Kun nyt uskonnosta ja homoista ja lesboista puhutaan niin...

Laitoin tämän jo tuonne pitkään ketjuun, mutta se hukkui sinne...


Tri Laura Schlesinger on yhdysvaltalainen juutalainen
fundamentalistipastori, joka jakaa ohjeita ihmisille, jotka soittavat
hänen radio-ohjelmaansa. Kerran hän sanoi, että homoseksuaalisuus on
iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18:22) eikä sitä voi
missään tapauksessa hyväksyä. Seuraavassa avoin kirje, jonka Tri
Laura sai eräältä homoseksuaaliselta kuulijaltaan.

"Hyvä tohtori Laura, Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi
ihmisille Jumalan lakia. Olen oppinut paljon ohjelmastasi, ja
pyrkinyt myös jakamaan tietoani niin monelle ihmiselle kuin
mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien
elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan (3.
Moos.18:22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä.

Keskustelu loppuu siihen. Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman
muun lain suhteen.

Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle
mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9) Ongelmana ovat naapurit.
Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota
heidät?

Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa
hyväksytään. (2. Moos. 21:7) Mikä mielestäsi olisi sopiva hinta
hänestä tämänhetkisten kurssien mukaan?

3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) sanotaan, että voin omistaa
orjia, sekä mies- että naispuolisia, sillä ehdolla että he ovat
naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä
pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voisitko selventää?
Miksi en saisi omistaa kanadalaisia?

Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2.
Mooseksen kirja (2. Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi
surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on
iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin
homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan
alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän
lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin
kiertää?

Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan
lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3.
Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27) Kuinka heidän tulisi kuolla?

Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6), että kuolleen
sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata
amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?

Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos
19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen
vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on
käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän
myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua
koko kaupungin väki kivittämään heitä?
(3. Moos. 24:10-16) Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä
niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten
kanssa? (3. Moos 20:14)"

Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma,
että osaat auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä,
että Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton.

Uskollinen kuulijasi ja palvova ihailijasi, Sean Hayes"
 
Huomio
Nämä lait ja asetukset, jotka aloituksessa mainittiin, ja jotka on Raamatussa Mooseksen kirjoissa, oli määrätty vain silloiselle Israelin kansalle. Vain heidän piti siis noudattaa näitä ohjeita, ja vain niin kauan kuin se laki oli voimassa. Laki lakkasi olemasta voimassa Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Mutta mitä tulee homoseksualismiin, sen Raamattu tuomitsee muuallakin kuin Mooseksen kirjoissa. Se on siis kristityille annettu määräys,joka pätee yhä. Ylipäätään kaikki Jumalan periaattee ovat yhä voimassa, jotka olivat Mooseksen lain aikanakin, vain yksityiskohtoiset ohjeet palvonnasta ja uhreista yms. eivät koske enää meitä. Homous on siis yhä irstautta ja syntiä Jumalan silmissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Nämä lait ja asetukset, jotka aloituksessa mainittiin, ja jotka on Raamatussa Mooseksen kirjoissa, oli määrätty vain silloiselle Israelin kansalle. Vain heidän piti siis noudattaa näitä ohjeita, ja vain niin kauan kuin se laki oli voimassa. Laki lakkasi olemasta voimassa Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Mutta mitä tulee homoseksualismiin, sen Raamattu tuomitsee muuallakin kuin Mooseksen kirjoissa. Se on siis kristityille annettu määräys,joka pätee yhä. Ylipäätään kaikki Jumalan periaattee ovat yhä voimassa, jotka olivat Mooseksen lain aikanakin, vain yksityiskohtoiset ohjeet palvonnasta ja uhreista yms. eivät koske enää meitä. Homous on siis yhä irstautta ja syntiä Jumalan silmissä.
Mä kun luulin, että Jumalan sana on ikuista ja muuttumatonta. Että me nyt sitten voisimme puhtaalla omatunnolla potkia vastaan tulevia homoja ja lesboja, näyttäisitkö meille oikein ne Raamatun jakeet, joissa tämä takinkääntö ilmaistaan?
 
