Kumpi asunto olisi huokuttelevampi, jos pitää valita?

  • Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti
ostaja
Ostaisitteko mielummin kerrostalosta:

1. kerroksen asunnon pienellä terassilla, joka on länteen/pohjoiseen. Toisinsanoaen iltaauringon puolella.

2. etelään olevan asunnon, mutta siinä ei ole parveketta, vain ranskalainen parveke (eli iso ovi)
 
vierailija
Ykkösvaihtoehto. Mieluummin terassi. Mieluummin iltapäivän ja illan aurinko kuin keskipäivän porottova kuumuus. Viime vuosina on ollut monta kuumaa kesää ja nyt on ollut kuuma toukokuu. On raskasta, jos lämpötila nousee yli 30 kuten monissa kerrostaloasunnoin käy kesäkuumalla.
 
vierailija
Suoraan sanottuna noilla ei olisi juuri mitään merkitystä, vaan sillä itse asunnolla.

Nykyinen eteläparveke on ihan käyttökelvoton ketjupolttavien naapureiden takia.

En kyllä haluaisi asua kerrostalossa maantasolla.
 
alkuperäinen
Suoraan sanottuna noilla ei olisi juuri mitään merkitystä, vaan sillä itse asunnolla.

Nykyinen eteläparveke on ihan käyttökelvoton ketjupolttavien naapureiden takia.

En kyllä haluaisi asua kerrostalossa maantasolla.
No asunnot ovat yäsin identtiset, uudiskohde.

Eipä niitä naapureita vielä tiedä, joten ei koskaan voi sanoa tuleeko sinne ketjupolttajaa naapuriin.

Mikä siinä maatasossa vaivaa, olisi kiva kuulla?
 
vierailija
Mikä siinä maatasossa vaivaa, olisi kiva kuulla?
Varkaat ja muut on sinne ensimmäiseksi tunkemassa (tosin on kuulema ollut jotain parvekkeille kiipeilijöitäkin). Känniset käyvät siellä kolistelemassa ikkunan takana, että joku tulisi avaamaan oven rappukäytävään, että pääsisivät kaverin luo, kun ulko-ovi on lukossa. Anoppi asuu talossa, missä on tuollaiset omat mini-terassit pihalla alakerran asujilla, siinäpä ovat täysin kaikkien talossa kulkijoiden edessä tuijoteltavana ilman mitään yksityisyyttä. Pihatupakoijat sitten seisovat siinä vieressä käryttämässä. Ehkä joku nauttii sellaisesta, mutta minä en ainakaan nauttisi. Niin ja kyse on vielä paremmasta asuntoalueesta, missä ei vuokra-asuntoja ole muutoin kuin yksityisiltä satunnaisesti.
 
vierailija
Olen asunut uudiskohteessa maantasolla. Oli kiva, kun terassin lisäksi oli pieni piha, jota ympäröi pensasaita. Ainut ikävä puoli oli sisäänkurkkiva naapurin mummo, mutta eipä se haitannut. Jos talo on vilkkaalla paikalla, niin silloin maan tasolla oleva asunto voisi olla huono valinta.
 
vierailija
Riippuu pihasta, naapureista, onko lasituksia yms. Jos alueella on paljon lapsiperheitä, niin ostaisin ylemmän kerroksen asunnon, koska en halua vieraita penskoja terassilleni eksymään. Mutta jos ranskalaisessa parvekkeessa ei ole laseja (mitä ei taida olla yhdessäkään sellaisessa), en sitä ostaisi, koska minulla on kissa. Eli luultavasti en ostaisi kumpaakaan.
 
vierailija
Henk.koht. ottaisin ehdottomasti noista sen terassilla olevan, jos vain noista saisi valita. (Todennäköisesti todellisuudessa jatkaisin etsintää.) Missään tapauksessa ei etelään päin olevia ikkunoita. Asunto on silloin päivällä kuuma.
 
vierailija
En ottaisi noista kumpaakaan. Kerrostalossa en haluaisi asua 1. kerroksessa ja ranskalaisella parvekkeella ei tee yhtään mitään, kyllä pitää olla kunnon parveke.

Jos noista on pakko valita, niin sitten eka.
 

Yhteistyössä