Kun otat lapset kesän tapahtumiin mukaan niin ota edes muut ihmiset huomioon

  • Viestiketjun aloittaja kulttuuria
  • Ensimmäinen viesti
kulttuuria
Kävin eilen mummoni kanssa katsomassa satamassa järjestettyä ilmaista
(danske bankin) kansallisbaletin esitystä.
Ihan eteen emme päässeet mutta aika eteen kuitenkin josta oli hyvät näkymät.
Ihan esimmäiselä pelkillä sitten istuikin 5 pientä lasta.
Luulin ensin että kyseisten lasten äiti istui samalla penkillä penkin päädyssä mutta ei istunut,
vaan kyseisten lasten äidit istuikin aivan eri penkillä hieman syrjemmässä.

Nämä kullinnuput sitten töni ja jähisi,
vanhempansa ei tehnyt elettäkään että olisi käynyt komentamassa :O
vaan kai hän jätti ne kullinnuppunsa siihen asenteella
muut hoitaa ja komentaa.
Vaan todella väärin ajateltu, kaikki kun ei halua tulla tapahtumiin hoitamaan muiden lapsia.
Nämä lapset töni toinen toistaan,
mätti turpiin, hetken päästä yksi näistä lapsista tippuikin kunnolla maahan KOLAUTTAEN PÄÄNSÄ.
Tuo pentu aikansa itkee ja sitten vasta kun toiselta penkiltä
(meidän edessä istuvat) muutamat mummot kovaan ääneen kailotti
että eikö näillä lapsilla ole vanhempia mukana kun toistahan sattu päähän:O

Silloin vasta (laiskasti) toinen näistä äideistä tuli lohdttamaan ja komenti olemaan hiljaa kun HÄN haluaa nähdä kohta alkavan baletti esityksen.

Nämä mummot sitten koetti siinä sanoa
(erittäin kuuluvalla äänellä) ;)
että mikä järki tällaiseen paikkaa on tuoda 2-5v lapsia kun eivät edes osaa istua paikoilaan,
näytti heillä lapsilla olleen rattaatkin mukanaan vaan laitetaan lapset istumaan viemään joltakin aikuiselta istumapaikkaa kun ne muksut olisi voinut työntää sivummalle katsomaan,
tappelemaan ja olemaan rattaissa,
niin mutta tämähän ei käynyt kun sitten niitä muksuja olisi äitien itse pitänyt vahtia ja hehän halusivat tulla nauttimaan.
Mummot paasasi ja kumpikaan äiti ei tehnyt siis elettäkään vaikka mummot puhui järkeä.
Järkkäritkin katsoi meidän penkkirivistöä jo säälien ja salaa itse toivoin että
tulisi laittamaan nuo pennut kuin heidän äidit komennukseen,
mutta ei kai hekään oikein kehdanneet,
ilmeet kyllä kertoi enemmän kuin tuhat sanaa.
Yksi tappelu kun saatiin loppumaan,
alkoi toinen jne.
esityksen loppupuolella yksi muksuista tippui taakespäin näiden mummojen jalkoihin :O
äiti edelleen istuu siellä jossakin sivussa nauttien baletti esityksistä puuttumatta lastensa toimintaan.
Mummot taas koetti paasata näille kahdelle äidille järkeä vaan heittäytyivät kuuroiksi.
Toinen ainakin osasi hyvin Suomea kun oli ihan Suomalainen
toinen äiti oli joku huntupää jonka vielä tajuan että heittäytyy kielitaidottomaksi kuten heillä on tapansa.
Mutta täytyy sanoa että nautinnollisuus tuosta esityksestä oli kaukana meillä ketkä siinä likellä istuimme ja jouduimme kuuntelemaan näiden kullinnuppujen tappelua.
Se että näilläkin äideillä on toki oikeus tulla nauttimaan kulttuuria ei mielestäni tarkoita sitä että he jättävät lapsensa vahtimatta ja hyvin kylmästi sysää hoitovastuun vieressä istujille kun itse eivät syystä tai toisesta istuneet lastensa kanssa samalla penkillä,
liekö sekin tarkoituksenmukainen veto jotta ei tarvi vaivautua niitä lapsia vahtimaan.
Minua itseäni harmittaa tilanne enemmän mummoni puolesta joka ei koskaan ole ollut baletissa,
joka oikeasti on pienituloinen joka oikeasti odotti tuota näytöstä ja sitä että pystyy keskittymään siihen.
Koeta siinä keskittyä vaikka kuinka päätät että että et kiinnitä huomiota lähellä oleviin tappeleviin lapsiin.
 