Huomio
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Nämä lait ja asetukset, jotka aloituksessa mainittiin, ja jotka on Raamatussa Mooseksen kirjoissa, oli määrätty vain silloiselle Israelin kansalle. Vain heidän piti siis noudattaa näitä ohjeita, ja vain niin kauan kuin se laki oli voimassa. Laki lakkasi olemasta voimassa Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Mutta mitä tulee homoseksualismiin, sen Raamattu tuomitsee muuallakin kuin Mooseksen kirjoissa. Se on siis kristityille annettu määräys,joka pätee yhä. Ylipäätään kaikki Jumalan periaattee ovat yhä voimassa, jotka olivat Mooseksen lain aikanakin, vain yksityiskohtoiset ohjeet palvonnasta ja uhreista yms. eivät koske enää meitä. Homous on siis yhä irstautta ja syntiä Jumalan silmissä.
Mä kun luulin, että Jumalan sana on ikuista ja muuttumatonta. Että me nyt sitten voisimme puhtaalla omatunnolla potkia vastaan tulevia homoja ja lesboja, näyttäisitkö meille oikein ne Raamatun jakeet, joissa tämä takinkääntö ilmaistaan?
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.

 
Huomio
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juutalaisethan ei toteuta uutta testamenttia,eli eikös niille sitten noi mooseksen kirjat oo vielä tänäkin päivänä laki?
Juutalaiset eivät ole nykyään Jumalan silmissä mikään erkoiskansa. Heidänkin pitäisi noudattaa niitä Raamatun neuvoja ja ohjeita, joita Jeesus käski kaikkien seuraajiensa noudattaa. Juutalasille Mooseksen kautta annettu laki ei ole enää voimassa, sen piti alunperinkin olla olemassa vain Messiaan, siis Jeesuksen ilmaantumiseen saakka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.
Mulla ei nyt valitettavasti ole tässä Raamattua, josta just nyt voisin (tai edes jaksaisin) noita kohtia lukea. Mutta uskon, että siellä lukee niin, kun kerran niin sanot.

Jos oletetaan (ja tosiaankin vain oletetaan, itse en todellakaan siis tule ikinä uskomaan), että Raamattu on Jumalan sanaa, se on kuitenkin ihmisten eriaikaisista tarinoista kokoon kursima kirja, jota kaiken lisäksi on muokattu moneen kertaan. Mitä jos joku Rooman keisari onkin jättänyt sieltä pois sen(kin) kohdan, jossa Jumala sanoi, että ei ne homppelit niin kamalia olekaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Juutalaiset eivät ole nykyään Jumalan silmissä mikään erkoiskansa. Heidänkin pitäisi noudattaa niitä Raamatun neuvoja ja ohjeita, joita Jeesus käski kaikkien seuraajiensa noudattaa. Juutalasille Mooseksen kautta annettu laki ei ole enää voimassa, sen piti alunperinkin olla olemassa vain Messiaan, siis Jeesuksen ilmaantumiseen saakka.
Onpas siinä meillä Jumala, kun tuolla tavalla on omansa hylännyt :(
 
Mä olin itse asiassa itsekin jonkin sortin uskovainen, kunnes viimein rupesin hieman matkustelemaan ja pääsin tutustumaan muidenkin kansojen uskontoihin. Nykyään olen sitä mieltä, että kristityt (vähemmistö tällä pallolla) ovat itsekkäitä, kun ajattelevat, että juuri heidän uskontonsa olisi se oikea ja että kaikki muut (enemmistö) olisivat väärässä - ja vielä pyrkivät näitä muita käännyttämään.
 
Huomio
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.
Mulla ei nyt valitettavasti ole tässä Raamattua, josta just nyt voisin (tai edes jaksaisin) noita kohtia lukea. Mutta uskon, että siellä lukee niin, kun kerran niin sanot.

