kun määräaikainen vuokrasopimus päättyy ja vuokranantaja heittäytyy hankalaksi...

  • Viestiketjun aloittaja argh____
  • Ensimmäinen viesti
"ttt"
31.7 olisi pitänyt tehdä uusi sopimus jossa vuokraus jatkuu. Jos näin ei ole tehty,vuokraaminen ja asuminen loppuu silloin 31.7. Ei se mikään yllätys ole. Kannattaa tarkistaa mitä määräaikainen tarkoittaa ja mitä tapahtuu tuon sovitun päivämäärän jälkeen

Meillä tuli vuokranantajalta viesti ennen määräaikaisen vuokrasopimuksen loppua että halutaanko sitä jatkaa vai loppuuko siihen. Haluttiin jatkaa ja mentiin ennen määräaikaa tekemään uusi soppari joka jatkui toistaiseksi voimassa olevana.
 
greyr
eli uutta asuntoa etsimään tulee kiire muuttaa, ja siivoa asunto kuntoon että saa takuuvuokran
Tietääkö kukaan...määräaikainen vuokrasopimus päättyy. Voiko vuokranantaja laittaa vuokralaisen pihalle, jos haluaa asuntoon jonkun toisen (niin kuin kai haluaa, kaverinsa? -> tää vain olettamus). On sovittu suullisesti, että uusi määräaikaissopimus tehään. Vuokrat on aina maksettu ajallaan, asuntoa on pidetty siististi, mitään kahnausta ei ole ollut.

Neuvoja....??
 
tjaah
Määräaikainen vuokrasopimus on eri kuin vuokrasopimus toistaiseksi.

Vuokranantajana teen määräaikaisen sopimuksen silloin, jos olen suunnitellut jonkun tietyn ajan päästä käyttäväni asuntoa jotenkin muuten. Esimerkiksi olen luvannut asunnon lapselleni tai tuttavalleni, tai haluan remontoida sitä tai muuttaa siihen itse tai myydä sen ilman vuokralaisia. Syitä voi olla monia, eivätkä ne kuulu määräaikaiselle vuokralaiselleni millään tavalla.
 

Yhteistyössä