Kuopiosta äitejä!

Olen 22vuotoias 18kk pojan äiti. Ja ollaan just vasta muutettu Turusta tänne Kurkimäkeen. Ja koska olen uusi äiti näillä mailla ja suurin osa kavereista on kaikonnut lapsen myötä, uskollisimmat kaverit ovat pysyneet matkassa ja pitävät tänne muutettuanikin yhtä. Mutta olisi kiva tutustua uusiin ihmisiin, äiteihin ja lapsosiin. Koska täällä meillä ei "sukulaisia" ole joissa olisi pikkuisia lapsia seuraksi pojalle.

 
Täälläkin Kuopiolainen mamma. Esikoinen (poika) syntyi maaliskuussa 2009 ja nyt kakkosen laskettu aika on syyskuussa. Minullekin kyllä seura kelpaisi muiden äitien keskuudesta. Esim lenkille ym joutuu usein lähtemään yksikseen. :p
 
Täällä kanssa yksi kuopiolainen mamma. Muutettiin vuosi sitten mutta jotenkin on jumiutunut kotia joten en edelleenkään oo onnistunut tutustumaan oikeen keneenkään täällä... Johtuu kait osin avopuolison työajoista...

Itse täytän kohta 29 Poika on 8 ja tyttö on 5. Asustelemme Saarijärvellä... Yhteyttäkin saapi ottaa jos tahtoopi moona04@hotmail.com
 
Taidan vaan olla malttamaton... mutta kun on niin hiljaista täällä.

Olisi kivaa kuulla mitä muille kuuluu ja miten arki menee. Itse kaipaan jotain tähän elämään. Jos ei muuta niin immeisiä jakamaan edes vaikka täällä arjen kulkua.

Meillä isäntä tekee töitä iltapäivästä yöhön... Joten eipä tässä itelleen paljoa harrastuksia tai muuta ole saanut kasattua. Muutenkin ei ole pahemmin saanut aikaiseksi täällä kuopiossa etityksi uusia ihmisiä tai muutakaan sellaista. Joten arki pyörii tässä kotona neljän seinän sisällä istuessa. Muksut touhuaa omiaan. Kun kaverit asuu yläkerrassa.

:LOL: Ehkä sitten olen vaan ollut laiska...

Mitäpäs muiden arkeen kuuluu?
 
Mä olen kans jumahtanu kotiin. Töitä etsin, jos jotain sattuu löytymään niin sitten lapsenhoito järjestellään jotenkin. Harrastukset multakin jääny, kun en saa aikaseks mihkään lähteä. :p Vaikka tavallaan oon aika aktiivinen ihminen. Mun mielestä ois ihan hauskaa tavata muitaki Kuopiolaisia mammoja. Mut ite en oo kauhean aktiivinen mitään tapaamisia järjestämään. Oiskohan täällä ees kiinnostusta moiseen?
 
Hiljasta on. Joo en näköjään esitelly tossa aiemmin muuta kun että esikoinen synty maaliskuussa. Oon kohta 22-vuotias ja asustelen täällä Särkilahdessa. Mulla on nyt kai raskauden myötä iskeny väsymys, niin ei jaksa näköjään edes ulkoilua harrastaa. Eikä kovalla pakkasella toki viitikään kovin ulkoilla. Mut välillä tuntuu kyllä että johonki pitäs päästä täältä sisätiloista :D
 
Lynien 8.9 olisi laskettu aika ainakin raskauslaskurin mukaan =)

Miulla tuo kotia jumiutuminen taisi iskeä jo tänne muuton myötä... Lapsetkin on sen verran isoja ettei äitiä enää tuohon pihalle leikkeihin kaivata. :LOL:

Ihmettelin tuossa kovin että missäs se totaalinen väsymys viipyy mitä oli kummankin edelellisen lapsen kanssa. Niin tänään se sitten päiväunien jälkeen taisi iskeä kunnolla. Kaupassa käynti ja pyykin ripustaminen jo tuntui kauhean isolta hommalta. Sohvalle viltin alle kattomaan telkkari vaan teki mieli...

Harmi vaan tuo Särkilahti ei ihan tässä meidän naapurissa taida olla?
 
