkaisuja , jokaisella on varmasti hyvä syy tehdä niinkuin tekee.
 
Jos mulla olis lapset päivähoidossa, mä toimisin sen mukaan, mikä on logistisesti järkevintä. Eli en ajais ensin 10 kilometriä ohi kaupan hakemaan lapsia ja sitten takaisin kauppaan, vaan kävisin matkalla kaupassa, loppujenlopuksi lapsetkin pääsisivät sillä keinolla nopeammin kotiin. Mutta siis nyt on kyse _kaupasta_ siitä lähi-Siwasta, ei oikeasta ostoskeskuksesta ja shoppailusta.
Jos taas päivähoitopaikka on kaupan ja kodin välissä, lapset ensin matkalla mukaan, sitten yhdessä kauppaan.
Jos lapset on isovanhemmilla/kavereilla kyläilemässä, käyn kaupassa ensin ja haen lapset sitten vasta kyläpaikasta, eli käytän tilaisuuden mennä yksin kauppaan hyväkseni.
 
Mulle perhepäivähoitaja sanoi, et käy ihan rauhassa kaupassa ja hae pojat vasta sitten. Hänelle nimittäin riitti yksi kauppareissu niiden vintiöiden kanssa ja toista ei yrittänytkään ;) Olisin mä voinut poikienkin kanssa käydä, mutta nopeammin selvisin yksin.
 
Pix
Heh... Mulla on poika päiväkodissa neljänä päivänä viikossa klo 8-15, ja sinä aikana mä teen ihan mitä lystään. Useimmiten töitä, mutta jos ei akuuttia työtä satu olemaan, käyn vaikka shoppailemassa. Kamala minä B)
 
Voiko tästä oikeesti taas aihetta vääntää? Mitä ihmettä siinä voi olla väärin jos käy yksin kaupassa kun lapset on hoidossa????????
Ei oo todellista tällanen jauhaminen!!
Kait se nyt on helpompaa ilman lapsia?? Kaikesta sitä ihmiset syyllisyyttä kantaa!
 
Hassuja kommentteja, kieltämättä.

Itse tosin käyn useinkin kaupassa niin, että poika on vielä tarhassa. Kun pysähdyn kaupassa matkalla tarhaan päin, menee kaupassa kymmenen minuuttia, kun kerään ruoat... jos taas haen ensin pojan ja palaan sitten takaisin päin tekemään ostokset pojan kanssa, niin hupsista vain, ollaan kotona melkein tuntia myöhemmin kuin ensin mainitulla tavalla. Kumpihan mahtaa olla pojalle parempi? :)
 
Nyt sitten antakaa tulla oikeen kunnolla p.askaa mun niskaan, koska mä en hae tyttöä lainkaan hoidosta tänään vaikka olen kotipaikkakunnalla puoli 12 aikaan. :kieh: Exä hakee tytön hoidosta sitten kun pääsee töistä.

Mutta vastapainoksi tyttö ei mene huomenna hoitoon ollenkaan ja torstaina on hoidossa n.3h, perjantainakaan tyttö ei mene.
 
no kai jokainen tekee sitten niin kun lystää.

mä vaan jotenkin haluan sen lapsen hakea hoidosta (jos pääsen aikasemmin) niin hetimmiten, muuten meillä hakee miesheni ja mä käyn kaupassa sillä aikaa kun ne syö ja pottailee kotona. tietty jos kauppa olis esim mun työmatkan varrella ja olis hankala lähteä takas kauppaan lapsen kanssa niin sitten olis eriasia. jos olisin yh, niin varmaan kävisin kaupassa ennen lapsen hakemista, mutta nyt on se hyvä tilanne että mies hakee.

ehkäpä ne kysmykset ja "kauhistelut" aiheuttaa se että olen töistä kaupassa vasta klo 17 aikaan (jollon mun tyttäreni on ollu jo ainakin tunnin kotona isänsä kanssa) joten jos vielä sillonkaan en olis hakenut lasta vaan olisin rauhassa kaupassa niin kyllähän se varmaan ihmetyttää

en tiedä, mutta onko se perusoletus että voi tehdä muuta siinä ennen kun hakee lapsen hoidosta. kun mulle se perusoletus on että lapsi haetaan hoidosta ja sitten yhdessä puuhataan muut asiat.

