Kun lukujärjestyksessä lukee että UE, niin tarkoittaako se sitä

Kyllä tarkoittaa jus noin.

*MUOKS* Ja jos lukis sun kirjoituksen loppuun asti, niin ei, tarkoitakaan!! E = elämänkatsomustieto vaimikäsenytonkaan niille, jotka ei kuulu uskonnnon opetuksen piiriin.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
UE = lyhenne evankelis-luterilaisesta uskonnon opetuksesta....googlasin, ja löysin tuollaisen selityksen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ue

Siksi mä tässä nyt mietinkin asiaa :)
Kysy koulusta asiaa. Ainakin siellä, missä minä opetin uskontoa, oli elämänkatsomustieto eri aikaan, koska oppilaat koottiin sinne koko koulusta ja ajan piti käydä koko sakille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Kysy koulusta asiaa. Ainakin siellä, missä minä opetin uskontoa, oli elämänkatsomustieto eri aikaan, koska oppilaat koottiin sinne koko koulusta ja ajan piti käydä koko sakille.
Aionkin kysyä. Lapsi vaan olisi halunnut jo nyt tietää, mitä kirjoittaa lukujärjestykseensä sen päivän kohdalle :D
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Kysy koulusta asiaa. Ainakin siellä, missä minä opetin uskontoa, oli elämänkatsomustieto eri aikaan, koska oppilaat koottiin sinne koko koulusta ja ajan piti käydä koko sakille.
Aionkin kysyä. Lapsi vaan olisi halunnut jo nyt tietää, mitä kirjoittaa lukujärjestykseensä sen päivän kohdalle :D
Harmi lapsen kannalta, kun joutuu odottamaan vastausta. Voi tuota ihanaa ekaluokkalaisen intoa. :)
 
viesar
Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja viesar:
Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
Säästöbudjetin opetusmalli. :D



 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja viesar:
Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
Säästöbudjetin opetusmalli. :D
Tuolleen voi samaan tapaan hoidella äidinkielen ja ruotsin tunnitkin, och samma på svenska :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
UE = Uskonto ja Elämänkatsomustieto
UE = lyhenne evankelis-luterilaisesta uskonnon opetuksesta....googlasin, ja löysin tuollaisen selityksen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ue

Siksi mä tässä nyt mietinkin asiaa :)
Joskus viime vuosituhannella minulle annettiin em. selitys koulussa kun kysyin kirjainlyhenteen merkitystä.

Muoks. Taisi opettaja keksiä päästään kun täältä käy ilmi että asia ei olekaan niin.
 
UE
Lukujärjestyksessä on merkintä UE. Yllättävän harva tietää, mitä U:n perässä E tarkoittaa. Se ei ole elämänkatsomustieto, jolla on oma oppiainemerkkinsä ET. E tarkoittaa etiikkaa. Etiikka on tieteenala, jossa tutkitaan oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa. Tutumpi sana on moraali, joka tarkoittaa myös oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa. Kaikilla ihmisillä on moraali, mutta kaikilla ihmisillä ei ole etiikkaa.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja viesar:
Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
Säästöbudjetin opetusmalli. :D
Tuolleen voi samaan tapaan hoidella äidinkielen ja ruotsin tunnitkin, och samma på svenska :D
Saisikohan vielä englannin mahtumaan joukkoon. :D

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja viesar:
Tunnit pidetään yhtä aikaa, opettaja vain sanoo eri juttuja eri porukoille. Uskontoa lukevat istuvat opettajasta katsottuna luokan oikealla puolella ja elämänkatsomustietoa vasemmalla. Kun opettaja sanoo uskonnon lukijoille "Jeesus kuoli meidän syntiemme vuoksi." niin hän jatkaa elämänkatsomustietoa lukeville "Ei vaiskaan!"
no ei meidän koulussa ainakaan ole pidetty. lapsi kuudennella. toinen seiskalla.

jos lukkarissa ei erikseen ole merkitty ET niin silloin se taitaa olla samaan aikaan kun UE. koska tarviihan se ET muuten sinne johonkin lisätä :)
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja MiiskuMuikkunen:
UE
Lukujärjestyksessä on merkintä UE. Yllättävän harva tietää, mitä U:n perässä E tarkoittaa. Se ei ole elämänkatsomustieto, jolla on oma oppiainemerkkinsä ET. E tarkoittaa etiikkaa. Etiikka on tieteenala, jossa tutkitaan oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa. Tutumpi sana on moraali, joka tarkoittaa myös oikeaa ja väärää, hyvää ja pahaa. Kaikilla ihmisillä on moraali, mutta kaikilla ihmisillä ei ole etiikkaa.
Ai, jos tuo on totta, niin olin kyllä väärässä. Mutta mitäs se ortodoksien O sitten tarkoittaa?
 
vieras
Se on ev.lut uskonta. Merkintöjä uskonnosta on myös ui, uk, uo, elämänkatsomustieto on et. Mutta alakoulussa se voi tarkoittaa, että et ryhmä on samaan aikaan, jos sitä pitää joku toinen opettaja. Sinuna varmistaisin koululta. Yläkoulun puolella on sitten henkilökohtaiset lukujärjestyksen jokaisella, ne voi vaikka itse tulostaa netin kautta.
 

Yhteistyössä