kun odotit esikoistasi niin kumpaa toivoit?

  • Viestiketjun aloittaja geena
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
luulin että se olis ollu poika..( en toivunut tiettyä, toivoin vain että olisi terve )
mutta olikin tyttö...
Meillä kans näin. Toisesta sit toivoin tyttöä ja tyttähän sieltä sit tuli, nyt haaveilen kolmannesta tytöstä :)
 
Minä en edes ajatellut tyttöä tai poikaa, toivoin vain vauvaa. Mutta neuloin paljon vauvan vaatteita ja ne nähtyään miehen sisko sanoi, että tytön tänne olisi hyvä tulla. No, tyttö tuli.
Ensimmäiselle tytölle nimeä miettiessämme, keksimme vaikka kuinka monta kivaa nimeä tytölle, mutta pojalle ei yhtään tai ne oli jo suvussa. No, meille tuli sit neljä tyttöä ja yksi poika. Ei tuo nimettä jäänyt tuo poikakaan. Mutta mun on aina ollut vaikeampi keksiä kivoja pojan nimiä.
 
eka vielä mahassa
Esikoispoikaa toivoin kovasti. Mahassa on 4D-ultran mukaan tyttö. Olen iloinen, että tuli selvitettyä asia jo raskausaikana, koska nyt odotan jo tyttöä innolla, mutta tiedon saatuani oli kyllä vähän nieleskelemistä.
 
En toivonut kumpaakaan erityisesti. Molemmat olivat enemmän kuin tervetulleita, mutta jotenkin tiesin heti alusta asti, (emme ottaneet selvää) että odotan poikaa. Ja poika tuli.

Nyt toista odottaessa, toivosin tyttöä, koska tämä jää viimeiseksi lapseksi. Raskaus on ollut todella vaikea tällä kertaa, olisi sitten molempia sukupuolia. Mutta poika on kyllä yhtä tervetullut, kunhan olisi terve! :heart:
 
Mie olen kyllä hirveän tylsä ja vastaan että tervettä lasta toivoin. En uskaltanut edes kuvitellakaan haluavani jompaakumpaa sukupuolta mitenkään erityisesti, kun jatkuvasti pelkäsin että jotain sattuu. Rakkaan pojan sain, ja näin on hyvä :)
 
eri
Olin etukäteen ajatellut, että saan varmaan tytön, mutta kun poika syntyi, niin välittömästi kyllä tuntui hirmuisen hyvältä ja oikealta. Pääasia, että lapsi syntyi ja ihanaa, että oli terve. Mies toivoi puolisalaa poikaa.
Sittemmin on syntynyt tyttöjä ja poikia, kaikki ihan yhtä rakkaita, kukin omalla tavallaan. Aivan yhtä läheisiltä tuntuvat ja sukupuolieroja mun mielestä liioitellaan. Persoonakohtaiset erot on paljon suurempia, ainakin näin suurperheellisen vinkkelistä. Villejä, itsepäisiä, rauhallisia, fyysisiä, mietiskeleviä, harkitsevia jne. löytyy molemmista sukupuolista.
 
Viivi
Tyttöä toivoin eskoisesta ja tyttö myös tuli. Tästä masussa kasvavasta toivon myös tyttöä mutta nyt ei ole väliksi vaikka olis poikakin kun on jo ihana tyttö olemassa. Jos olisin pelkkiä poikia saanut niin olisin ollut tosi pettynyt, sen myönnän suoraan.
 
Itse olen vuosia toivonut että sitten kun tulee eka lapsi niin olisi tyttö mutta kun tulin raskaaksi en uskaltanut sitä tyttöä edes toivoa kun kaikki sanoi että poika tulee ihan varmasti.Tyttö tuli ja kakkosesta toivoin kanssa tyttöä ja olihan se tyttö.Vielä kun saisi yhden tytön niin olisi aika ihanaa,tiedä sitten uskaltaako edes toivoa tyttöä enään.
 

Yhteistyössä