Täällä myös. Kävin jo tuolla aikaisemmin huhuilemassa mutta hiljaista täällä on ollut-. Tenavakin on varttunut 10kk ikään- Aamupäivisin olen kotimammana ja iltasin töissä mikäli työt nyt tän kuun jälkeen jatkuu. Asustelaan Pirtissä/Petosella

Lynien, samaa ikäkastia sitten mein poitsut. Meillä syntyi 23 päivä.
 
hansku83, joo aika lähekkäin on pojut, meidän synty 11.3. Jokos teillä on kovat kävely ym liikkumisharjotukset menossa. Meillä tuo poju kiipes tänään ekaa kertaa ihan ite sängylle, minun huomaamatta. Pikkusen niinkun sydän pomppas kun huomasin yhtäkkiä että se istua töröttää sängyn reunalla. Onneks ei ehtiny puota kun se alastulo ei välttämättä ois ollu yhtä hallittu kun sinne kiipeeminen. Kävelyä ei vielä ihan hallihe, seisoo kyllä ilman tukea.

Ja moona81, joo Särkilahti on kyllä ihan eripuolella kun Saarijärvi. Että ei ainakaan noin vaan oo lenkki- tai muukskaan seuraks. Jos lähempänä asuis niin ois vähän helpompaa. Mut en mä nyt usko että mahotonta ois järjestää jonkin sortin tapaamista. Ja jos täällä ois muitakin halukkaita..? Ja väsymyksestä, mä meinaan tosiaan kans nukahtaa pystyyn kesken päivän aina. Tänään oli eka neuvola. Ultra ois helmikuussa. Mulla ku ehti vaan olla yhet menkat tässä välissä niin sanovat että pitää tarkistaa raskausviikot ultralla kun ei voi kierrosta olla varma. Et saa nyt nähä missä vaiheessa tässä ollaan sitte tän raskauden suhteen. Mitäs sä moona sitten päivät aina touhuat, kun ei lapsetkaan huoli pihalle kaveriksi :D Mulla sentään tuo poju noin pieni vasta että saa kyllä ihan kyllikseen asti sen kanssa leikkiä ja pelata. Välissä sit touhuan aina käsitöitä ja luen kirjoja ja katon telkkaria. Semmosta täälläpäin elämä :)
 
Lynien, meillä on aika laiskanpulskee poitsu ja liikkumaan lähteminen on ollu hidasta. Ei vielä edes ryömi eteen eikä taakspäin. Viime pe maillä kävi fyssari joka antoi vähän ohjetta konttausasentoihin yms. Mahallaan ollessa pyörii kyllä ketterästi napansa ympäri. Mein poitsu rupes viihtymään mahallaan vasta 7kk iässä niin siksi kait toi liikkumaan lähteminen on ollut nihkeetä. Ens viikon ke tulee fyssari uudestaan käymään ja näkee nyt mikä on tuomio =) . Kerkiihän tuo oppia mut itteeni ahdistaa kun pitää koko ajan kantaa huoneesta toiseen ja se ei paljoo lapsen liikkumista tue. Vaan hermot menee juniorilla jos selkänsä sille kääntää :/
 
Hansku, meinasin tossa kirjottaessa että en kysy liikkeellelähöstä, kun tuli mieleen että eihän kaikki harjottele niin rivakasti kun meidän poju. Etten vaan loukkaa. Mut etpä tainnu pahalla ottaa. :) Joo, mun yks tutun lapsi makoili kans melkein vuoden ikään asti ennenku sitten innostu lähtemään liikenteeseen. Ja joo se kantelu on varmaan rankkaa. Musta tuntuu että sekin on tarpeeks rankkaa kun tuolla pojulla on välillä päiviä että vaan hetken viihtyy omissa touhuissaan ja lattialla ja hirmu syli-ikävä. Ja toisethan tosiaan on helppoja hermostumaan, jos ei viihdy omissa oloissaan eikä pääse eteenpäin. Meiän poju kyllä onneks jo pienenä viihty lattialla lelujen kans vaikka ite teki muita hommia. No jospa se siitä lähtee :) Mukava kyllä kuulla muidenki kuulumisia. Kun en oikeein noihin isompiin ketjuihin pääse mukaan kun tulee niin paljon muilta tekstiä ja hyvä ku ite ehtii niitä lukee, saati sitten vielä vastailla :D
 
Lynien, en mää pahalla ota. Suhteudun melko keveesti tohon juniorin laiskuuteen. Sapettaa kun 9kk neuvolassa eivät kyselleet mitenkää noista liiikkumisista yms ja vasta pari vk sit soitin neuvolaan ja fyssarinkin sai nopeesti. poitsu onneksi viihtyy lattialla mut tosi kiinnostava lelu saa silloin olla jotta saan tehä omia askareita. Ruokaa laitaesa juniori istuu syöttiksessä ja paukuttaa kaapin ovia :LOL: . Sattunu vähän syliversio tapaus :LOL: .
 