Maailma on ääliöitä täynnä. Jos ei halua nähdä ääliöitä, kannattaa pysyä pois paikoista, jossa ihmiset kokoontuvat. Menee vain hermot.
Ikävä kyllä, ihmisiltä on enää hyvin vaikea välttyä missään, vaikka moisia tilaisuuksiakin välttelisi.
Ihmisistä noin 85% on täysin ympäristöään ajattelemattomia kusi- ja tyhjäpäitä, joilla viuhuu tuuli korvien välissä.
 
Viimeksi muokattu:
kulttuuria
Maailma on ääliöitä täynnä. Jos ei halua nähdä ääliöitä, kannattaa pysyä pois paikoista, jossa ihmiset kokoontuvat. Menee vain hermot.
Ikävä kyllä, ihmisiltä on enää hyvin vaikea välttyä missään, vaikka moisia tilaisuuksiakin välttelisi.
Ihmisistä noin 89% on täysin ajattelemattomia kusi- ja tyhjäpäitä, joilla viuhuu tuuli korvien välissä.
Jos on kovin herkästi ärsyyntyvää sorttia niin sitten kyllä suosittelen minäkin että pysyy pois,
mutta minä joka teen työkseni töitä lasten kanssa en yleensä hyvin herkästi häiriinny lasten ilakoinnista,
tosin tuosta oli kaukana ilkointi kun nyrkit heilui ja äitejä ei kiinnostanut.
Lahden satamassa tosiaan siinä vasemmalla penkki rivistöllä.
 
Jos on kovin herkästi ärsyyntyvää sorttia niin sitten kyllä suosittelen minäkin että pysyy pois,
mutta minä joka teen työkseni töitä lasten kanssa en yleensä hyvin herkästi häiriinny lasten ilakoinnista,
tosin tuosta oli kaukana ilkointi kun nyrkit heilui ja äitejä ei kiinnostanut.
Lahden satamassa tosiaan siinä vasemmalla penkki rivistöllä.
Mitäs virkaa niillä "järkkäreillä" oli, jos eivät pitäneet järjestystä yllä.

Kyllä niiden pitäisi nimenomaan puuttua häiriköimiseen, eikö ne siksi siellä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Tasmania
No totta! Lapset mielellään mukaan kesän tapahtumiin, mutta vanhemmilla pitää olla sen verran tilannetajua, että tapahtumasta poistutaan, jos ei osata käyttäytyä. Ja huolehditaan muutenkin niistä lapsista, että toiset saavat olla rauhassa. Missä on ihmisten ihan peruskäytöstavat?!
 
Tät
No totta! Lapset mielellään mukaan kesän tapahtumiin, mutta vanhemmilla pitää olla sen verran tilannetajua, että tapahtumasta poistutaan, jos ei osata käyttäytyä. Ja huolehditaan muutenkin niistä lapsista, että toiset saavat olla rauhassa. Missä on ihmisten ihan peruskäytöstavat?!
Tätä näkee että lapsia ei vahdita. Ollaan sitten tapahtumassa tai leikkimässä. Kakarat temuaa keskenään ja vanhemmat keskittyvät vain omaan olemiseen. Sitten tullaan esiin kun aika lähteä. Kyllähän lapsia saa ottaa mukaan sopiviin paikkoihin mutta niistä kanssa pidetään huoli. Muu väki ei ole lapsenvahteina.
 
