Kuoleman jälkeen - mitäs sitten?

[QUOTE="Kisu";25554225]Nyt kuulistaakin melkein hienolta!! Mutta kerro, milloin olet kieltänyt oman nautintosi? Jos kykenisit siihen, sinulla ei olisi sivusuhteita, joita usein mainostat. Puhut ristiriitaisuuksia...

Hiukan säälin sinua. Sulla on vaan tämä mikä näkyy, geenit, molekyylit ja alkuaineet. Entä rakkaus? Jos tuntisit rakkauden, osaisit elää epäitsekkäästi.[/QUOTE]

Korkealentoinen mutta naiivi Kisu, ei taaskaan tiedä mistä puhuu. Himoa on helppo vastustaa silloin kun on pakko olla epäitsekäs, rakkautta ei niinkään.
 
"Kisu"
Korkealentoinen mutta naiivi Kisu, ei taaskaan tiedä mistä puhuu. Himoa on helppo vastustaa silloin kun on pakko olla epäitsekäs, rakkautta ei niinkään.
Etkö sä ole puhunut ihan toisinpäin? Oon saanut käsityksen että sua ohjaa se himo ja toisaalta jälkeläiset pakottaa pitämään huolta. Rakkaudesta et oo kirjotellut etkä vaikuta välittävän sellaisesta.
 
"Kisu"
Ja oletteko koskaan kuolleet? Käsi ylös kaikki kuolleet?





Niinpä. Mistä voi sitten tietää mitä sen jälkeen on, jos ei ole ikinä itse kokeillut? Väittää toisille, että se on sitten siinä ja että ollaan jotain kuoria tietoisuudelle, joka ei olekaan muuta kuin sähköä aivosoluissa. Että ei hätää, ihan sama miten elää, niin sitten tietoisuus vaan sammuu ja se oli siinä. Pelkkää mekaniikkaa. En usko. Tulkaa sit sanomaan ku ootte kuollu ensin.
 
Palataan sinne mistä tänne tultiinkin. Kotiin. "Taivaaseen." Ihan jokainen, teoista riippumatta. Seuraavassa elämässä varmaankin sitte jatketaan siitä mihin täälä jäätiin, henkisessä kehityksessä, todellisen itsen (jumalallisuuden) muistamisessa/löytämisessä. Ehkä välillä saatetaan syntyä jolleki toiselleki planeetalle..? Mistäpä sitä voisi tietää. :)
 
[QUOTE="Kisu";25554689]Niinpä. Mistä voi sitten tietää mitä sen jälkeen on, jos ei ole ikinä itse kokeillut? Väittää toisille, että se on sitten siinä ja että ollaan jotain kuoria tietoisuudelle, joka ei olekaan muuta kuin sähköä aivosoluissa. Että ei hätää, ihan sama miten elää, niin sitten tietoisuus vaan sammuu ja se oli siinä. Pelkkää mekaniikkaa. En usko. Tulkaa sit sanomaan ku ootte kuollu ensin.[/QUOTE]

No jos kukaan elävä ei tiedä niin kai se sitten on ihan sama? Jotkut elävät jaksaa silti väittää että niillä on joku suurempi tietoisuus ja lupaus elämän jatkumisesta.. tietävät jopa miten täällä kuuluu elää jotta sinne pääsee.
 
"Kisu"
No jos kukaan elävä ei tiedä niin kai se sitten on ihan sama? Jotkut elävät jaksaa silti väittää että niillä on joku suurempi tietoisuus ja lupaus elämän jatkumisesta.. tietävät jopa miten täällä kuuluu elää jotta sinne pääsee.
Et sä voi tietää ettei ne tiedä. Mä tiedän kumminkin, etten ole mikään ihme kuori. Ja että mä en sammu niinkuin joku sähkölaite. Jos mun annetaan tulla kertomaan, mä tulen. Pistät senkin vaan painajaisten piikkiin. Tai ehkä sieltä mihin meen, ei teekään mieli tulla enää tänne, ehkä en ees sitten enää muista tällästä.
 
