Kun imetys loppuu (vauva 10kk) ja täytyy mennä ostamaan äm-korviketta...Miten se voi ottaa näin koville?

  • Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"nanna"
Vauva 10kk lopetti itse tissittelyn, kuukauden ajan söi enää aamuisin puoliunessa, nyt ei kaipaa tissiä enää ollenkaan. Eli imetys oli nyt tässä..Ja äidille se nostaa tunteet pintaan..Missä se minun vauva on? No joo, tämä on ohimenevä tunneryöppy.

Täytyy siis ostaa korviketta. Mutta miten se voi tuntua niin oudolle?? Jopa hävettää kantaa sitä korvikepakettia kainalossa! En todella ole mikään imetysintoilija enkä millään tavalla tuomitse vaikka vauva saisi alusta asti korviketta!! Mistä ihmeestä tuo tunne tulee!!?? :O Kai sitä ei osaa hyväksyä omassa mielessään vielä täysin että tisseissä maitoa riittäisi, mutta vauva ei sitä suostu ottamaan.

Ostatteko muuten tällaisessa tilanteessa jo sitä NAN 3 maitoa? Siis vieroitusvalmistetta vai ihanko Nan 2: lla ootte menny vuosikkaaksi asti, jolloin voi sit totuttaa lehmänmaitoon?
 
Meillä esikoinen oli kanssa 10kk kun imetys loppui. Tosin ei lapsen aloituksesta eikä siitä syystä että maito olisi loppunut, vaan äidin omista tarpeista (raskaana rv20, hb tosi matala ja muutenkin heikko olo, halusin myös vierottaa esikoisen ennen kakkosen syntymää ja kun menin keikkatöihin se oli sopiva sauma). Kyllä sekin koville otti, varsinkin siis siksi että imetys loppui tavallaan minun itsekkyyttäni enne kuin lapsi itse oli siihen valmis.

Kakkonen sai lopetella kun itse tykkäsi, 1v3kk imetystä sitten kesti ja siitä jäi hyvä maku. Voit varmasti itsekin ajatella että sinun lapsesi nyt itse teki tuon lopettamispäätöksen ja kohtahan voitte siirtyä jo tavalliseen maitoon.

Korvikkeista en ikävä kyllä muista yhtään mitään... :ashamed:
 
"nanna"
Kyllä se tosiaan helpottaa tässä, että se oli lapsen itsensä päätös...En olisi ikinä uskonut siitä aiheutuvan tämänkaltaista tunneskaalaa...Kaupankassallakin tuntuu, että jos jonkun tutun näkee, niin pitää selitellä, että imetin kyllä tähän asti. Nyt ekoja kertoja olen korviketta vasta ostamassa. Vaikka tuskin kovin moni edes kiinnittää huomionsa siihen mitä olen ostamassa..:D
 
[QUOTE="nanna";23783918]Kyllä se tosiaan helpottaa tässä, että se oli lapsen itsensä päätös...En olisi ikinä uskonut siitä aiheutuvan tämänkaltaista tunneskaalaa...Kaupankassallakin tuntuu, että jos jonkun tutun näkee, niin pitää selitellä, että imetin kyllä tähän asti. Nyt ekoja kertoja olen korviketta vasta ostamassa. Vaikka tuskin kovin moni edes kiinnittää huomionsa siihen mitä olen ostamassa..:D[/QUOTE]

juu. kyllä itsekin tunsin itseni ihan eksyksissä olevaksi kun siinä eka kertaa liki vuosikkaan äitinä tavailin mitä korvikepakkauksissa sanottiin ja yritin miettiä mitä sitä pitäisi ostaa. Tuttipullojakin jouduin useamman hankkimaan kunnes sai todeta ettei lapsi kyllä kelpuuta niistä mitään aj siirryttiin suoraan nokkamukiin.

Mutta siis tavallaan kuin joku retki äitiyden alkutaipaleelle kun sai noin tutustua korvikkeisiin ja tuttipulloihin... :D
 
[QUOTE="nanna";23783929]kaisa: Joo, hapanmaitotuotteet on aloiteltu. Maustamaton jogurtti, raejuusto, piimä..Mitä muuta olette antaneet tässä iässä??[/QUOTE]

jos niitä kestää hyvin ni voit kokeilla jo maito korvike seosta

ite oon antanu, rahkaa tai maustamatonta jogurttia + marjoja, piimää jne
 
"nanna"
Oddsocks: Tuokin vaihtoehto kävi mielessä, mutta kyllä sitä maitoa menee niin paljon päivässä etten viitsi moiseen hommaa ryhtyä. On vain käsikäyttöinen pumppu ja en tämän raaski ostaa parempaa.
 
Kannattaa kuitenkin pumppailla vaikka kerran päivässä, jos vaan jaksaa. Pienikin määrä omaa maitoa auttaa vastustuskykyyn ja tekee suolistolle mannaa.

Ei kukaan siellä kaupassa katso mitä ostat, ja jos katsoo on oma häpeänsä: jokainen tekee päätöksensä itse ja omista syistään jotka eivät muille kuulu. Siskoni meni taannoin kauppakeskuksessa huomauttamaan (minulle) turhan kovaan ääneen eräästä n.4-5v näköisestä lapsesta jolla oli tutti. Äiti huomautti sitten ihan nätisti että lapsi on kyllä vasta puolitoista, kärsi jostain pituuskasvua lisäävästä sairaudesta. Kyllä hävetti edes olla samassa porukassa- koskaan ei voi tietää toisten tilannetta ja syitä. Ääneen ihmettelijöille voi antaa minusta takaisin samalla mitalla eli keksiä jonkun täysin uskomattoman tarinan jolla sitten vastaa uteluihin asioista jotka eivät heille kuulu...
 
"vieras"
Tiedän tunteen.
Mua hävettää enemmän ostaa kaupasta korviketta vauvan kanssa kuin kaljaa vauvan kanssa. Mitähän se kertoo minusta ja äitimyytistä?

Voit siirtyä kokonaan piimään pikkuhiljaa. Eli ei sun kauaa tarvi ostaa korviketta, mikäli hapanmaitotuotteet sopivat vauvalle.
 
"Tiina"
Minä olen kaiketi "imetysintoilija", tosin imetys ei aluksi onnistunut ja jouduin ostamaan korviketta. En tosiaan häpeillyt kaupassa! Ei tullut mieleenkään... Minähän haluan lapseni parasta, ruokaa hänelle. Kun imetys sitten onnistui, olin tietenkin onnellinen, mutta en ollut vaikeasta alustakaan ahdistunut. Tilanteet otetaan sellaisina kuin ne ovat, ja etsitään se paras ratkaisu...
 

Yhteistyössä