Kuopiosta äitejä!

No johan vierähti...

Lynien no eipähän tässä paljoon oo mitään tekemistä. Nuo pakolliset kotityöt mitkä kyllä maistuu tällä hetkellä niin puulta, että tosissaan saa pakon edessä tehdä ne. Pitäis kait iteki alottaa taasen edes jonkinlaiseten käsitöiden teko.

Moi iitukka08 =)

Harmi että tähän mennessä kaikki näyttää asustavan siellä toisel puolel kuopioo :(
 
Mut hei, miksei sitä vois järjestää tapaamista johonkin keskustaan tai mihin sitä keksis. Ootko moona ajatellu mitään liikunta tms juttua alottaa nyt raskaana ollessa. Minä kahtelin mammajoogaa. Kiinnostas sillä, kun mulla vähän tuo synnytys jännittää, että jos sais vähän kuntoa kohennettua ja mieltä rauhotettua ja kaipa sieltä saa jotain vinkkejä synnytyksen hengityksiin yms. En vaan oo vieläkään tarkemmin katellu. Kun kansalaisopistolla taitaa olla menossa jo vai mitenkähän se oli. Aila Miettisen joogat alkaa helmikuussa. Tai siis se mitä kahtelin. Siinä ainaki näkis muitaki mammoja :)
 
No muuten mutta omia harrastuksia jarruttelee nuo meidän isännän työajat... Kun se lähtee iltapäivästä klo 13:30 töihin.

Mutta mikä jottei jos jonkinlaisen tapaamisen saiskis vaikka keskustaan jossain vaiheessa =) Se vois olla ihan kivaa.

Kaipa sitä pitäs alkaa edes kotona jotain jumppailee ja vaik kävelee. Eipä oo tullut tuota kunto kauheesti nostettua. Ja ainahan se on helpotukseks jos kunto on ok.

Pojan kanssa en muista että olis kipuja ollut kun sain epiduraalin. Ponnistusvaihekin tais olla aika kivuton. Tytön synnytyksestä en sitten jostain syystä muista paljoa. Mutta kipuja oli... Joten pitää puhua vaikka jo neuvolassa jos olisi mahdollisuus saada epiduraali tän kolmannen kanssa. Tytön kanssa en muista minkä sain... Oliskohan ollut vaan joku kohdunsuulle pistetty. Tikkauskin oli kivaa kun toinen puoli ei tuntenut mitään ja toisella puolella oli tunto :|
 
Niitä joogia on myös aamulla mutta ne on jo klo 6.30. En kai mä ees oo vielä heränny siihen aikaan :D saati että mihinkään joogaan jaksasin lähtee jo niin aikaseen. Mulla ihan hyvä peruskunto, olin ennen esikoisen syntymää postilla töissä ja juoksin päivässä aika monet rappuset ylös ja alas ja vauhdilla. Siinä tuli urheilua kyllä kiitettävästi. Nyt se liikunta on vaan sitä mitä nyt pojan kans tulee vaunuiltua ja telmittyä. Eipä juuri muuta, eli parannettavaa ois. :p Innostuskohan muut lähtemään ja sumplaamaan jos esim keskustassa tavattas?
 
Joku tapaaminen vois olla ihan kiva idea. Keskustassa on joitain mukavia kahviloita ja miksei vaikka jonkun luoksekin vois tulla. En mää kenenkään kotia arvostele ja kaaos se on meilläkin :LOL:
Ite pääsen parhaiten aamupäivisin. Kotona oltava 14.30 maissa kun mies kotiutuu töistä ja ite otan suunnan töihin -> niin, mikäli iltatyöt jatkuu, eivät oo ilmottaneet.
 
