Kummeiksi pyytäminen

Me pyydettiin jo alkuraskauden aikana. Parin kanssa oli puhetta jo ennen raskautumista ihan jo siitä syystä, että hoidoilla on alulle laitettu.
Haluttiin antaa tuleville kummeille vara valita hyvissä ajoin, jotta suostuvatko vai eivät :)
 
Me pyydetään ehdottomasti ennen syntymää. Mun mielestä on reilua, että kummi saa hyvissä ajoin totutella ajatukseen kummiksi tulemisesta, seurailla raskausaikaa ja "tutustua" vauvaan jo silloin. Lisäksi minä ainakin haluan nauttia raskaudestani tulevien kummien kanssa. Jo raskauden aikana voi huomata, että onko ihmisessä potentiaalia kummiksi, kummina kun ollaan koko loppuelämä.
Ja kyllä minä itse haluaisin nähdä kummilapseni jo heti vastasyntyneenä enkä ehkä vasta muutaman viikon ikäisenä jos vasta syntymän jälkeen pyydettäisiin. Kokisin kyllä että olisin jäänyt jostain suuresta paitsi.
 
Me pyydettiin kummit muutama päivä tytön syntymän jälkeen, tosin he tiesivät olevansa kummeja ennen kuin edes pyydettiin. ;)

Meillä kummit olisivat edelleenkin iso osa lapsen elämää, vaikkei kummeja olisikaan, joten siksi ei nähty et ois pitänyt ajoissa pyytää ja antaa heidän jo odotusaika tutustua vauvaa, koska niin kävi vaikkei oltu pyydettykään vielä. Näin toimitaan myös kakkosen kohdalla, näkeehän siitäkin että onko kummiehdokkaat innostuneita, jos innostuvat sittenkin kun ei kummiksi tiedä pääsevänsä. ;)
 
Tytön kummitädille ilmoitimme tekstarilla, jotta haluaisimme sinut kummiksi.... oletko valmis, tyyliin! Rv:lla 10+4. Sepä tehos ja täti meni aivan onnesta mykkyräksi! :LOL: Kummisedät pyydettiin sitten 6. raskauskuukaudella!
 
Noppis
No sitten kun ensin olisi päätetty ketä pyydetään. LA sunnuntaina, eli ilmeisesti syntymän jälkeen. :D

Itseämmekin pyydettiin vasta kummitytön syntymän jälkeen, eikä muistaakseni edes ihan heti, emmekä kyllä koe jääneemme mistään paitsi. Raskaus on mielestäni äidin melko yksityinen asia, samoin sairaala-aika, eikä siihen ole tarvetta ottaa ketään ylimääräisiä mukaan jos ei halua. Kyllä sen suhteen kummilapseen ehtii muodostaa myöhemminkin.

Itse olen ajatellut, että vasta vauvan syntymän jälkeen näkee parhaiten, kuka on oikeasti vauvasta kiinnostunut. Lisäksi vauvan sukupuoli saattaa meillä vaikuttaa kummien valintaan, sillä voi olla että poikavauvalle esim. tulisi enemmän miespuolisia kummeja kuin tyttövauvalle. Emme koe, että kummeina pitäisi olla vain pariskuntia.
 

Yhteistyössä