Kun pillerit ei käy...

1. Kortsu kehiin
2. Vilkaise Persona-keskustelua, olisiko siinä yksi vaihtoehto? Tietysti ehkäisyvarmuus ei oo yhtä hyvä kuin pillereillä, mutta itse aion kokeilla, miten käy.

Missään tapauksessa ei ainakaan kannata elämäänsä pilata ehkäisyn aiheuttamilla sivuvaikutuksilla ja hulluus/itkukohtauksilla! Mulla Nuvaring-ehkäisyrengas aiheutti niitä vielä enemmän kuin pillerit, niinpä olen julistanut hormonilakon. Miehelläkin kortsusta huolimatta mukavammat oltavat, kun ei mene kiukutteluksi.
 
ei käy mullekaan
minulle ei ole käynyt MIKÄÄN hormonaalinen ehkäisy komplisoituneen migreenin takia ja kuparikierukka kertaaleen tulehdusten takia poistettu.

Kokeile hormonikierukkaa tai ehkäisyrengasta, koska ne vaikuttavat pääasiassa paikallisesti ja voivat sopia paremmin. Kortsu ollut meillä nyt käytössä, eikä loppujen lopuks ole paha asia ollenkaan, ei tarvitse kärsiä hormonien sivuvaikutuksista.
 
mekkoliini
hmm.mikä se rengas on?mulle ei nimittäin todellakaan sovi kierukka(koko ajan tulehdus tai kuukautiset päällä!!!)eikä hormonisysteemit siksi kun suvussa on veritulppariski.aika vähiin jää kai ehkäsykeinot...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:09 mekkoliini kirjoitti:
hmm.mikä se rengas on?mulle ei nimittäin todellakaan sovi kierukka(koko ajan tulehdus tai kuukautiset päällä!!!)eikä hormonisysteemit siksi kun suvussa on veritulppariski.aika vähiin jää kai ehkäsykeinot...
Ehkäisyrengas laitetaan emätimeen kerran kuussa, ja siitä vapautuu samoja hormoneja kuin e-pillereistä. Hormonimäärät ovat vähäisempiä, mutta niiden vaikutus tehokkaampi paikallisuuden ansiosta. Hormoniton ehkäisykeino se siis ei ole. :\\
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
eli siis, e-pillereitä olen syönyt monia erilaisia ja aina ne tekevät minut "hulluksi", turvottaa ja raivoan. Mitä muut käyttää ehkäisynä jos/kun e-pillerit ei käy.
Onko sterilisaatio kohdallasi mahdollista?

Mulle tehtii n. kk sitten ja pillerit jätin pois muutama kuukausi sitten.

Kyllä oli huomattava ero mielialassa! Mielialan vaihtelut ja raivarit on taaksejäänyttä elämää.
 

Yhteistyössä