Tää se mua häiritseekin. Käyttää hyvin - kenen kannalta hyvin? Mikä sua motivoi käyttäytymään kauniisti toisia kohtaan jos huonolla käytöksellä saat enemmän materiaa tai mitä nyt haluatkin?
Vaikka se oma henkilökohtainen moraalintaju? Musta on aika surullinen ajatus, että toisia kohtaan voisi käyttäytyä hyvin ainoastaan jos motiivina on joku kuolemanjälkeinen palkinto. En usko jumaliin enkä kuolemanjälkeiseen elämään, mutta ei se tee tästä elämästä yhtään vähemmän arvokasta (korkeintaan päinvastoin). Henkilökohtaista onnea ja menestystä voi tavoitella polkematta muita jalkoihinsa.
 
[QUOTE="Kisu";25554784]Et sä voi tietää ettei ne tiedä. Mä tiedän kumminkin, etten ole mikään ihme kuori. Ja että mä en sammu niinkuin joku sähkölaite. Jos mun annetaan tulla kertomaan, mä tulen. Pistät senkin vaan painajaisten piikkiin. Tai ehkä sieltä mihin meen, ei teekään mieli tulla enää tänne, ehkä en ees sitten enää muista tällästä.[/QUOTE]

Sun keho on myös kertakäyttöinen kuori. Erona että olet väliaikainen säilytyspaikka sielulle, minä taas säliytyspaikka mun geeniperimälle.

Mun kehon tehtävä on säilyttää, monistaa ja jalostaa tämän perimän. Sun kehon tehtävä on totella pappien käskyjä siihen saakka että sielu pääsee vapaaksi.

Käytännössä molemmat jatkaa elämää kehon kuoleman jälkeen. Erona että jos sä olit väärässä tuhlasit hyvän kehon, jos mä olin väärässä joudun ikuisiin grillijuhliin.
 
"Kisu"
Sun keho on myös kertakäyttöinen kuori. Erona että olet väliaikainen säilytyspaikka sielulle, minä taas säliytyspaikka mun geeniperimälle.

Mun kehon tehtävä on säilyttää, monistaa ja jalostaa tämän perimän. Sun kehon tehtävä on totella pappien käskyjä siihen saakka että sielu pääsee vapaaksi.

Käytännössä molemmat jatkaa elämää kehon kuoleman jälkeen. Erona että jos sä olit väärässä tuhlasit hyvän kehon, jos mä olin väärässä joudun ikuisiin grillijuhliin.
Onkohan tämä hiukan epäkohteliaskin kysymys? Kysyn silti. Jos tehtäväsi on käytännössä toimia ihmiskunnan parhaaksi lisääntymällä, niin oletko miettinyt sitä, ovatko geenisi niin hyviä, että ne hyödyttävät yleistä hyvää? Mitä jos ne rappeuttavat osaltaan ihmiskunnan geeniperintää?

Mitä jos kehosi onkin vain kuori ikäänkuin viruksentapaiselle perimälle? Miltä se ajatus tuntuu?

Jos minulla olisi sinun maailmankuvasi, en ainakaan pyrkisi hulluna lsääntymään, sillä minulla on periytyviä heikkouksia, kipeät jalkapohjat ja vääränlainen päkiä. Lonksuvat nivelet, hento rakenne. Olisi minun syytäni, että ihmiskunta ei jonain päivänä olisi enää vahva.

Mutta minäpä voin ajatella sieluja ja sitä, kuinka jokainen on arvokas. Antaa ihmiskunnan hitaasti korruptoitua, niin käy kumminkin. Saan tehdä juuri niin paljon lapsia kin haluan, tai saan olla tekemättä. Eikä muehelläkään ole pakottavaa tarvetta siittää aina lisää ja lisää eri naisten kanssa, vaikka hän onkin vahva ja juoksee nopeasti.
 
