kumpi maksaa synnytyksen

  • Viestiketjun aloittaja jasperiina
  • Ensimmäinen viesti
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jasperiina:
siis kyse on kauniista ajatuksesta...eikö kenellekkään muulle tule mieleen, että olis kiva jos mies jotenkin huomiois yhteisen lapsen kantamisen? meidän ukko ei muistanut edes kukilla, varpajaiset kyllä oli pakko pitää.
ei tuonu munkaan mies mitään lahjaa tai kukkia. ja en muista kuka sen laskun maksoi. :D
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja jasperiina:
siis kyse on kauniista ajatuksesta...eikö kenellekkään muulle tule mieleen, että olis kiva jos mies jotenkin huomiois yhteisen lapsen kantamisen? meidän ukko ei muistanut edes kukilla, varpajaiset kyllä oli pakko pitää.
Joo, kyllä tuli mieleen. Herrasmiehet tuovat vaimolleen ruusukimpun ja ostavat kivan korun lahjaksi. Ja sun miehes vaatii rahaa sairaalalaskuun. :( Nimenomaan meistä olisi kivaa, ettei teillä tarvittaisi muutenkaan joka senttiä noin pyöritellä. Ruusukimppu olisi siihen lisäksi kiva, mutta enemmän tasa-arvoa raha-asioihinne olisi minimivaatimus.
 
jasperiina
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Meillä laskun taisi maksaa ihan isukki ylpeenä :D
Meillä myös omat tilit,maksellaan laskut ja muut menot tilin saldon mukaan =)
just noin olis mun mielestä pitänyt mennä!:) kyllä mä sen laskun maksan ei se siitä ollut kiinni vaan siitä, että toinen olis voinut jollakin tapaa näyttää arvostavansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasperiina:
siis kyse on kauniista ajatuksesta...eikö kenellekkään muulle tule mieleen, että olis kiva jos mies jotenkin huomiois yhteisen lapsen kantamisen? meidän ukko ei muistanut edes kukilla, varpajaiset kyllä oli pakko pitää.
Sitähän mää just aikasemmin ajoin takaa.. taisin ilmaista vähän epäselvästi. Mut kyllähän tuosta saa jo hyvinkin yhden synnärimaksun verran laskua aikaan, tuosta 9kkden RUUMIILLISESTA työstä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja be:
anteeksi nyt, mutta paljonko se synnytys sitten maksaa? :eek:
Mitä sairaalavuorokausi nyt maksaa, niitä muutama kun kaikki hyvin menee. Mutta sitten kun oikeen viilaamaan ruvetaan, niin tulehaan se helvetti naiselle kalliiksi, vaatteet ei mahdu yleensä enää puolivälin jälkeen, niitä pitää hankkia, äitiysloma-ajan ansionmenetykset (+ luontaisedut), äitiysloma-ajan + vanhempainrahakauden aiheuttama eläkkeen menetys jne.
 
be
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
anteeksi nyt, mutta paljonko se synnytys sitten maksaa? :eek:
Mitä sairaalavuorokausi nyt maksaa, niitä muutama kun kaikki hyvin menee. Mutta sitten kun oikeen viilaamaan ruvetaan, niin tulehaan se helvetti naiselle kalliiksi, vaatteet ei mahdu yleensä enää puolivälin jälkeen, niitä pitää hankkia, äitiysloma-ajan ansionmenetykset (+ luontaisedut), äitiysloma-ajan + vanhempainrahakauden aiheuttama eläkkeen menetys jne.

niin ettäkö ei tarvitse erikseen maksaa siitä itse synnytysoperaatiosta :p lääkityksestä tai muusta? :shame:
 
vieras
Tässä teille, ihmettelijät, meidän "systeemi".Ollaan avopari, molemmilla omat tilit, minä hoidan molempien laskunmaksun koneelta, eli tiedän myös mieheni salasanat ym. Mies maksaa omista tuloistaan asuntolainan (talo molempien nimissä ), isommat laskut kuten sähkö, jäte, puhelin (=netti), vesi.Mä maksan 2 lapsen kotihoidontuilla + lapsilisillä ruuat ja lasten menot ja mitä ite ostan harvoin itselleni. Töissä olin ennen lapsia lähes 10 v, eli tililläni on säästöjä, jotka tietysti hupenevat tasaiseen tahtiin, tuo tuki kun ei tietenkään yksin riitä. Kummallekin käypä systeemi. Ja mies maksoi synnärilaskun :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja be:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
anteeksi nyt, mutta paljonko se synnytys sitten maksaa? :eek:
Mitä sairaalavuorokausi nyt maksaa, niitä muutama kun kaikki hyvin menee. Mutta sitten kun oikeen viilaamaan ruvetaan, niin tulehaan se helvetti naiselle kalliiksi, vaatteet ei mahdu yleensä enää puolivälin jälkeen, niitä pitää hankkia, äitiysloma-ajan ansionmenetykset (+ luontaisedut), äitiysloma-ajan + vanhempainrahakauden aiheuttama eläkkeen menetys jne.

niin ettäkö ei tarvitse erikseen maksaa siitä itse synnytysoperaatiosta :p lääkityksestä tai muusta? :shame:
Eihän täällä Suomessa. Vielä ;).
 
vieras
Enpä osaa neuvoa. Meillä aina ollut yhteiset rahat. Tai molemmilla yhä omat tilit, mutta alusta asti on molemmat makseltu laskuja tai se, jolla tilillä enemmän rahaa.

Olin kyllä että :eek: yhellä TYÖreissulla, kun oltiin ulkona syömässä ja kaveri sen jälkeen kaivoi tilikirjan esiin ja rupesi kirjaamaan paljollako on syönyt. Kun heillä molemmat saa kuluttaa saman verran tai jotain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja be:
anteeksi nyt, mutta paljonko se synnytys sitten maksaa? :eek:
onko se sen 26euroa per päivä mitä on sairaalaan sisäänkirjattuna?

mulla oli kolme päivää sairaalassa (syntyi sunnuntaina klo 23.30 ja tiistaina lähdin kotiin) + yksi polikäynti, 100 euroa. polikäynti kustantaa 22 euroa.
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
niin ettäkö ei tarvitse erikseen maksaa siitä itse synnytysoperaatiosta :p lääkityksestä tai muusta? :shame:
ei, ainoastaan se "vuodepaikka" maksaa, tehtiin sitten mitä vaan. en sit tiiä pitääkö maksaa kahdesta jos vauva on esim teholla ja itse osastolla.
Pitää maksaa kahdesta, jos vauva on teholla. Vauvasta menee maksimissaan 7 vuorokauden maksu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Tää oli mulle uutta, että Suomessa pitää maksaa, jos on sairaalassa. :eek: Niillä veroprosenteilla luulisi ilmaiseksi irtoavan.
Tottakai tuo omavastuu pitää maksaa. Kyllä kotikunta /kaupunki maksaa jotain vielä sitten päälle.. :)
 
mä sanoin ukolle raskausaikana kun piti alkaa hommata äippävaatteita, että saa luvan kustantaa osan sillä yhteinen projekti tää on ja alasti en ala kulkemaan :D, mukisematta osti välillä mulle paidan tms. Synnärilasku meni yhteisistä rahoista.
 

Yhteistyössä