Kun synnytys on alkanut supistuksilla?

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
Miten se on alkanut tai lähinnä millaisilla?
Mulla on nyt rv 40+0 ja maha alkoi tuossa kovettumaan sekä selkää polttelee. Takana on kaksi synnytystä vesien menolla ja siitä sitten ehdittiin sairaalaan. Kipeiden supistusten alettua lapset olivat maailmassa reilun puolen tunnin sisään.

Voisko tää olla nyt sitä, että synnytys käynnistyy supistuksilla? Sairaalaan on tunnin matka + lapsille pitäisi hoitaja vielä etsiä, niin mietin millä tahdilla alan reagoimaan noihin. Sen verran häiritsevät, etten pysty nukkumaan.

Hitto kun niin toivoin, ettei tarvitse näitä supistuksia arpoa tän kohdalla.
 
Mulla oli kaksi päivää sellaisia en pysty nukkumaan -supistuksia, kunnes lähdettiin sairaalaan. Oli rv. 40+4 kun alkoivat ja 40+6 siis syntyi vauva :)

Soitin sairaalaan kun oli ollut n. 6h kovia supistuksia, eli säännöllisiä (olisko ollut 15 min välein) ja sellaisia, että kyllä tuntui ja kovaa. Sairaalasta sanottiin että kannattaa ottaa Panadolia 400mg ja sitten tunnustella puol tuntia - tunti, että lähteekö supistukset laimenemaan. Jos ei, piti ottaa vielä toinen. Mikäli olisivat olleet harjoitussuppareita, olisi kipu kyllä lähtenyt kuulemma!
 
Mun eka käynnisty vesien menolla. Toinen supistuksilla. Kello 1.50 eka supistus ja niitä tuli tasaisesti. Aamulla oli 8.45 ultra, jonne sinnittelin ja silloin supistuksia tuli 2-3min välein. Reilun tunnin verran odottelin ennen kuin menin alas synnärille. Tyttö synty kello 11.34.
 
"vieras"
Mulla toinen synnytys alkoi supistuksilla. En muuta muista kuin että tuska hiki vaan valusi ja teki mieli takoa päätä seinään. ja kun olin takkia ym hakemassa (oltiin sairaalaan lähdössä) niin joka supistuksella oli pakko pysähtyä ja mennä ihan kippuraan.
Sairaalassa oltiin 03.00 ja tyttö syntyi 03.59. (sairaalaan mentäessä kohdunsuu oli 4cm auki, ripeetä toimintaa).
 
rv 41+1
Itse tässä samoja juttuja pohdin. Minulla ensimmäinen mahassa, ajoittain poltellu selkää ja tullut ei kipeitä supistuksia aina silloin tällöin, enintään kahden tunnin ajan vartin välein, ja sitten taas loppuu..
 
..
Taitaa tulla ap:lle nyt vastaukset myöhään, toivottavasti meni hyvin jos lapsi oli syntymässä.:)

Mulla kans toinen tulossa (nyt 40+2) ja toivoin, ettei olis tarvinnut taas arpoa supistuksia. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut kipeitäkin supistuksia pitkin raskautta ja lopussa viimeksikin pari väärää hälytystä kun säännöllisetkin supparit loppui sitten muutaman tunnin jälkeen.

Nyt tilanne sellainen, että esikoisen mummo asuu kaukana ja lähtee tulemaan heti kun alkaa tapahtua. Viime sunnuntaina supisteli 10minuutin välein ja mummo lähti varalta tulemaan ja "turhaanhan" se sitten tuli kun supistukset loppui.. Olihan siitä sitten muuten täällä apua ja oli viikon verran mut nyt ollaan taas täällä omillaan ja pitäisi sitten saada esikoinen nopeasti hoitoon kun lähtö tulee. Naapuri on luvannut katsoa, mutta kauhean mielelläni en kaksivuotiasta sinne vie kun saattaa vähän vierastaa ja naapuritkin jo sen ikäisiä, etteivät vähään aikaan oo lapsia hoitaneet. Toivoisin niin, että menis lapsivedet nyt tässä viikolla joku aamu kun lapselle on päivähoitopaikka vielä voimassa ja sinne voi viedä ja sitten mummo ehtii sinä aikana tulemaan ihan ilman mitään kiirettä.:)

Ainoa ero supistuksissa viimeksi oli se, että ne oli IHAN TASAN minuutilleen säännölliset ja voimistui ehkä viiden tunnin sisällä.. Ärsyttää aina kun sanotaan, että kyllä sen sitten huomaa kun on tosi kyseessä.:| Niillä ihmisillä ei oo tainnut olla kipeitä ennakoivia.. Toki juu huomasin kun syntyi mut aika kauan sain arpoa, että onko tämä nyt sitä vai ei.
 
mulla oli parin viikon sunnuntaina kipeitä supistuksia, ne kesti n.1,5h ja olivat säännöllisiä. Kolmantena sunnuntaina sit synnytys käynnistyi: ei ollut misään vaiheessa säännöllisiä(edes synnytyksen edetessä), tuntui polttavana kipuna alavatsalla ja selässä. 2h ensimmäisestä supistuksesta vauva syntyi.

esikoisen kohdalla synnytys käynnistettiin, joten hankala verrata siihen...
 
Supistukset alko ollen tosi kovia ja kipeitä, mutta alkuun tuli vain kerran tunnissa,
siitä pikkuhiljaa tiheni ja nukkuessa laantui taas.
Vuorokauden kesti ennenkun lähdettiin sairaalaan (tunnin matka) kun väli oli alle kymmenen minuuttia.
Synnärillä sain kipulääkettä ja nukahdin, supistukset laantu olemattomiin ja jouduttiin lähtemään kotiin.
Ehdittiin olla kotona kaksi tuntia josta minä ulvoin ja itkin suihkussa suppareiden alettua heti kotiovella uudelleen ja mies yritti epätoivosesti nukkua hetken että jaksaa taas ajaa.
Lopulta väli oli alle viidessä minuutissa ja kivut oli niin hirveät että mentiinkin kiireellä.

Synnärillä oli avautuminen hyvässä vauhdissa, sinne palaamisen jälkeen meni n.2 tuntia niin vedet meni vasta kun olin jo melkein kymmenen senttiä auki :O Loppu menikin vauhdilla, samantien ponnistamaan ja ensisynnyttäjänä ponnistusvaihe kesti 27minuuttia.. Koko synnytyksen ajaksi merkattiin n. 6 tuntia.

Suppareita ehti olla yhteensä noin puolitoista vuorokautta.
Harjoitussupistuksia mulla ei koskaan ollut,
se oli kerrasta menoa.
 

Yhteistyössä