Kumpaa meinaatte tankata, E10 vai 98E?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22841166:
Mikä on huomattavasti enemmän?
Justiinsa luin paikallislehtee jossa kirjotettiin et jos vanha auto vei 95:sta 10l/100km, uutta se veis n. 10,3l/100km, eli ei se kulutus varmaan paljoa nouse, siitäkään huolimatta en viitti lähtee leikkii ton bensan kanssa kun tuntuu ettei toi välillä käyny kunnolla vanhallakaan 95:sella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22841166:
Mikä on huomattavasti enemmän?
Lähteestä riippuen 2-10% enemmän kuin 95:sta, mun mielestä lähemmäs 10% on jo huomattava. Tiedä sit mikä on todellisuus.
Lisäksi oon kuullut muutamalta taholta että auto olisi käynyt huonommin e10 tankkauksen jälkeen vaikka se autoon sopisikin ja auto ei kuulemma saa seisoa kylmänä kovinkaan kauaa jos e10 tankissa.
En tiedä kuinka suuri osa jutuista on urbaanilegendaa ja kuinka suuri totta mutta taidan kallistua siihen 98:n nyt ainakin talven ajaksi.
 
Lähteestä riippuen 2-10% enemmän kuin 95:sta, mun mielestä lähemmäs 10% on jo huomattava. Tiedä sit mikä on todellisuus.
Lisäksi oon kuullut muutamalta taholta että auto olisi käynyt huonommin e10 tankkauksen jälkeen vaikka se autoon sopisikin ja auto ei kuulemma saa seisoa kylmänä kovinkaan kauaa jos e10 tankissa.
En tiedä kuinka suuri osa jutuista on urbaanilegendaa ja kuinka suuri totta mutta taidan kallistua siihen 98:n nyt ainakin talven ajaksi.
Ei kuulosta pätevältä, jos lähde on "olen kuullut".
Näillä tiedoilla minä siis tankkaan E10.
 
"Anne"
Autooni käy myös E10 mutta tankkaan 98:a.
Käy 98:lla paremmin kuin 95:lla (en tosin ole testannut uutta E10:ä jonka syttyvyys on kuulemma normaalia 95:a parempi).
Kuluttaa vähemmän 98:lla kuin 95:lla.
Ajan harvoin ja muistaakseni E10:n säilyvyys on huono (sitoo itseensä enemmän vettä)
Muistelen myös lukeneeni jotain siitä, että E10 kuluttaisi moottoria nopeammin (tiivisteet+alkoholi).

Joten toistaiseksi, näillä tiedoilla, tankkaan sitä 98:a.
 
[QUOTE="Anne";22841416]Ajan harvoin ja muistaakseni E10:n säilyvyys on huono (sitoo itseensä enemmän vettä).[/QUOTE]

Mulla auto kulkee tiisselillä mutta moottoripyörään meinaan panna 98a lainaamani syyn takia.
 
w
Nyt kruisittu tankki e10 ja tankki 98e. Uutta p**kaa meni mun autossa samoilla keleillä 6,8litraa enemmän. Pätki ja sammui lisäksi. En koske enää pitkällä tikullakaan tohon täyteen kymppiin. Tosin minä tankkaan 70 litraa kerrallaan.
 
"xxx"
98 ajellaan vaikka E10 kävis, syyt suurikulutuksinen auto, täyttä kymppiä kuluu enemmän se tekee meidän bensakuluihin 300€ enemmän vuositasolla, väittäsin myös et E10 tulee vähentämään autojen käyttöikää korroosiolla....ihan huuhaa juttu tää E10...täyttä bullshittiä ja kansa uskoo mitä media myllyttää, heh missä teen oma järki on???
 
Paitsi
että E10:ä kuluu enemmän, se voi aiheuttaa myös vahinkoja autoille, joten 98 on minun valintani. Saksassa ei tähän hölmöilyyn ole edes lähdetty mukaan! Googlatkaa E10 ja löydätte tietoa enemmänkin!
 

Yhteistyössä