kulttuuria
Ei minullakaan tosiaan ollut ensin sitä vastaan että nuo lapset tuli mutta heidän ja vanhempiensa käytöstä vastaan oli kun huomasin minkälainen kauhukakara perhe sieltä saapui :(
Tosiaan kuten jo yllä sanottu että lapsia saa ottaa mukaan niille sopiviin paikkoihin, lisäisin tuohon kommenttiin vielä sen että myös tällaisiin baletti esityksiin lapset on mielestäni tervetulleita :)
kunhan nyt oikeasti osataan ne käytöstavat jollakin tasolla ja todellakin ne vanhemmat itse kaitsevat ne muksunsa.
Jos tietää että lapset ei osaa tuolla käyttäytyä ja ei ole varaa siihen lastenhoitajaan niin silloin suosittelen todellakin seuraamaan tapahtumaa hyvinkin sivusta,
juu ainahan siinä riskinsä että sitten et itse näe kunnolla mutta lapset nyt kuitenkin minusta menee tapahtumien edelle ja jokaisen tervejärkisen aikuisen nyt luulisi ajattelevan ensisijaisesti omia lapsiaan.
Ei se pikkulapsi vaihe niin monia vuosia vie kun ne kohta ei mukana enää liiku ja sitten saat mennä yksinäsi katselemaan näitä tapahtumia.
 
tapahtumajärjestäjä
Meillä suomalaisilla on todella korkea kynnys ryhtyä toimeen ja mieluusti vaan valitamme keskenämme/netissä jo tapahtunutta asiaa.

Tilaisuudessa oli järkkäri, jonka ap myös havaitsi. Hän ja lähellä istuvat mummot eivät kuitenkaan ilmoittaneet asiasta järkkärille, jonka tehtävä on vastata tapahtuman sujuvuudesta.

Koska kukaan ei valittanut järkkärille, niin järkkärin on vaikea puuttua ns. harmittomaan lasten kuhinaan aikuisille kohdennetussa, kulttuuripainoitteisessa tapahtumassa. Järkkäri ei kasvata lapsia. Mutta jos lapsista tehdään valitus on järkkärin silloin osattava toimia harkintansa mukaisesti. Ja hyvä järkkäri olisi 1. etsinyt lasten vanhemmat 2. ohjannut lapset vanhempiensa luokse 3. keskustellut vanhempien kanssa tapahtuman luonteesta ja näyttänyt, että tuolla on lapsille kiva leikkipuisto leikkimiseen

Koskahan tämä kansa oppii nostamaan perseensä penkistä ja toimimaan? Järkkään työkseni tapahtumia ja tällaista ei pääse sattumaan, koska en kaivele nenääni yksikseni jossakin nurkan takana. Mutta en voi huomata kaikkea, jos ihmiset eivät tule sanomaan. Turhat valitukset osaan karsia, mutta tällaiseen olisin ilman muuta puuttunut.
 
vieras pieras
Meillä suomalaisilla on todella korkea kynnys ryhtyä toimeen ja mieluusti vaan valitamme keskenämme/netissä jo tapahtunutta asiaa.

Tilaisuudessa oli järkkäri, jonka ap myös havaitsi. Hän ja lähellä istuvat mummot eivät kuitenkaan ilmoittaneet asiasta järkkärille, jonka tehtävä on vastata tapahtuman sujuvuudesta.

Koska kukaan ei valittanut järkkärille, niin järkkärin on vaikea puuttua ns. harmittomaan lasten kuhinaan aikuisille kohdennetussa, kulttuuripainoitteisessa tapahtumassa. Järkkäri ei kasvata lapsia. Mutta jos lapsista tehdään valitus on järkkärin silloin osattava toimia harkintansa mukaisesti. Ja hyvä järkkäri olisi 1. etsinyt lasten vanhemmat 2. ohjannut lapset vanhempiensa luokse 3. keskustellut vanhempien kanssa tapahtuman luonteesta ja näyttänyt, että tuolla on lapsille kiva leikkipuisto leikkimiseen

