Kun MIES on flunssassa, se on sitten niiiiin kipee että!!

  • Viestiketjun aloittaja Mitta alkaa täyttymään
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Miehet on vaan tottuneet siihen ettei ne joudu ikinä normiarjessa kärsimään. Ajatelkaa jos miehillä ois vaikka menkat, ne varmaan ottais sairaslomaa ja luulisivat kuolevansa verenvuotoon. Ja jos ne joutuis kärsimään jostain ehkäisyvalmisteiden sivuoireista, niin ne varmaan uskois olevansa vakavasti sairaita, ja menisivät lääkäriin tutkituttamaan itsensä perusteellisesti
Useilla miehillä on kuitenkin vaimo ristinään...
 
vieras vieraampi vierain
lyhyt tarina elävästä elämästä,
kevät talvella oltiin viikonloppuna sukuloimassa. sunnutaita vasten yöllä nuorimmainen alkoi oksentaa, vanhempi aamulla klo 6 ja itse aloitin klo 7. olin niin huonossa hapessa että en kertakaikkiaan pystynyt olemaan pystyssä muuta kuin pika pyrähdykset vessaan 30min välein.
onneksi sukulaiset huolehtivat lasten oksentamiset ja juottivat heitä. itse en pystynyt.
mies häipyi jo aamupäivällä kotiin koska arvasi että homma alkaa hänelläkin ja sairaana ku ei ole mukava ajaa.
hän kerkesi kotiin ja tauti iski klo 13.30. ja siitä alkoi ruikutus miten hän on kipeä ja sairas ja ei pärjää yksin, herran mielestä minun olisi pitänyt lastata väsyneet sairaat (eivät enää oksentaneet) lapset autoon ja lähteä ajamaan hoivaamaan häntä. en jaksanu edes istua ku oli niin voimaton olo ja ukko kehtasi sanoa että pitää tulla hoitamaan!!!! eihän matkaa olisi ollut kuin 80km, mutta pimeässä sairaiden lasten kanssa ei oikein innostanu.
tämä on ainut kerta yhdessäolon aikan kun oikeasti olisi tehnyt mieli tehdä murha... mutta onneksi noro veti olon niin kuitiksi että en kertakaikkiaan jaksanut!
 
^vierailija^
On toi kyllä ihan ihmeellistä miten flunssa on miehillä aina NIIIIN paljon vakavempaa kuin naisilla :D

Kyllä välillä meinaa käämi palaa kun mies jaksaa aina aamuisin voivotella että nyt taitaa flunssa olla tulossa kun on nenä yön jälkeen vähän tukkeessa. Ja vähintään kerran viikossa voivottelee puhelimessa harrastuskavereilleen että nyt ei pysty tulee ku oon tulos kipeeks. Siis herranen aika!
Tosin kyllä tolla on ihan epänormaalin usein nuhaa, näin omasta mielestäni.

Ehkä oma mielipiteeni olisi eri jos itekkii sairastuisin noin helposti. Tänä vuonna on kaks pientä flunssaa sairastettu (maalis- ja syyskuu) ja yhtenä päivänä ollu vähän lämpöä.
 
"Anne"
Meilläki mies harvoin sairastaa. Mut se riittää ko mittari nousee yli 37 ees hilkun verran, se kaatuu sänkyyn ja on kuolemassa. :D No ei siinä, mie passaan mielellään, muuten ko elellään aikalailla tasajakosesti kotitöissä jne.

Sammaan sarjaan kuuluu se, että mies ei lähe lääkäriin vaikka mikä ois, ei ennenkö pää irtoaa. Sittekki täytyy vähän harkita kannattaako se nyt kuitenkaan.... :headwall:
Minä voin kaatua kipeenä sänkyyn ilman sitä kuumettakaan. Ja yli 37:kin tuntuu mulla jo pahalta, kun normaalilämpö on karvan vajaa 36. Juuri olen sairastanut muutaman päivän. Kuume kyllä oli korkeimmillaan 38 ja sahasi sitten 35,4:n ja sen väliä. Välillä koski lihaksiin ja niveliin ja käveleminenkin oli vaikeaa vaikka mittari näytti 36,5.
 
harvoin sairas
Te olettekin kotiäitejä, työssäkäyvät jäävät heti kotiin, kun vähän nokka vuotaa. Mielestäni hieman päälle 37 on vain lämpöä, joka aivan normaalia parina päivänä flunssassa. Se laskee särkylääkkeellä ja pärjää hyvin töissä. Ei tulisi mieleenkään mennä lääkäriin valittamaan moista sairasloman vuoksi.
Toki lääkäriin menen, ellei tämä tästä tokene ja nousee oikeasti kuumetta. Silloin on varmaankin joku tulehdus, joka tarviaa antibiootin ehkä tai sairaslomaa parantua.
Monia työkavereita, naisia ollut, jotka useamman kerran kuussa poissa, aina iskee jokin pöpö ja se kolme päivää terkkarin luvalla kotona.
Just laskettiin erästäkin joka ollut tässä kuussa niin paljon poissa, ettei yhtään täyttä työviikkoa ole tullut. Tosi mukavaa. Ei ole edes pieniä lapsia enää, joiden vuoksi joutuisi olemaan. Toiset tekevät sitten vuoroon hänenkin työnsä omien lisäksi.
 
se hullu
no minä kyllä näkisin homman näin,joku on flunssassa se saa levätä.ja sitä autetaan ja sit jos olet itse ei sun tarvi tehä liikaa,koita levätä pyydä vaikka apua jostain viranomaisilt.lepoa j anesteitä s eon ainoa keino et se lähtee pois.jos on home asunto ni muuttkaa pois(jos tyyliin jatkuva flunssa päällä)mut nii,???
 
vierailija
Ny on pakko nostaa tämmönen vanha postaus ylös ko itsellä yksinkertaisesti meinaa lähteä järki.

