kun venäjä hyökkää suomeen...

  • Viestiketjun aloittaja "realisti"
  • Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä..
Kekkosen vuosikymmenien työ Venäjän suhteisiin on tuhottu tosta vaan, käsittämätötä. Meillä on niin nuoret ja kokemattomat poliitikot ettei ne osaa tämmöisiä asioita hoitaa USAa vaan kumarrellaan jostain käsittämättömästä syystä. Meidän maantieteellinen sijainti on kuitenkin ihan poikkeuksellinen muuhun Eurooppaan verrattuna.
USA:han tämän koko kriisin aloitti Euroopan ja Venäjän suhteiden tuhoamiseksi, kun oma valtio on konkurssin partaalla, ja rahaa on vaan tulostettu vuosikymmenet. Nouseva Kiina ja palaava Venäjä ovat suuri uhka länsimaiselle maailmanjohdolle. Niin sitä vaan maailma on muutoksessa, mutta eihän mikään valtakunta ole ikuisesti säilynyt.
 
Minua ei haittaisi
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;30228851:
Ihan sama. Musta Venäjä-suhteisiin on satsattu Suomessa paljon. Olen lähinnä pettynyt.
Suomen Venäjä-asenne on jo pitkään ollut kovin ylimielinen, tosin parempi, kuin joillain muilla länsimailla. Kun Suomi tai joku muu länsimaa ajaa omaa etuaan jossain asiassa, pidetään sitä luonnollisena. Kun taas Venäjä tekee saman, on se jotain järkyttävää ja suorastaan silkkaa pahuutta. Huvittavaa.

Suomalaisten ihmisten asenne on taas aina ollut silkkaa paskaa: venäläisten rahat kyllä kelpaavat, mutta paskaa kaadetaan niskaan niin paljon kun vaan ehditään.
 
Nojoop
Ja yks asia. Venäläisetkin ovat ihmisiä ja kannattaa kuitenkin ymmärtää heidänkin historiaa. Heillä on erittäin vaikeaa ollut ja köyhää, Putin on nostanut heitä suosta siksi pressalla on kannattajia. Usakin on syyllinen kaikkeen ja sotilaita jatkuvasti sodissa.

Sili. Ei tätä maailmaa pieni ihminen ymmärrä.
 
noh.
Eli lähtisit pakolaiseksi? Miksi ihmeessä Ruotsi olisi ainoa vaihtoehto?
Lapin kautta Norjaan on paras veto jos ei uskalla jäädä Suomeen. Jos saa Norjan kansalaisuuden on hyvät mahdollisuudet päästä Ruotsiin tai Kanadaan.

Tämä jää harvojen oljenkorreksi ja suuret massat tulevat jäämään Suomeen. Elintason laskuun tottuu jo parissa kolmessa sukupolvessa.
 
vierailija
Teitä? =""hmh", post: 30225539"]
Tästä voisi jo tehdä turvallisuusvirastolle tutkintapyynnön. Venäjän agentit levittää jo propagandaa suomalaisilla keskustelupalstoilla.
[/QUOTE]
Teitkö?
 
vierailija
Ihme miten ihmiset lukevat uutisia kun Putin on se vittumainen ja itsekäs ;D. No joo aivan sama mitä ajatellaan. Kuitenkin oma mielipite että kerrankin oikea ja hyvää presidentti. Toivottavasti pystyy Ukrainassa tehdä asiat oikein nyt...Huonoa vaan kun sota siellä, mutta itse Ukrainalaiset sen verran tyhmiä että provosoi tahallaan, mistä itse kärsivätkin.
Putin ei ole kiva presidentti jos kokee jonkun ihmisen, ryhmän tai kansan vastustajakseen. CV:ssä sotia pienempiä maita vastaan, tappoja, myrkytyksiä, valtavasti valheita. Jos sinusta "asioiden tekeminen hyvin" Ukrainassa tarkoittaa sitä että pommitetaan siviilikohteita, ammutaan siviileja, estetään evakuointeja, raiskataan vauvoja, lapsia, nuoria, miehiä ja naisia niin en voi kuin onnitella.
 

Yhteistyössä