Kumpi on reaktiosi?

  • Viestiketjun aloittaja koiramäkeläinen
  • Ensimmäinen viesti
koiramäkeläinen
Tilanne:

Olet laittamassa lasta nukkumaan ja lapsi vain riehuu, ei kuuntele, eikä tottele ollenkaan mitään mitä sanot. Iltasatu on luettu ja lapsi haluaa vessaan. Käytte vessassa ja kun sieltä tulette, sanot lapsell, että nyt samantien nukkumaan. Lapsi kuitenkin juoksentelee pitkin huoneita ja riekkuu. Lopulta juoksee edelläsi omaan huoneeseensa ja itse olet vielä matkalla sinne. Huoneesta kuuluu iso kolaus juuri kun olet ovella ja lapsi alkaa huutaa ja pitelee leukaansa. On kolauttanut sen kaatuessaan sängyn reunaan.

Reaktio1:

Ryntäät lapsen luokse halaamaan ja puhaltelet pipiä ym.

Reaktio2:

Toteat hieman tympeästi lapselle, että itku pitkästä ilosta! Pitikö sitä riehua noin paljon! Otat syliin ja rauhoittelet.
 
koiramäkeläinen
Itselläkin tuo 2 tulee usein, kun lapsi varsinkin iltaisin riekkuu ja riekkuu, eikä meinaa totella millään. Usein jääkin iltasatu lukematta, kun en jaksa sitä riekkumista. Ja harvase ilta joku kopsaus käy ja tuntuu, että sitä on jo niin tottunut siihen ja usein tuleekins anottua lapselle, että kohta se kopsaus käy, ja kun ei siloinkaan mene perille, ni kohtahan se sitten käy!
 
mulla varmaan riippuu ihan päivästä kumpi se nuista on. jos oon oikein hyvällä tuulella , enkä ollenkaan väsynyt, ja jos lapsen kanssa muutenkin päivä sujunut mukavasti niin silloin tuo nro. 1.
ja jos on ollut ihan valtavan raskas päivä ja lapset on olleet hurjan hankalia koko päivän niin valitettevasti silloin nro 2.
aina ei vain jaksa olla kiva :ashamed: .
olen nyt kyllä täytyy myöntää opetellut uuden tavan, lasken aina viiteen ennenkuin avaan suuni :D silloin huomaa että sanookin paljon rauhallisemmin kuin mitä olisi sanonut 5 sekuntia aiemmin :D
 

Yhteistyössä