No nii, no hyvä ettet stressaa. Se kai vaan pahentas tilannetta. Ja mikäs siinä jos haluaa vähän loikoilla pikkunen. Kyllä sitä ehtii vielä juoksennella. Meillä tosiaan hirmu kova halu ois tuolla jo lähteä kävelemään mutta ei tasapaino riitä. Puhe puoli taitaa olla sitten jälempänä. Nyt vasta on alkanu tavuja tulemaan, kun tuntuu että toisten vauvat jokeltaa jo muutaman kuukauden ikäsenä. Mut jokainen omaan tahtiisa tietenkii. Meillä taitaa taas hampaita tehä kun viime yö oli ihan kiukkua. Sylissä nukku jonki verran mut mulle tuli sit kauhean huono olo kun paino mahaa ja tän raskauden takia meinaa öisin jostain syystä vähän etoa. Viimein se simahti sitten parin tunnin jälkeen niin sikeesti että suostu omassa sängyssä jatkamaan unia. Jännä kun nyt tän uuden raskauden myötä on ruennu hirveästi tulemaan semmosia helliä tunteita tuota poikaa kohtaan. Ei meinaa raaskia sylistä sänkyyn siirtää jne. Ja muutenki oon ruennu paljon enemmän lässyttämään ja halailemaan pojua. :D Ihan ku omassa mielessä tuntis syyllisyyttä siitä että toinen on mua lähempänä kun poika :D Vaikka on päiviä jollon en kyllä ees muista olevani raskaana. Outoa tämä ihmismielen kulku.
 
Jes, lähtihän mein juniori tänää ryömimään. Pienen matkan meni aika rivakasti. Toivottavasti käyttäs uutta taitoaan vastaisuudessa useemmin. Jotenki välillä ol huolissaan kun ei liikkunut mut siitähän tuo lähtee.
Meillä juniori on aika puheliasta sorttia. Hirveesti höpisee omiaan ja muuten mölisee. Äitiä huutaa kun en oo paikalla. Oikeestaan on muutenkin vähän mamman poika kun mä oon tuota aina oikeestaan hoitanut. Mies päivätyössä ni jotenki mä oon sit illatkii hoidellut. Muutama viikko sit aloitin iltatyöt ja olihan nuo miekkoset ekat illat ihmeissään ja juniori ikävöi mut nyt pärjäävät hyvin.
Käytkö muuten Lynien perhekahviloissa tai kerhoissa? Me ollaan käyty toisinaan Mll'n perhekahvilassa Myllykadulla. Siellä on ihan mukavaa piipahtaa ja äideille on kahvia ja jotain muuta sen kanssa
 
No nii, siitähän se lähtee, kuhan jollain tyylillä etenee! :) En oo käyny perhekahvilassa. En oo itseasiassa tullu edes ajatelleeksi moista. Joskus kyllä muistan neuvolan seinällä kahtoneeni jotaki lappusta missä siitä kerrottiin, mut niinpä seki on jääny. Pitääpäs rueta tutkimaan jos vaikka lähtis joku päivä käymäänki aikansa kuluksi. :) Kiitos vinkistä. Sitä kun ei ite kaikkea tule ajatelleeks missä sitä saattas käydä. Avointa päiväkotia oon miettiny, nyt ku tuo pojukin jo on sen ikänen että osaa enempi leikkiä ja liikkua. Jynkässä on meitä lähin. Ainut vaan et ku se on maanantai aamusella/aamupäivällä niin useimmiten meidän poju nukkuu sillon pitkiä päikkäreitään :D Eli ehkä tässä joskus myöhemmin kun on erilainen rytmi niin voi siellä käydä.
 
meil ei tuota miekkosta ole tässä meillä kaverina joten erityisesti iltasin ja viikonloppusin tarvittas jotain aktiviteetteja. vaikka ollaan asuttu 6 vuotta tällä kuopiossa niin järin suuria ystävyyssuhteita ei ole päässyt syntymään. meillä ei nyt mikään huippukoti ole mutta voisin kuitenkin jonkun sortin tapaamisenkin vaikka tässä kotosalla järkätä. niin ja asutaan Pitkälahdessa.
 
iitukka, kuulostaa mukavalta.Hauska ois kyllä tavata muitakin äitejä. Ja saada uusia tuttavuuksia. Sitä ku ei oo töissä eikä koulussa niin ei oikein tuu tavattua uusia ihmisiä. Näinköhän sitä porukka innostus jos järkkäilis jonku yhteisen päivätapaamisen. Minusta ainaki kuulostaa hyvältä :)
 

Yhteistyössä