Jos oletetaan (ja tosiaankin vain oletetaan, itse en todellakaan siis tule ikinä uskomaan), että Raamattu on Jumalan sanaa, se on kuitenkin ihmisten eriaikaisista tarinoista kokoon kursima kirja, jota kaiken lisäksi on muokattu moneen kertaan. Mitä jos joku Rooman keisari onkin jättänyt sieltä pois sen kohdan, jossa Jumala sanoi, että ei ne homppelit niin kamalia olekaan?
Uskon että syvempi tutkimusretki Raamatun sisältöön voisi tehdä sinuunkin vaikutuksen. Itse en ainakaan voi jättää huomioonottamatta sen historiallista paikkansapitävyyttä. Siellä on kerrottu mm. sellaisia yksityiskohtaisia ennustuksia maailmanvaltojen (mm.Babylonia) valloituksista, joita jotkut ovat väittäneet jälkikäteen kirjoitetuiksi. Juuri niiden tarkkuuden vuoksi, monet yksityiskohdatkin niin tarkasti kerrottu etukäteen. Todisteet, joita ovat löytäneet ihan maalliset historijoitsijat, todistavat kuitenkin Raamatun oikeaperäisyyden. Eli että ennustukset on todella kirjoitettu tapahtumia ennen, eikä jälkeen. Näiden lisäksi minuun vaikuttaa Raamatun vaikutus ihmisiin, jotka sitä tosissaan noudattavat. Jos se olisi vain ihmisaivojen vaikutuksesta kirjoitettu, se ei voisi vaikuttaa niin. Itse olen vakuuttunut että se on kirjoitettu Jumalan hengen ohjauksessa, vaikka kirjoittajina käytettiin ihmisiä.
 
Huomio
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Juutalaiset eivät ole nykyään Jumalan silmissä mikään erkoiskansa. Heidänkin pitäisi noudattaa niitä Raamatun neuvoja ja ohjeita, joita Jeesus käski kaikkien seuraajiensa noudattaa. Juutalasille Mooseksen kautta annettu laki ei ole enää voimassa, sen piti alunperinkin olla olemassa vain Messiaan, siis Jeesuksen ilmaantumiseen saakka.
Onpas siinä meillä Jumala, kun tuolla tavalla on omansa hylännyt :(
Eihän se ole mitään hylkäämistä, vaan jokainen ihminen, kansallisuudesta huolimatta, voi saada Jumalan hyväksynnän. Juutalaisistakin ne yksilöt, jotka noudattavat Jumalan ohjeita. Eikö se ole oikeidenmukaista, henkilön oma usko ja vakaumus ratkaisevat, ei kansallisuus?
 
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

ja täällä

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam3.html

Ja JOS tämä pyhä kirja olisi totta, sen jokainen jae olisi myös totta, luettavissa sellaisenaan ja todellinen, ei mitään ristiriitaisuuksia siis -ei kai Jumalanne antaisi sellaista eksyä joukkoon?
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.
Ai kun on mukavaa, kun voi valita mieleisensä kohdat Raamatusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.
Ai kun on mukavaa, kun voi valita mieleisensä kohdat Raamatusta.
Niinpä :D
Tuunataan sääntöjä oman mielen mukaan: TÄMÄ ei pidä enää paikkansa (koska emme halua, pysty tai viitsi elää niin) mutta TÄMÄ taas on edelleen voimassa.
Onko Raamatun eri kohdissa Parasta ennen- päiväykset vai? :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Nämä lait ja asetukset, jotka aloituksessa mainittiin, ja jotka on Raamatussa Mooseksen kirjoissa, oli määrätty vain silloiselle Israelin kansalle. Vain heidän piti siis noudattaa näitä ohjeita, ja vain niin kauan kuin se laki oli voimassa. Laki lakkasi olemasta voimassa Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Mutta mitä tulee homoseksualismiin, sen Raamattu tuomitsee muuallakin kuin Mooseksen kirjoissa. Se on siis kristityille annettu määräys,joka pätee yhä. Ylipäätään kaikki Jumalan periaattee ovat yhä voimassa, jotka olivat Mooseksen lain aikanakin, vain yksityiskohtoiset ohjeet palvonnasta ja uhreista yms. eivät koske enää meitä. Homous on siis yhä irstautta ja syntiä Jumalan silmissä.
Mä kun luulin, että Jumalan sana on ikuista ja muuttumatonta. Että me nyt sitten voisimme puhtaalla omatunnolla potkia vastaan tulevia homoja ja lesboja, näyttäisitkö meille oikein ne Raamatun jakeet, joissa tämä takinkääntö ilmaistaan?
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.

