Kunhan valmistun, niin taidan lähteä ulkomailla töihin

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä olen akateemisesti koulutettu, korkeasti koulutettu henkilö kunhan valmistun. Valmistuttuani en varmasti jää tähän maahan, mikäli en tästä maasta saa koulutustani vastaavaa työtä. Ulkomailta kun saa korkeasti koulutettu koulutustaan vastaavaa työtä lähes satavarmasti, koska ulkomailla ei ole samanlaista ylitarjontaa korkeasti koulutetuista, kuin Suomessa. Lisäksi kun ulkomailla saa paljon parempaa palkkaa, verotus on pienempi ja ilmastokin on mukavampi (ei ole pitkää, kylmää ja pimeää talvea) niin eipä tarvitse paljoa miettiä, kumpi vaihtoehto on parempi.
 
"vieras"
Akateemisten on jopa suotavaa käydä välillä ulkomailla töissä. Teet samalla Suomen yliopistoja tunnetuksi, muista että edustat meitä siellä työskennellessäsi. Mikä ala ja mihin maahan olet suunnitellut meneväsi?

Lasten ja perheen takia jään itse Suomeen, vaikka veri vetäisi välimerelle tai jenkkeihin.
 
[QUOTE="vieras";23917040]Minä olen akateemisesti koulutettu, korkeasti koulutettu henkilö kunhan valmistun. Valmistuttuani en varmasti jää tähän maahan, mikäli en tästä maasta saa koulutustani vastaavaa työtä. Ulkomailta kun saa korkeasti koulutettu koulutustaan vastaavaa työtä lähes satavarmasti, koska ulkomailla ei ole samanlaista ylitarjontaa korkeasti koulutetuista, kuin Suomessa. Lisäksi kun ulkomailla saa paljon parempaa palkkaa, verotus on pienempi ja ilmastokin on mukavampi (ei ole pitkää, kylmää ja pimeää talvea) niin eipä tarvitse paljoa miettiä, kumpi vaihtoehto on parempi.[/QUOTE]

oliko tämä nyt hieman yleistäen kirjoitettu? T. ulkomailla asuva korkeasti koulutettu työtön joka ei ole koskaan kärsinyt kylmästä suomessa samassa mittakaavassa kuin "ulkomailla".

Chupacabra??? :O :LOL: erikoinen vaihtoehto nikiksi!
 
Viimeksi muokattu:
"Aapee"
oliko tämä nyt hieman yleistäen kirjoitettu? T. ulkomailla asuva korkeasti koulutettu työtön joka ei ole koskaan kärsinyt kylmästä suomessa samassa mittakaavassa kuin "ulkomailla".

Chupacabra??? :O :LOL: erikoinen vaihtoehto nikiksi!
Pitää osata valita vain oikea maa. Kyllä sellaisia maita löytyy, joissa on ihan oikeasti pulaa korkeastikoulutetuista. Suomen kaltaista ylitarjontaa ei löydy mistään maasta.

Eikä ulkomailla muutenkaan ihmiset kouluttaudu niin korkealle, koska ulkomailla pärjää matalammallakin koulutuksella. Korkeakoulututkinnoista sanottakoon sen verran, että ulkomailla moni korkeasti koulutettu opiskelee ainoastaan kandiksi ja menee sitten työelämään.
 
"Mamma italiana"
mihinkòhàn perustuu se ajattelu ettà ulkomaille mennààn noin vain ja valitaan se paras tyòpaikka pààltà. maailmallakin on kilpailua ja muita korkeasti koulutettuja. ap:lle kuitenkin onnea matkaan
 
"vieras"
Kuule niin Suomeakin mainostetaan sinne Ulkomaille, että ilmainen koulutus ja paljon hyväpalkkaisia töitä. Totuus on toinen, niin meillä kuin muuallakin. Ja se että ulkomailla präjää matalammalla koulutuksella, kertoo ihan vain siitä, että töiden saanti on vaikeampaa kun olet tavallaan ylikoulutettu.

Mutta suosittelen kyllä lämpimästi ulkomaille lähtöä. Aukeaapa silmäsi ainakin jos ei muuta.
 
"vieras"
Hieno homma, Suomesta ilmainen koulutus ja ulkomaille tienaamaan. Eläkkeellä jälleen takaisin vetämään yhteiskunnan rahat ja valittamaan kaikesta.

t. myös akateemisesti koulutettu ja samat suunnitelmat
 
"puddighinu"
[QUOTE="Aapee";23919224]Pitää osata valita vain oikea maa. Kyllä sellaisia maita löytyy, joissa on ihan oikeasti pulaa korkeastikoulutetuista. Suomen kaltaista ylitarjontaa ei löydy mistään maasta.

Eikä ulkomailla muutenkaan ihmiset kouluttaudu niin korkealle, koska ulkomailla pärjää matalammallakin koulutuksella. Korkeakoulututkinnoista sanottakoon sen verran, että ulkomailla moni korkeasti koulutettu opiskelee ainoastaan kandiksi ja menee sitten työelämään.[/QUOTE]

Niin, kolme kertaa olen jo maata vaihtanut ja joka paikassa sama juttu, on se kumma kun ei tohtorisihminen kelpaa työn tekijäksi (no joo, oon mä kyllä joka maassa töitä tehnyt muta ei ne työpaikat ulkomaillakaan puussa kasva). Kerroppas mulle mikä on se ihmemaa missä noin vaan löytyy töitä ja asutaan ainaisessa leppeässä kesätuulessa?
 
Ulkomainen
Onnea matkaan ap:lle! Muille sanoisin, että ehkäpä hänellä on jo tiedossa, mihin maahan kannattaa lähteä ja mikä on kyseisen maan työllisyystilanne omalla alalla. Mutta tosiaan suinpäin ei kannata lähteä, jos odotukset eivät ole realistiset, työttömyyttä on paljon nyt kaikkialla, nuorisotyöttömyyden tilanne etenkin on huonossa jamassa monissa Euroopan maissa.
 
"Aapee"
Eihän ulkomailla läheskään niin suuri osuus väestöstä edes käy yliopistoa kuin Suomessa. Monissa maissa yliopistoissa on kalliit lukukausimaksut, joihin vain rikkaiden lasten vanhemmilla on varaa. Siten vain rikkaiden lapset pääsevät yliopistoon opiskelemaan. Tunnetuin esimerkki tästä on Yhdysvallat.

Ja sen sanon, että ei takuulla mistään muusta maailman maasta löydy samalla tavalla ylitarjontaa korkeasti koulutetuista, kuin Suomesta. Monessa maassa vain pieni osa väestöstä kouluttautuu korkeasti. Niin kannattaa tehdä, että ilmainen koulutus Suomessa ja sen jälkeen ulkomaille töihin -> paljon suurempi todennäköisyys saada koulutustaan vastaavaa työtä, isompi palkka ja pienempi verotus.

[QUOTE="puddighinu";23919299]Niin, kolme kertaa olen jo maata vaihtanut ja joka paikassa sama juttu, on se kumma kun ei tohtorisihminen kelpaa työn tekijäksi (no joo, oon mä kyllä joka maassa töitä tehnyt muta ei ne työpaikat ulkomaillakaan puussa kasva). Kerroppas mulle mikä on se ihmemaa missä noin vaan löytyy töitä ja asutaan ainaisessa leppeässä kesätuulessa?[/QUOTE]

Poikkeuksia toki aina löytyy. Mutta totuus on se, että suurin osa korkeasti koulutetuista työllistyy ulkomailla erinomaisesti.
 

Yhteistyössä