Kun eroaa niin mistä saa vuokratakuut yms?

  • Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
xx
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys:
Töistä sitä rahaa saa. On se rankkaa ku mies ei enää elätäkkään
voi v*ttu, harva saa niin paljon kuussa palkkaa että saa sen takuuvuokran maksettua, normi vuokran maksettua ja pystyy vielä elämäänkin. kiva jos jollain ei tuota ongelmaa, mutta kyllä mulle tuottais, vaikka ihan töissä käynkin.
 
tyhmä kysymys
pitäskö sitä vaan sitten säästää? hakea lainaa yms. onhan noita vaihtoehtoja muitakin ku sossu... Ja kyl aikuisella pitäs aina olla jonkunlaiset säästöt olemassa "pahan päivän varalle"
 
vieras
aina ei vaan yksinkertaisesti voi säästää, minä kodinhoidontuella ja mies pieni palkkainen, kaikki mitä tulee niin kyllä meneekin. olishan se kiva kun jäis jotain säästöön, mutta kun piti valita töihin meno vai lapsenhoito kotona, niin lapsi voitti, vaikka nyt olisikin hiukan tiukempaa.
 
mama
no näitä ilkeitä viisastelijoita löytyy aina...pitäsihän aikuisen ihmisen osata säästää ja höpö höpö...pitäshän aikuisen ihmisen tajuta,että kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää!!!!!!!!!!!!!!!
 
---
Sossu auttaa tilanteessa. Itse olin ero tilanteessa kotihoidontuella, joka oli todellakin pieni, kun miehen tulot oli siinä huomioitu. Ekana sossuta kysyi, voiko ex mieheni maksaa mulle takuut ja ekakuun vuokran, johon heti sanoin, että häneltä en rahaa kysele. Etsin asunnon ja menin sossuun ( ensimmästä ja viimoista kertaa ) ja sain sieltä takuun ja eka kuun vuokran niin pääsin muuttamaan. Sanoivat kyllä, että tule lasketuttamaan toimeentulotukikin, mutta päätin että pärjään ilman heidän apua ja pärjäsinkin, kun tuet alkoi melkein heti täysinä rullaamaan. Tsemppiä sinulle! :)
 

Yhteistyössä