Koskahan tämä kansa oppii nostamaan perseensä penkistä ja toimimaan? Järkkään työkseni tapahtumia ja tällaista ei pääse sattumaan, koska en kaivele nenääni yksikseni jossakin nurkan takana. Mutta en voi huomata kaikkea, jos ihmiset eivät tule sanomaan. Turhat valitukset osaan karsia, mutta tällaiseen olisin ilman muuta puuttunut.
Olisit edes muotoillut tuon teksitisi vähän uskottavammin "tapahtumanjärjestäjä" niin tuon olisi vielä voinut uskoa :ROFLMAO:
Minkälainen järkkäri ei puutu ennekuin hänelle aiheesta erikseen käydään sanomassa jos hän kuitenkin näkee tilanteen (n)
 
Minäkun väliin suututtaa, kun käyn yleisissä tilaisuuksissa - nykyisin yleensä yksin.
Se saattaa hyvinkin pilata päivänä/iltani nautinnon jos, en näe niissä aina lapsiakin ja se, kun elämälle vieraat aikuiset mulkoilevat lapsia rumasti-/käyttävät asiatonta kieltä.
En kuitenkaan silti ajattele, että kaikkien tulisi elämänsä järjestää siten, että ykkösenä kaikessa otettaisiin huomioon MINUN toiveeni. Niin vastenmielisinä kuin mulkoilijoita pidänkin, hyväksyn heidänkin oikeutensa käydä noissa tilaisuuksissa.
;)
 
Pin
Tottakai otan huomioon, taas kyllä ihmettelen kun päivitellään suurimman osan olevan sellaisia, ettei kiinnosta muut ihmiset. Mä olen pääsääntöisesti törmännyt ihan normaaleihin lapsiin jotka kyllä pistetään ruotuun jos kiukku iskee tai viedään pois, ei anneta riehua ja pilata muiden esityksiä jne. Sitten joskus onneksi harvoin näkee sellaisia, että tekee mieli tukistaa vanhempaa. :D Taitaa jotkut vaa nähdä ne huonokäytöksiset tai sitten olen taas ihan sattumalta vaan käynyt paikoissa, joissa ei ole tuollaisia urpoja. :whistle: (asenteet?)
 
