Kunnat joutuvat säästämään lastemme koulunkäynnistä jotta mamuille riittää rahaa

  • Viestiketjun aloittaja arvojärjestys se tämäkin
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kieppi";30271511]90-luvun laman lapsena ei kuulostaa ollenkaan omituiselta. Meilläkin oli monisteita ja vihkoja ja käytetyt kirjat. Välipalaa sentään saatiin, mutta sitä varten käytiin ensin syksyllä puolukassa ja kerättiin koulun puutarhasta marjoja ja omenoita kiisseleitä ja sen semmoisia varten.[/QUOTE]

Minä yritin oikein pinnistellä, mutta en muista että olisin syönyt koulussa välipalaa... joko olen ja en muista, tai sitten sellaista ei meidän koulussamme tarjoiltu. Luokkaretkillä kyllä oli, sämpylä ja pillimehu :)

Kirjojen kierrätys on oikein hyvä juttu, ja koulut voisivat siirtää oppimateriaalit sähköisiksi helposti.

Sitä en ymmärrä, miksi ne kynät ja kumit pitää edelleen jakaa, ihan turhaa sillä varmaan 99% koululaisista hankkii ne itse ja omanlaisensa.
 
"kieppi"
Minä yritin oikein pinnistellä, mutta en muista että olisin syönyt koulussa välipalaa... joko olen ja en muista, tai sitten sellaista ei meidän koulussamme tarjoiltu. Luokkaretkillä kyllä oli, sämpylä ja pillimehu :)
Meillä oli välipala, jos oli pidempi koulupäivä. Yleensä näkkäriä ja voita ja mehua, joskus oli lanttua ja porkkanaa. Niin ja sitä viinimarja-karviaiskiisseliä koulun puutarhan marjoista, vieläkin muistan sen, miten se oli yhtä aikaa makeaa ja hapanta :p

Ja nyt kun muistelen, niin 5-6 -luokalla ollessa piti käydä kerran viikossa keittiössä auttamassa keittäjää (kuorimassa perunoita/porkkanoita/leipomassa sämpylöitä jne) . Opettaja selitti, että se on TET-harjoittelua isommille oppilaille, mutta olisikohan syynä ollut sittenkin se, että keittäjä ei ehtinyt tehdä työtuntiensa aikana kaikkia hommiaan? Muistan, että joskus sain opastuksen kuoria niitä porkkanoita ja keittäjä kävi siivoamassa vessat sillä aikaa.
 

Yhteistyössä