Lapset ollu flunssassa monta viikkoa ja pari päivää sitten mies alkoi valittaan että tuntuu kurkussa. Tokausin vaan et jaa, sulla flunssa tulossa. Seuraavana yönä tää kuuluisa MIESflunssa sitten alkoi. Hän herätti minut yöllä ko on niiiiin huono olo ja yski niiiin taetraallisesti ja valitti että on varmasti kuumetta. Noh kokeilin otsaa ja sanoin ettei ole, flunssaa taitaa pukata. Sanoin et ota särkylääke ja jatka unia. Ei aikonu ottaa vaan piti silitellä ja paapoa ko hän on niiiiin kipeä. Tämä sama homma jatkui sitten seuraavana päivänä, soitti töihin ettei voi tulla ko on niiniiin pahassa flunssassa. (siis ei edes ollut, vähän yski vaan, kuumetta ei edelleenkään ollut)

Lähdin töihin ja vein lapset hoitoon, kun tulin kotiin kysyin mieheltä oliko syönyt/juonut mitään. Sieltä sitten uikutti sängyn pohjalta ettei voi nousta ko on niiiiin huono olo. Kokeilin taas otsaa ja toin myös korvakuume mittarin joka näytti 36.7 eli ei kuumetta. Mutta hän väitti että mittari rikki🤣

Seuraavana päivänä sama homma jatkui. Yritin sanoa että nouse ylös ja syö jotain, mutta eihän hän pysty. Piti viedä sängyn viereen vettä ja sipsiä jotta voi niitä syödä. Valitti vaan ko on niiin huono olo ja yskittää. NO KYLLÄ KAI ON HUONO OLO JOS EI SYÖ KAHTEEN PÄIVÄÄN MITÄÄN VAAN MAKAA VAAN SÄNGYSSÄ.....!!!!

Mikä ihme nuihin miehiin menee ko ne sairastuu. Muuten kyllä ihan normaalisti käyttäytyvä mies, mut jos sairastuu niin on niiiiin sairas, niiiin sairas ja aina on vähintään keuhkokuume ja kuolemassa 😖 Ja siis tarkennan että edelleen kyse on vain yskästä. Hänellä ei siis edes räkä valu eikä kuume ole noussut. (onneksi sairastaa vain noin pari kertaa vuodessa)
 
9MM
Tää taitaa olla trollaus ei kukaan mies laita naistaan töihin kun on kipeänä tai vollottaisi kun on itse kipeenä. Itel jos esim kuumetta ni nukun peiton alla paljon mut emmä kyllä voivottele. Enkä mä oo tavannu miestä joka voivottelisi kun on perus kipeänä. Sairaana kuuluu levätä eikä koohottaa.
 
vierailija
Tää taitaa olla trollaus ei kukaan mies laita naistaan töihin kun on kipeänä tai vollottaisi kun on itse kipeenä. Itel jos esim kuumetta ni nukun peiton alla paljon mut emmä kyllä voivottele. Enkä mä oo tavannu miestä joka voivottelisi kun on perus kipeänä. Sairaana kuuluu levätä eikä koohottaa.
No ei oo trolli, oiski.... 😖 Niinku tuolla ylempänä monet jo kirjotti noin jotkut miehet ovat sellaisia että valittavat ja ovat kuolemassa joka flunssaan. Pointsit sulle että et ole yksi näistä miehistä 👍🏻

Meillä tämä jatkuu edelleen, viikko menmyt kun mies kulkee ympäri kämppää ja yskii ja voivottelee. Töihin ei tietenkään voi mennä ja kokoajan hän vaatii erikois kohtelua ja säälimistä.

Olen itsekkin nyt flunssassa, mut pakko tehä pakolliset kotihommat ja en todellakaan edes kehtaa valittaa niinkö hän. Joskus kyllä tehny mieli pistää samanlainen teatteri pystyyn ja katsoa miten hän siihen suhtautuisi😅
 
9MM
No ei oo trolli, oiski.... Niinku tuolla ylempänä monet jo kirjotti noin jotkut miehet ovat sellaisia että valittavat ja ovat kuolemassa joka flunssaan. Pointsit sulle että et ole yksi näistä miehistä

Meillä tämä jatkuu edelleen, viikko menmyt kun mies kulkee ympäri kämppää ja yskii ja voivottelee. Töihin ei tietenkään voi mennä ja kokoajan hän vaatii erikois kohtelua ja säälimistä.

Olen itsekkin nyt flunssassa, mut pakko tehä pakolliset kotihommat ja en todellakaan edes kehtaa valittaa niinkö hän. Joskus kyllä tehny mieli pistää samanlainen teatteri pystyyn ja katsoa miten hän siihen suhtautuisi
Onko teillä hellimistä kun ei oo kipeänä? Jos vaik se olisi hyvä syy saada hellyyttä? Et kipeänä kehtaa. Kyl mä kuumeessa jaksan oman veteni hakea alkuun tuu kyl juotuakaan.
Nojoo on se hyväkin ettei kipeänä mee töihin ku sit voi moni muukin sairastua ja se tulee sit kalliimmaksi työnantajalle.
Kokeile ja tee show ja kato alkaako mies paijata ja passata sua ku nyt oot kipeenä. 😊 mitkä teillä on pakolliset kotihommat mitä ei myöhemmin voisi tehdä?
 

Yhteistyössä