Kun teille tulee vieraita, niin..

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
laitatteko telkkarin kiinni, jos se siis on siinä olkkarissa?

Minusta on niin hassua, kun menee kyläilemään koko perheen voimin jonkun perhetutun luokse, niin se telkkari siinä taustalla möyhää koko ajan. Ja sitten vähän se jutustelukin kangertelee, kun toiset jää sitä töllöä tuijottamaan.

Itse laitan yleensä telkkarin kiinni kun joku tulee. Kyllä sitä jokainen ehtii riittämiin sitten kotona katsoa! =)
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Minä laitan sen kiinni, mies taas avaa sen jossain vaiheessa enkä tykkää :D Tosin joidenkin vieraiden kohdalla olen todennut, että on parempi pitää se telkkari auki.. heidän kanssaan se puhe nimenomaan takkuaa silloin kun telkkari on kiinni :O Ilmeisesti liian vaivaannuttavaa olla ilman taustahälyä tai jotain..

Saanko esittää kysymyksen myös vierailuun liittyen? Jos teille tulee vieraita, vaikka siis omat kaverit niin jatkatteko omia puuhailuja samalla tavalla kuin vieraita ei olisikaan? Esim. käytte koneella facebookissa, laitatte pyykit koneeseen, syötte itse (mutta ei tarjota vieraille)? Minusta tuo on epäkohteliasta, mutta ei kai tuollaisesta kehtaa sanoakaan, edes kaverille? Etenkin se koneella käyminen on sellainen minkä ihan hyvin voisi tehdä myöheminkin.. tai jos syö niin sanoa että nyt on pakko ite syödä mutta keitetään kohta kahvit tmv.
 
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25750089]Saanko esittää kysymyksen myös vierailuun liittyen? Jos teille tulee vieraita, vaikka siis omat kaverit niin jatkatteko omia puuhailuja samalla tavalla kuin vieraita ei olisikaan? Esim. käytte koneella facebookissa, laitatte pyykit koneeseen, syötte itse (mutta ei tarjota vieraille)? Minusta tuo on epäkohteliasta, mutta ei kai tuollaisesta kehtaa sanoakaan, edes kaverille? Etenkin se koneella käyminen on sellainen minkä ihan hyvin voisi tehdä myöheminkin.. tai jos syö niin sanoa että nyt on pakko ite syödä mutta keitetään kohta kahvit tmv.[/QUOTE]

Jos kaveri on kovin tuttu, jatkan kotipuuhailuja normaalisti. Ripustan pyykkejä, teen ruokaa jne. Mutta koneella en kyllä roiku, ellen sitten halua näyttää jotakin asuntoa tms. vieraalleni. Ja tietenkin tarjoan ruokaa vieraallekin!!
 
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25750089]

Saanko esittää kysymyksen myös vierailuun liittyen? Jos teille tulee vieraita, vaikka siis omat kaverit niin jatkatteko omia puuhailuja samalla tavalla kuin vieraita ei olisikaan? Esim. käytte koneella facebookissa, laitatte pyykit koneeseen, syötte itse (mutta ei tarjota vieraille)? [/QUOTE]

Riippuu vieraista. Jos hyvä kaveri tulee piipahtamaan (ilmoittamatta), niin saatan tosiaankin ripustaa pyykit kuivamaan tms. siinä jutustelun lomassa. Koneella en kyllä käy (ellei sitten ole ns. yhteistä asiaa) ja jos syön jotakin, niin totta kai tarjoan vieraallekin.

Sitten, jos olen kutsunut vieraita esim. sunnuntaipäivälliselle, en tietenkään tee mitään kotihommia. Sellainen ei vain kuulu hyviin tapoihin.
 
"tätä"
Riippuu vieraista. Jos hyvä kaveri tulee piipahtamaan (ilmoittamatta), niin saatan tosiaankin ripustaa pyykit kuivamaan tms. siinä jutustelun lomassa. Koneella en kyllä käy (ellei sitten ole ns. yhteistä asiaa) ja jos syön jotakin, niin totta kai tarjoan vieraallekin.

