kumpi on parempi: nahkasohva vai kangassohva?

  • Viestiketjun aloittaja :))
  • Ensimmäinen viesti
"Netta"
Kangassohvan. Kangas on miellyttävämpi istua, mutta likaa vaikeampi poistaa. Nahkasohvakin meillä on ollut, siitä lähti tahrat pyyhkimällä, mutta perstuntuma oli istuessa aina kylmä.
 
"vieras"
Nahkasohvat on kalliimpia, joten oikea vastaus tälle palstalle on että kangassohvat tietenkin. Sitten jäädään odottamaan sitä yhtä neropattia, joka tulee kertomaan että "on niitä kalliitakin kangassohvia".
 
Mwillä on kangassohva oli halpa ja sen kyllä huomaa :( 1,5 vuodessa mennyt kamalan näköiseksi. Likaiseksi ja kangas on löystynyt. Mies haluaisi nahkasohvan, mutta minä en tykkää ulkonäöllisesti ja juurikin se kylmyys ja liukkaus ei miellytä.
 
"Entinen Ksantippa S."
Kangassohva miellyttää minua enemmän. En tykkää ajatuksesta, että istun lyhyessä hameessa jonkun nihkeän eläinvainajan päällä.

Ja myönnän, että on minulla nahkakenkiäkin.
 
nahkaa
Nahkasohva on helppo pitää puhtaana, ainut huono puoli on vaan se että kesä helteillä siihen "liimaantuu" kiinni... Pitkäikäinen, oma sohva on jo 20 vuotta vanha. ja hyvässä kunossa.
 
ok
Meillä on kangassohva ja on 4 vuotta kestänyt ja tosi hyvässä kunnossa. Meillä ei tosin oo eläimiä, eikä vauvat pukli sohvalle, eikä spermoja heitellä siihen. Pari teetippaa joskus on kaatunut, onneksi ne ei näy.

Nahkasohva voi olla helpompi, mutta ei ole kovin mukava mielestäni. Kaverilla on Ikean nahkasohva, ja parin vuoden käytön jälkeen täynnä jälkiä, mitähän tekevät väärin.
 
"vieras"
Laadukas nahkasohva, kauttaaltaan aitoa nahkaa (ei keinoa missään kohtaa). Se on parhaaksi todettu ja meillä nykyinen sohva. Kunnollinen nahka vaan paranee ajan kuluessa. Ja todella helppo hoitaa ja putsata.
 
"Vieras"
Nahkasohva olisi helppo putää puhtaana ja niitä on ihan kivan näköisiä, mutta inhoan sitä ettäne on talvella kylmiä ja kesälä niihin liimautuu kiinni. Jotenkin tuntuu inhottavalta ajatukselta ottaa vaikka torkkuja nahkasohvalla, aina pitäisi olla joku viltti siinä alla. Eli mukavuudessa hyvä kangassohva voittaa!
 
nahkasohvan omistaja
Nahka on talvella kylmä, jos siihen menee alasti makaamaan. Tosin silloinkin lähinnä 10 ensimmäistä sekuntia. Kesällä se toki helteellä liimautuu ihoon, mikäli alasti tykkää siinä loikoilla. Ja senkin voi välttää pyyhkäisemällä sen oikealla aineella tai laittamalla pikkuisen tosiaan sitä vaatetta päälle.
 
"vieras"
Senkin takia tykkään nahasta, kun mua inhottaa se määrä pölyä, likaa, hikeä ym. mitä se kangassohva imee itseensä. Ja ne pestävät päälliset on käteviä, mutta kuluvat pesussa ja on vaivalloista niitä ottaa pois ja pestä. Kiinteät nahkaverhoilut on kätevä vaan puhdistaa. Ja joskus voi laittaa nahanhoitoaineita, mutta ei nekään välttämättömiä ole.
 
Saraldo
Mä olisin ihan pulassa kangassohvan kanssa. Koirasta lähtee niin paljon karvaa, että se olisi aina kamalan näköinen ja karvat tarttuis vieraiden vaatteisiin. Kyllä tuohon nahkasohvaan on naarmuja tullut, mutta elämän jälkiähän ne vaan on. Mä arvostan tuota nahkasohvan siivoushelppoutta.
 
"Molleri"
Kangassohva ehdottomasti!

Meillä on ollut pieniä lapsia ja koirakin talossa, vaan hyvänä on pysynyt imuroinnilla ja satunnaisilla pesuilla. Meidän mallissa siis irrotettavat konepestävät pääliset, jotka on helppo ottaa pois ja pukata takaisin :)
Nahkasohva natisee inhottavasti, tuntuu epämiellyttävältä paljaalla iholla, enkä ikimaailmassa kehtaisi yllätysvieraille pedata petiä siihen :) Vaan kingsize divaanissa on mahtunu pariki aikuista nukkumaan leveästi!
 
M32
Kumpikaan meistä ei makoile sohvalla alasti, joten päädyimme nahkasohvaan sen ulkonäön ja helppohoitoisuuden vuoksi. Etenkin talvisaikaan sohvalla on usein myös huopa, viltti tai lampaantalja, jos kaipaa lisää pehmeyttä. Voisin harkita myös kangassohvaa, mutta siinä pitäisi olla irrotettavat ja pestävät verhoilut.
 
plim
Meillä on liki 30 vuotta vanhat nahkasohvat eikä ne ole naarmuuntuneet eikä kuluneet. Jos meillä olsii yhtä vanhat kangassohvat niin ne olisivat imeneet itseensä kilokaupalla kissan karvoja. Meillä on aina sisällä vaatteet päällä, joten ei nahkasohvat tunnu kylmältä eikä kuumalta.
 

Yhteistyössä