Kun ei osaa päättää...

Varoitus, suhdevuodatuksia. Ollaan poikaystävän kanssa oltu reilu 3v. yhdessä, tosin pienellä tauolla siten että muutin viime keväänä pois asunnostamme opiskelijakämppään ja "erosimme" muutamaksi kuukaudeksi ja palattiin syksyllä yhteen, oikeastaan enemmän mun toiveesta. Huomautan nyt että oon aiemmin kirjoittanut kuinka kosin häntä ja sain pakit, mojovat sellaiset, mutta "jätä se siltä istumalta"- arvostelijat voi jättää lopun lukematta. Poikaystäväni on siis 25 ja minä 23, ollaan molemmat vielä opiskelijoita mutta tänä keväänä valmistutaan ammattiin.

Suhteen ongelmat johtuu mielestäni enemmän minusta: turvaton lapsuus, lukuisat traumat, masennus, ahdistuneisuus, rikkonainen perhe. Masennuksen takia muutin pois päästäkseni takaisin omille jaloilleni kunnon romahduksen jälkeen. Poikaystäväni tulee ehjästä perheestä, vanhemmat olleet naimisissa tosi kauan, varallisuutta on, pojalla ei mitään suurempia ongelmia. Hän on alusta lähtien tukenut minua kaikessa vaikka usein kyseenalaistan miten hän minua jaksaa.

Viime aikoina olen alkanut tosissaan miettiä, sen kosintaepisodin ja muun, minä esim. haluan lapsia ja hän välttämättä ei, että onko tätä hyvä jatkaa. Kun kerron hänelle tunteistani hän on sitä mieltä että kaikki järjestyy ja rakkautta on. Mutta mitä jos en koskaan saa hänen kanssaan sitä mitä haluan, esim. lapsia? Onko ns. turha odottaa? En viihdy yksin, mutta en myöskään halua olla suhteessa jolla ei ole tulevaisuutta. Olemme kuitenkin niin yhteenkasvaneet, toistemme parhaat ystävät ja rakkaimmat ihmiset, että en tiedä mitä oikein tehdä...

Pitkä sepustus...
 
"vieras"
Oletkohan vähän nuori ja turhan kiireinen näiden asioiden kanssa? Monet miehet kypsyy tuohon perheen perustamiseen vasta lähempänä 30 ikävuotta.

Minä olen nainen ja en olisi voinut harkita lapsia sinun ikäisenäsi. Mihin teillä on kiire? Sä voit saada lapsia vielä ainakin 10-15 vuotta, joten muutama vuosi sinne tai tänne ei merkitse juuri mitään. Minä jos olisin sinä nauttisin suhteesta sellaisena kuin se nyt on.

Jos haluat nopeampaa vauhtia niin sit sun pitää varmaan vaihtaa miestä. Varoituksen sana kuitenkin siitä että kaikki ikäisesi miehet eivät todellakaan ole valmiita perheen perustamiseen ihan samantien.
 
Keittiönoita
Vaikuttaa siltä, että mies luottaa tulevaisuuteen ja sinä et. Mahdollisesti johtuu taustoistanne. Miehellä ei siis ole vielä mikään kiire, koska hän luottaa siihen, että saavuttaa elämässään ne asiat, jotka haluaakin saavuttaa. Sinä taas haluat kiirehtiä ja saada kaiken mahdollisimman pian, koska et luota siihen, että saavuttaisit elämässäsi ne asiat, jotka haluat.

Minusta sun kannattaa kysyä itseltäsi, haluatko lapsia juuri tämän miehen kanssa vai mahdollisesti jonkun toisen miehen kanssa. Ja se vastauksesi kertoo sinulle, kannattaako sun odottaa vai ei.
 

Yhteistyössä