Sitten, jos olen kutsunut vieraita esim. sunnuntaipäivälliselle, en tietenkään tee mitään kotihommia. Sellainen ei vain kuulu hyviin tapoihin.
peesailen!
 
essip
Kun tarpeeksi läheinen tuttu on käymässä, niin todellakin pyykkään, kokkaan ja hengaan koneella. Enkä lukitse vessan ovea. Riippuu siis ihan siitä, kuka on käymässä.
 
---
Ei meillä ole telkkaria. Vieraille keitän kahvit/tarjoan ruokaa ja jutustelen. Kotihommia voin tehdä rajoitetusti jos tuttu vieras poikkeaa ns. kesken päivän/on kauan. Minusta on epäkohteliasta, kun joissain kyläpaikoissa käsketään vieraan laittaa itse tiskinsä koneeseen asti ja huseertaan muutenkin kotihommia, vaikka on varta vasten kylään kutsuttu. Itse pyrin aina tekemään ruokavieraille ruuan valmiiksi, kahvipöytään tarjottavat ja jopa "lataan" kahvinkeittimen valmiiksi ja katan pöydän jne. Astiat korjaan itse niin ettei vieraan tarvitse nousta. Minusta on mukavaa passata vieraita. Kyläillessäni kyllä sitten toimin ns. talon tavoilla.
 
"Anna"
Laitan kiinni. Kävimme tässä kylässä miehen ystävän tykönä ensimmäistä kertaa. Aluksi juteltiin ja he esittelivät kotiaan kun emäntä sai kahvit keitettyä ja juttelimme siinä niin sitten yhtä äkkiä sanoi että Emmerdale alkaa ja lähtivät kumpikin katsomaan sitä.
Me sitten miehen kanssa alettiin tekemään lähtöä, kun kumpikin alkoi sitä katsomaan eikä meitä huomioitu millään tavalla enää. Tuli vaivaantunut olo. Joo ja ymmärtäisin jos oltais paremmat tutut mutta tosiaan ensimmäistä kertaa kyläiltiin.
 
3
Telkkari auttaa siihen, ettei tule vaivautunutta tunnelmaa hiljaisina hetkinä.
Minusta taas se telkkarin porukalla tuijottaminen alkaa tuntua vaivaannuttavalle. Jos sitä vain kommentoidaan, ei muuta juuri puhuta ja ohjelma ei välttämättä ole edes hyvä.
Kyllä silloin kun kylään tullaan, niin jutustellaan..
Kummalle kuulostaa, jos ei jutella osaa vieraittensa kanssa?!? :eek:
 
Tajusin juuri, että meillä nykyään käy äärettömän harvoin vieraita... Mutta onko telkku päällä tai teenkö kotihommia riippuu ihan vieraista ja siitä kuinka pitkään ovat. Esim. vanhempieni ollessa kylässä yleensä telkusta soi urheilua ja joku hiihdon katsominen ei juurikaan rajoita seurustelua. Toisaalta joskus voi telkku olla päällä vain siksi, että joku lapsista haluaa sitä katsoa. Koneella en ole juuri koskaan vieraiden aikana, jos joskus olenkin niin katson sieltä jotain joka liittyy asiaan josta puhutaan.
 
Surobz
Meillä on telkkari auki. Miehellä on sellainen tapa, ei se osaa olla olkkarissa napsauttamatta sitä toosaa ekana päälle. :( Tottakai laitetaan ääntä pienemmälle niin että saadaan juteltua kunnolla, mutta siinä se taustalla mölisee. Mulla itsellä on tapa laittaa telkkari päälle ainoastaan kun sitä katson, eli jos tulee vain "mun vieraita" ja mies on poissa, pysyy telkka kiinni. Mutta kumpikin tapa on mulle ihan ok, ei se telkka mua häiritse kun mies sen päälle laittaa...
 
Mep
Jos on yövieraita, telkkaa katsotaan illalla porukalla vaikkapa saunan päälle, mutta "päiväkahvi" -vieraiden kanssa ei tietenkään. Joskus on saattanut olla joku musakanava hiljaisella taustalla, harvemmin sitäkään.
 

Yhteistyössä