vierailijapas
Minusta koko kylä kasvattaa olisi hyvä asenne ja en ymmärrä miksi ap ei komentanut jos niin häiritsi
tuskin ne nyt niin kovasti siellä metelöi. Miksi ap ei mennyt auttamaan kun lapset tippui? Onko niin kamala suoda äideille pieni lepohetki ja olisitte antaneet hänen nauttia esityksestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
LaMamanMorbid harmaana
Mä en tiedä miksi tätäkin asiaa pitää yleistää...enkä ymmärrä miksi ihmisiä, jotka häiriintyvät joidenkin ihmisten käytöksestä joissakin tilanteissa pidetään automaattisesti kireinä nutturapäinä. Ihmisten ilmoilla oletuksena on, että tapaa niin hyvin kuin huonostikin käyttäytyviä ihmisiä, lapsia kuin aikuisiakin. En mä näe ihannemaailmaa sellaisena missä olisi ainoastaan lapsia tai aikuisia, tylsäksihän se kävisi. Mä en kyllä ymmärrä miksi kuitenkaan tarvitsee sietää huonoa käytöstä tai välinpitämättömyyttä. Mä olisin kyllä huomauttanut suoraan niille kersoille niiden huonosta ja ikävästä käytöksestä. Onko sekään järin viisasta katsoa sivusta kun joku leipoo toista pataan, etenkin kun kiusattu on lapsi.....
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Suometarra
Minäkun väliin suututtaa, kun käyn yleisissä tilaisuuksissa - nykyisin yleensä yksin.
Se saattaa hyvinkin pilata päivänä/iltani nautinnon jos, en näe niissä aina lapsiakin ja se, kun elämälle vieraat aikuiset mulkoilevat lapsia rumasti-/käyttävät asiatonta kieltä.
En kuitenkaan silti ajattele, että kaikkien tulisi elämänsä järjestää siten, että ykkösenä kaikessa otettaisiin huomioon MINUN toiveeni. Niin vastenmielisinä kuin mulkoilijoita pidänkin, hyväksyn heidänkin oikeutensa käydä noissa tilaisuuksissa.
;)
Mitä helvettiä? Oletko syönyt sieniä? Saako tuon saman suomeksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
palsta vastaa
Tyypillistä palsta tasoa syy oli siis apeen :D
Apeen olisi tietenkin pitänyt tajuta että ne äidit haluaa katsoa sen ohjelman rauhassa kun kyseiset äidit asian ilmoitti ääneen:LOL: ja siksi apeen tai niiden mummojen keiden jalkoihin tuo yksi kersa tippui olisi pitänyt tajuta että heidät on nyt valikoitu lapsenvahdeiksi :love: Missään nimessä tottelemattomien lasten vahemmat EI ole syyssä:)
ja kauheata että ulkopuoliset salli tämän lasten toistensa mättämisen:devil: ottaen huomioon että lasten vanhemmat itse seurasi myös tilannetta sivusta :censored:
eikä tuo heitä tuntunut millään muotoa haittavan joten miksipä siihen ulkopuolinenkaan puuttumaan:poop:
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
vierastajakin
Maahanmuuttajien lapsilla näyttää todella olevan vapaa kasvatus :D Muksut läpsivät miestäni selkään ravintolan jonossa ja aikuiset vaan vaihtoivat sylistä syliin, että muksu paremmin yletti. Muksut pyörivät ympyrää kaupan pyöröovissa, ettei mukaan mahtunut. Samoista muksuista toinen ryntäsi kassalle kanssani ja kiipersi tavaroiden sekaan ja paineli maksupäätteen nappeja. Kielloista huolimatta ei uskonut, kunnes mieheni kylmästi tönäisi lapsen pois :(
 
mömmölissu
Maahanmuuttajien lapsilla näyttää todella olevan vapaa kasvatus :D Muksut läpsivät miestäni selkään ravintolan jonossa ja aikuiset vaan vaihtoivat sylistä syliin, että muksu paremmin yletti. Muksut pyörivät ympyrää kaupan pyöröovissa, ettei mukaan mahtunut. Samoista muksuista toinen ryntäsi kassalle kanssani ja kiipersi tavaroiden sekaan ja paineli maksupäätteen nappeja. Kielloista huolimatta ei uskonut, kunnes mieheni kylmästi tönäisi lapsen pois :(
Kamala asenne sinulla ja etenkin miehelläsi joka töni pikku piltin pois(n)
 
jiuihn
Minäkun = minuakin.
Ikävä, että typon selventäminen ei sinulta onnistunut.
Minäkun väliin suututtaa, kun käyn yleisissä tilaisuuksissa - nykyisin yleensä yksin.

Se saattaa hyvinkin pilata päivä/iltani nautinnon jos, en näe niissä aina lapsiakin ja se, kun elämälle vieraat aikuiset mulkoilevat lapsia rumasti-/käyttävät asiatonta kieltä.

Mitä yrität sanoa?

En kuitenkaan silti ajattele, että kaikkien tulisi elämänsä järjestää siten, että ykkösenä kaikessa otettaisiin huomioon MINUN toiveeni. Niin vastenmielisinä kuin mulkoilijoita pidänkin, hyväksyn heidänkin oikeutensa käydä noissa tilaisuuksissa
 
vierastajakin
Kamala asenne sinulla ja etenkin miehelläsi joka töni pikku piltin pois(n)
Ei oikein huvita lähteä selvittelemään pankin kanssa jotain aiheetonta tuplaveloitusta, jonka joku vieras lapsi on aiheuttanut siitä syystä, etteivät aikuiset osaa vahtia lapsiaan! En myöskään halunnut lapsen ottavan ostoksiani luvatta mukaansa, koska se näytti olevan aikeena.Olen siis joskus ihan luvalla kamala muillekin kuin omille lapsilleni :D
 

Yhteistyössä