Kun täällä kysellään yleensä noita käännösapuja ihan simppeli englanninkielisille lauseille, niin eikös kaikki lue suomessa englan

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Mietin vaan, että kun sitä tulee joka tuutista, niin eikö kaikki suomalaiset nuoret osaa perusenglannin? Mietin vaan kun täällä kysellään välillä ihan peruskäännöksiä ruotsista ja englannista :/ Minä en ole todellaakaan mikään kielinero ja ne on ollut minulle tosi vaikeita, mutta kyllä ruotsi, englanti ja saksan peruskielioppi on hallussa.
 
vieras
Jotenkin tällaisen aloituksen voi kuvitella tulevan juuri sinulta. Hyväksy vaan se että olet niin paljon meidän tavisten yläpuolella, ettei sinun tarvitse kaikkea ymmärtääkään. Minä olen kielinero ja silti tuo sinun asenne ärsyttää.
 
Pitäis kyllä osata. Ja jos ei osaa, niin sanakirjaa käteen. Minust englanti on todella helppo kieli oppia, koska -kuten sanoit- sitä tulee joka tuutista.

Ruotsi on pikkasen ruosteessa, mut kyllä sekin alkais sujumaan jos vaan viitsis paneutua asiaan.

Ranskan ja italian alkeita olen myös lukenut, ranskaa enemmänkin, mut unohtunut mitä unohtunut.

Venäjääkin olen lukenu, todella pikkasen, oikeestaan vaan kirjaimet tiedän.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Kerpele:
Voisi kysyä myös että eikö kaikki lue matematiikkaa vähintään saman verran. "kuinka suuri alue on yksi neliö" - kysymyksiä lukiessa tulee hiukka sama fiilis.
joo niin tulee

googlettamallakin saa aika hyvin tietoa :wave:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kerpele:
Voisi kysyä myös että eikö kaikki lue matematiikkaa vähintään saman verran. "kuinka suuri alue on yksi neliö" - kysymyksiä lukiessa tulee hiukka sama fiilis.
pätee myös matematiikkaan tuo ihmetykseni.. siis tyypit ei osaa prosenttilaskua ja sitten ilmoittavat täällä olevansa niin koulutettuja että tarvitsevat vähintään 2500 euroa palkkaa.. huhhuh!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin tällaisen aloituksen voi kuvitella tulevan juuri sinulta. Hyväksy vaan se että olet niin paljon meidän tavisten yläpuolella, ettei sinun tarvitse kaikkea ymmärtääkään. Minä olen kielinero ja silti tuo sinun asenne ärsyttää.
Juurihan kirjoitin, että en ole todellakaan mikään kielinero! Jouduin tekemään tosi paljon töitä, että sain edes hyväksyttyä kielet lukiossa. Luetun ymmärtäminen taisi olla sinulle vaikeaa?
 
En minä ihmettele, että koulussa opittu kieli unohtuu, jos ei sitä käytä. Mutta ihan näitä yksinkertaisimpiakin juttuja joskus hymyilen. Mutta toisaalta, ehkä ne ovat usein vaan varmistavia kysymyksiä. Sitä en oikein ymmärrä, tai pidän outona että kysytään neuvoja, että miten sanon sen tai tämän monimutkaisen lauseen. Mitä sitten, jos saa sen lauseen jonnekin laitettua, niin mitä sitten, eihän sitä vastausta ymmärrä, taas pitää kysyä neuvoa. Ainakaan ei mitään ihmissuhteita pitäisi aloittaa sillä viisin, että kysytään neuvoa palstalta, että mitä minä nyt sille tekstaan, kun se tekstasi näin....

Sitä minä olen joskus myös kummastellut, että joku oman ikäiseni tai nuorempi ei olisi koskaan lukenut yhtään englantia. Sillä näin on joku joskus väittänyt, ihan suomalainen ihminen, peruskoulun käynyt, mutta ei muitakaan kieliä sitten ollut kuulema lukenut. Miten voi koulun käydä mitään kieliä lukematta?

 
No meillä ei ainakaan ollu yläasteella jossain vaiheessa edes englannin opettajaa ja sitten kun vähän vakituisempi tuli, kukaan oppilas ei tullu toimeen sen kanssa...Eli meidän koulusta ainakin tulee niitä, joilla ei ole enkku hallussa, jos ei ole peruskoulun jälkeen lukenu.
 
ikäloppu
Niin no kaikki ei tartte päivittäin vieraita kieliä.
Mä en edes tv:stä kuule kun en telkkaa katso (paitsi uutiset ).
Koulusta pääsin -90 enkä ole sen jälkeen vieraita kieliä tarvinnut...ja kieliä luin enkkua 12v,ruotsia 6v,saksaa 5v ja ranskaa 3v ja kaikki on unohtuneet...!
|O
:headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin tällaisen aloituksen voi kuvitella tulevan juuri sinulta. Hyväksy vaan se että olet niin paljon meidän tavisten yläpuolella, ettei sinun tarvitse kaikkea ymmärtääkään. Minä olen kielinero ja silti tuo sinun asenne ärsyttää.
Juurihan kirjoitin, että en ole todellakaan mikään kielinero! Jouduin tekemään tosi paljon töitä, että sain edes hyväksyttyä kielet lukiossa. Luetun ymmärtäminen taisi olla sinulle vaikeaa?
Itsellesi näyttää olevan luetun ymmärtäminen vaikeaa:) En väittänyt että olet kielinero, mutta MINÄ olen. Olet vaan aina niin muiden yläpuolella, lähes joka aloituksessa koet olevasi asemassa jossa voit arvostella muita, riippumatta siitä mikä on totuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikäloppu:
Niin no kaikki ei tartte päivittäin vieraita kieliä.
Mä en edes tv:stä kuule kun en telkkaa katso (paitsi uutiset ).
Koulusta pääsin -90 enkä ole sen jälkeen vieraita kieliä tarvinnut...ja kieliä luin enkkua 12v,ruotsia 6v,saksaa 5v ja ranskaa 3v ja kaikki on unohtuneet...!
|O
:headwall:
Se on niin siitä päästä kiinni. Mun äitini on päässyt koulusta ennen sinua, eikä joudu kieliä käyttämään (suomea toki), mutta osaa silti tosi hyvin.

Mun mielestä se on paljolti päästä ja muistista kiinni. En mä tiedä sitten että onko reilua morkata toisia sen perusteella vai ei - päättäköön jokainen sen itse B)
 

Yhteistyössä