Olisko Jumala niin epäoikeudenmukainen että se mikä pätee yhteen, ei pädekään toiseen. Entä sitten ne jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta mutta ovat kenties kuulleet Mooseksen lakia ( jotkun heimokansata jossakin kaukana "sivistyksestä") ja elävät kuitenkin tätä päivää.
Miksi Jumala antaisi kirjoittaa määräykset ja sitten niitä ei saisikaan noudattaa.
Entäpä se joka kuulee Raamatsuta ekat kirjat mutta ei ehdikään lukea loppuun...
:whistle:
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html



Ja JOS tämä pyhä kirja olisi totta, sen jokainen jae olisi myös totta, luettavissa sellaisenaan ja todellinen, ei mitään ristiriitaisuuksia siis -ei kai Jumalanne antaisi sellaista eksyä joukkoon?
Hyviä linkkejä!
Tottakait Raamatussa on ristiriitaisuuksia, pitää muistaa että se on ihmisten kirjoittama ja ihmisten tulkinta - oli siellä takana sitten Jumala ja Pyhä Henki tai ei. Sinänsä kyllä, se ei Raamatun "auktoriteettia" vähennä itseisarvoisesti, vaan Raamatun teksteihin pitää suhtautua järkevästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Alkuperäinen kirjoittaja Palstaidiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Nämä lait ja asetukset, jotka aloituksessa mainittiin, ja jotka on Raamatussa Mooseksen kirjoissa, oli määrätty vain silloiselle Israelin kansalle. Vain heidän piti siis noudattaa näitä ohjeita, ja vain niin kauan kuin se laki oli voimassa. Laki lakkasi olemasta voimassa Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Mutta mitä tulee homoseksualismiin, sen Raamattu tuomitsee muuallakin kuin Mooseksen kirjoissa. Se on siis kristityille annettu määräys,joka pätee yhä. Ylipäätään kaikki Jumalan periaattee ovat yhä voimassa, jotka olivat Mooseksen lain aikanakin, vain yksityiskohtoiset ohjeet palvonnasta ja uhreista yms. eivät koske enää meitä. Homous on siis yhä irstautta ja syntiä Jumalan silmissä.
Mä kun luulin, että Jumalan sana on ikuista ja muuttumatonta. Että me nyt sitten voisimme puhtaalla omatunnolla potkia vastaan tulevia homoja ja lesboja, näyttäisitkö meille oikein ne Raamatun jakeet, joissa tämä takinkääntö ilmaistaan?
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.

Olisko Jumala niin epäoikeudenmukainen että se mikä pätee yhteen, ei pädekään toiseen. Entä sitten ne jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta mutta ovat kenties kuulleet Mooseksen lakia ( jotkun heimokansata jossakin kaukana "sivistyksestä") ja elävät kuitenkin tätä päivää.
Miksi Jumala antaisi kirjoittaa määräykset ja sitten niitä ei saisikaan noudattaa.
Entäpä se joka kuulee Raamatsuta ekat kirjat mutta ei ehdikään lukea loppuun...
:whistle:
Tottakai niitä saa noudattaa :) Mutta eriasia on sitten että kuka siihen pystyy :whistle:
 
Isä
Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Ei mistään takinkäännöstä ole kyse. Mooseksen lain ei pitänytkään olla aina voimassa, se "kasvatti Kristukseen", kuten Raamatussa sanotaan. Juutalasille annettu alki vain lakkasi olemasta voimassa, kuten voi lukea esim. Roomalaiskirjeistä, luvuista 7 ja 8. Homous on väärin Raamatun mukaan yhä vieläkin. Room.1:24-27. 1Kor.6:9-11. Mm. nämä raamatunkohdat koskevat kristittyja nykyäänkin.
Eikös 10 käskyä ollut Mooseksen juttu?
 

Yhteistyössä