ei me kyllä kauppailtoina muuta keretäkkään kun käydä kaupassa ja leikkiä sitten omassa pihassa hetken aikaa..
 
vitsin vitsit
Siis mitä pahaa siinä on, jos EHTII käydä kaupassa ennenkuin hakee lapsen hoidosta pois :eek: ?? Sehän on kaikille paras vaihtoehto! Ei tarvitse viedä väsynyttä lasta kauppaan huutamaan ja muutenkin asiat saa nopeammin hoidettua.
En ymmärrä tätä, että pitäis hitto heti sillä sekunnilla olla hakemassa lapsi pois tarhasta kun pääsee töistä. Maksan 7-17 väliltä 200e/kk lapseni hoidosta ja se aikaväli saa sisältää myös kauppa- tms. omien asioiden hoitoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:54 vitsin vitsit kirjoitti:
Siis mitä pahaa siinä on, jos EHTII käydä kaupassa ennenkuin hakee Maksan 7-17 väliltä 200e/kk lapseni hoidosta ja se aikaväli saa sisältää myös kauppa- tms. omien asioiden hoitoa.


ei kai se raha tässä ollukaan se juttu, vaan se yhteinen aika lapsen kanssa jota mä vaalin. kun olen kotikaupungissa töiden jälkeen vasta klo 17 ja lapsi menee nukkumaan klo 20 niin ei jää montaa tuntia yhteistä aikaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:54 vitsin vitsit kirjoitti:
Siis mitä pahaa siinä on, jos EHTII käydä kaupassa ennenkuin hakee lapsen hoidosta pois :eek: ?? Sehän on kaikille paras vaihtoehto! Ei tarvitse viedä väsynyttä lasta kauppaan huutamaan ja muutenkin asiat saa nopeammin hoidettua.
En ymmärrä tätä, että pitäis hitto heti sillä sekunnilla olla hakemassa lapsi pois tarhasta kun pääsee töistä. Maksan 7-17 väliltä 200e/kk lapseni hoidosta ja se aikaväli saa sisältää myös kauppa- tms. omien asioiden hoitoa.
Peesi

Mieluummin se lapsi varmasti kamujen kans tarhan pihalla on ku ruuhkasessa kaupassa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:51 Aniida kirjoitti:
en tiedä, mutta onko se perusoletus että voi tehdä muuta siinä ennen kun hakee lapsen hoidosta. kun mulle se perusoletus on että lapsi haetaan hoidosta ja sitten yhdessä puuhataan muut asiat.
Ei ole perusoletus että voi tehdä kaikkea mahdollista ja antaa muitten hoitaa lapset, mutta jos ruokakaupassa käynti on helpointa hoitaa toisin, niin sitä ei suuremmin jaksa ääneen ihmetellä....

PS: Mulla on tänään sivujenpäivitys- ja siivouspäivä samoin huomenna ja lapset menee silti kouluun ja hoitoon. Pari asiakastakin käy, mutta silti ehdin välillä istua muuten vaan koneella, käydä kaupassa, lukea tms. Illalla kun kun haen lapsen hoidosta, mun ei tarvitse muuta kuin viettää aikaa hänen kanssaan, koululainen tuskin kotona on vaan menee kaverilleen. Illalla myös saunotaan ja syödään rauhassa koko perheen voimin. ( Jos mulla olisi tänäänkin hoidettavana lapsi tämän kaiken seassa niin kaikki hauska jäisi illasta pois, koskaa aikaa menisi muihin hommiin liikaa)
 
Lunatic
Kyllä mä käyn yleensä kaupassa ennen ku haen pikku-Lunaticin hoidosta. Ellen oo vartavasten sille luvannu, että mentäs yhdessä käymään kaupassa.
Mikäs siinä niin outoa on jos käy yksin kaupassa!! :LOL:
 
Lunatic
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:50 Scarlett-79 kirjoitti:
Nyt sitten antakaa tulla oikeen kunnolla p.askaa mun niskaan, koska mä en hae tyttöä lainkaan hoidosta tänään vaikka olen kotipaikkakunnalla puoli 12 aikaan. :kieh: Exä hakee tytön hoidosta sitten kun pääsee töistä.

Mutta vastapainoksi tyttö ei mene huomenna hoitoon ollenkaan ja torstaina on hoidossa n.3h, perjantainakaan tyttö ei mene.
*piiskaa pyllylle!* :D
 

Yhteistyössä