[QUOTE="Kisu";25557687]Onkohan tämä hiukan epäkohteliaskin kysymys? Kysyn silti. Jos tehtäväsi on käytännössä toimia ihmiskunnan parhaaksi lisääntymällä, niin oletko miettinyt sitä, ovatko geenisi niin hyviä, että ne hyödyttävät yleistä hyvää? Mitä jos ne rappeuttavat osaltaan ihmiskunnan geeniperintää?[/QUOTE]

Omat geenit pidän tarpeeksi hyvinä jotta niiden elinkaarta kannattaa jatkaa. Ainoa kauneusvirhe on lievästi korostunut lisääntymisvietti, muuten edustan evoluution parhaita saavutuksia.

Usko evoluutioon lieventää omaa vastuuta koska se pitää huoleen siitä että selvästi vialliset yksilöt ei lisäänny. Evoluutio on myös antanut eväät joiden avulla tunnistan vastakkaisen sukupuolen yksilöt joilla on jalostukseen sopivia geenejä.

Kristinusko vapauttaa taas kokonaan vastuusta, tavalla joka olisi yleishaitallinen jos uskonto pääsisi levittymään laajemmin.. onneksi uskoon altistuvat geenit näyttää olevan regressiivisiä.
 
Omat geenit pidän tarpeeksi hyvinä jotta niiden elinkaarta kannattaa jatkaa. Ainoa kauneusvirhe on lievästi korostunut lisääntymisvietti, muuten edustan evoluution parhaita saavutuksia.
Mikä sinusta tekee evoluution parhaimman saavutuksen? Terveys? Voimakkuus? (Tuskin, koska siinä suhteessa Jamaikalaiset pesevät sinut mennen tullen) Älykkyys?
 
"Kisu"
Omat geenit pidän tarpeeksi hyvinä jotta niiden elinkaarta kannattaa jatkaa. Ainoa kauneusvirhe on lievästi korostunut lisääntymisvietti, muuten edustan evoluution parhaita saavutuksia.

Usko evoluutioon lieventää omaa vastuuta koska se pitää huoleen siitä että selvästi vialliset yksilöt ei lisäänny. Evoluutio on myös antanut eväät joiden avulla tunnistan vastakkaisen sukupuolen yksilöt joilla on jalostukseen sopivia geenejä.

Kristinusko vapauttaa taas kokonaan vastuusta, tavalla joka olisi yleishaitallinen jos uskonto pääsisi levittymään laajemmin.. onneksi uskoon altistuvat geenit näyttää olevan regressiivisiä.
Eli luonnehtisitko itseäsi lihaksikkaaksi, sopusuhtaiseksi, vahvaksi, hyvännäköiseksi, älykkääksi, nopeaksi, itsevarmaksi, sosiaalisesti taitavaksi jne?
 
Mikä sinusta tekee evoluution parhaimman saavutuksen? Terveys? Voimakkuus? (Tuskin, koska siinä suhteessa Jamaikalaiset pesevät sinut mennen tullen) Älykkyys?
Pohjoismaissa olemme kehityksen kärjessä ja olemme paras toivo ihmiskunnan selviytymisen kannalta. Jamaikkalaiset ovat jääneet epäedullisiin elinolosuhteisiin minkä seurauksena eivät ole kehittnyeet yhtä pitkälle.

Ihmiskunnan kohtalo on jatkuvasti kehittyvän aivokapaisteetin varassa; olemme tuomittuja jos emme pääse pois tältä planeetalta. Avaruuteen ei lennetä lihasvoimin vaan siihen tarvitaan tietynlaista älyä.
 
Avaruuteen ei lennetä lihasvoimin vaan siihen tarvitaan tietynlaista älyä.
Tästä olen jopa samaa mieltä. Valitettavasti itse en voi lähetä uudisraivaajaksi Marsiin, kun on noita geenejä jo tullut leviteltyä. Kuitenkaan pelkkä äly ei riitä; eikä kolonioiden suunnittelijoiden tarvitse olla täysin samoja kuin ne, jotka lähtevät, vaikka toki älyllistä kapasiteettia täytyy myöskin lähettää.

Mutta tuo jamaikalaiskommentti oli tyylitön mielestäni. Jamaikalaisilla on paras lihasmassa, joten missä mielessä he eivät ole kehittyneet yhtä pitkälle, ja olisiko tämä asia mahdollisesti parissa sukupolvessa korjattavissa jos näin onkin?

Tulkitsin epäselvän vastauksesi niin, että olet mielestäsi poikkeuksellisen älykäs.
 
"surullinen"
Tätä asiaa olen pohtinut paljon koska rakas sukulaiseni kuoli juuri. Olen aina ollut sitä mieltä että Taivaaseen täältä lähdetään ja sitä mieltä olen edelleen. Toki mietin että mitä jos ei sitä olekaan, mutta itse en ainakaan jaksaisi elää, jos ei olisi tietoa että joskus me vielä tavataan kaikki ne kuolleet läheiset <3 Eli usko Taivaaseen on silti vahvempi.
 
Tulkitsin epäselvän vastauksesi niin, että olet mielestäsi poikkeuksellisen älykäs.
Loistavan älykkyyden lisäksi minulla on harvinaisen epäitsekäs luonne, sekä terve keho joka ei rasita yhteiskunnan terveyspalveluja. Tietyt fysiologiset piirteet vetää helposti vertoja jamaikkalaisille (kolonioissa aika voi käydä pitkäksi joten pitää olla jotain millä viihdyttää uuden yhteisön naaraita). Valioyksilö siis.
 
Loistavan älykkyyden lisäksi minulla on harvinaisen epäitsekäs luonne, sekä terve keho joka ei rasita yhteiskunnan terveyspalveluja. Tietyt fysiologiset piirteet vetää helposti vertoja jamaikkalaisille (kolonioissa aika voi käydä pitkäksi joten pitää olla jotain millä viihdyttää uuden yhteisön naaraita). Valioyksilö siis.
Tuo epäitsekäs luonne tietysti lyö sarkastisuuden varjon koko kommenttisi ylle. Sitäpaitsi olet ymmärtänyt jamaikalaisuuden ihan väärin. Siinä on kyse sadan metrin juoksutuloksesta.

Oikeastihan evoluutiolla ei ole suuntaa, ja onko älykkyyden lisääminen edes toivottavaa? Sillähän voi rakentaa hiukkaskiihdyttimen, joka posauttaa koko planeetan tuusaksi ennen kuin sivilisaatio pääsee laajentumaan muille planeetoille. Ehkä siksi emme olekaan törmänneet muihin sivilisaatioihin. (Tämä jälkimmäinen kappale on sitten ihan yleistä keskustelunherättäjää tuosta evoluutionäkökulmasta katsottuna)

Ja muuten: Minusta olisi tosi kiva, jos olisi jotain paranormaalia olemassa. Kuten nyt kuolemanjälkeistä elämää (vaikka määräaikaisena), jälleensyntymää tai sen sellaista. En vaan millään saa ympätyksi niitä samaan logiikkaan evoluution kanssa. Olisi kiva jos joku saisi. Ja ennen kuin Jonsered tulee huutamaan kvanttifysikka, luin sitten sen Enqvistin kvanttifysiikka vs. tietoisuus opuksen, ja hän oli kyllä aika lailla sillä linjalla, ettei kvanttifysiikka tieteenhaarana kykene selittämään (tai selitysyritys johtaa matemaattisiin mahdottomuuksiin) ihmissilmälle havaittavassa mittakaavassa esiintyviä paranormaaliuksia. Eli en kiistä paranormaaliuksien olemassaoloa, mutta peräänkuulutan kivaa selitystä.
 

Yhteistyössä