Täälläpä olis yks uus kuopiolainen tuleva-äiti. Laskettu aika on 19.9 (ellei neuvolassa muutu), että alussa vielä mennään. Asustellaan täällä Savolanniemessä. Mies on reissuhommissa ja itsekin kolmivuorotyössä eli ei nuita sosiaalisiasuhteita oo kovin kerenny loihtimaan. :) Ikäni kyllä olen tällä seudulla asunut.

Hyvää lauantai-iltaa kaikille äideille ja odottaville! :)
 
Hansku, juu alussa ollaan. Huomenna tulis 7 viikkoo täyteen. Että tässä voi käydä vielä niin tai näin. Tällä hetkellä ei oireita ollenkaan. Ei niitä paljoo oo ollukkaan. Väsymystä, palelua, närästystä ja pientä nippailua. Nyt ei oo ollu pariin päivään mitään. Pelottaa että pikkunen ei oo enää mukana. :/ vuotoa ei oo ollu lainkaan.
 
^^ nooh, eiköhän se pikkuinen siellä mukana kulje =) . Mä en aikoinaan meinannu uskoa raskautta todeksi ni piti käydä kuuntelee sydän äänet ennen ekaa ultraa...Olin aivan varma et mun tekemät testit näyttää väärin ja en muka olekaan raskaana :LOL: . Kyllä siellä vaavi oli ju mythän tuo Mini on ollut rapiat 10kk poppoossa mukana
 
Minä oon alkanu harkita varhaisultraa. Kun tosiaan semmonen tunne että ei siellä enää mitään ole. Mikähän paikka Kpossa olis hyvä varhaisultrassa käyntiin? Mulla ei aavistustakaan missä niitä tehdään, kun ensimmäistä odotellaan.
 
Meillä eka ultra oli joskus viikon 11 paikkeilla Alavassa. Toi ol ihan ns normiultra missä katottiin raskauden kesto ja arvioitiin laskettu aika. Mittasivat myös sen niskapoimun. Jos ei erityistä syytä ole ni odottaville kuuluu vaan kaksi ultraa joista toinen on sit viikon 21 paikkeilla rakenneultra.
 
Hei tännehän on tullu uusiakin :) Onkos tänään muuten kukaan menossa valkeiselle pakkaspäiville? Minä ajattelin sinne ulkoilla jos tuo tuiskutus vähän helpottaa.

ChildishFear elä turhaan pelkää ettei siellä ketään oo. Ei mullakaan ole juurikaan oireita ja tosiaan on se tunne että ei oikein meinaa testejäkään uskoo vaikka varma plussa. Mut ultrassa se sit selviää. En tiiä noista ultrausmahollisuuksista kun ite oon vaan käyny noissa perus ultrissa, en yksityisellä. Mutta toivotaan että siellä kaikki on tallella kun ei vuotoja tai muutakaan kummaa ole tapahtunut! Tsemppiä sulle odotukseen :)

Mut en nyt keksi muuta kun hyvää pakkaspäivää kaikille!! Pitää palata tonne pelailemaan pojun kanssa :)
 
Hei

MLL järjestää keskiviikkona 10.2. marikossa, neulaniemessä, äitien illan. Luin juuri Viikkosavosta. Järjestävät siis äideille oman illan ilman lapsia. Rentoutumista ja muuta siinä luvattiin. Kannattaa katsoa tarkemmin tuosta lehdestä. Klo 17.30 oli tuo. Onkohan kukaan muu menossa? :)
 
Lynien, naamakirjassa on yhteisö joka liittyy noihin mll'n äitien iltoihin. Siellä on tulevien tapaamisien suunnittelua yms. Ite en oo kyl päässy viel yhteenkään äitein iltaan mutta kerran kuussa niitä ilmeisesti järjestetään. 24.3 on muistaaksein korujen tekoa mll'n toimsitolla
 
Joo hansku, kävin siellä keskiviikkona. Ja löysin sit ton facebook-hommankin. joten mukana ollaan. Siellä oli puhetta myös perhekahviloista. Pitänee käydä sekin joskus katsastamassa tässä. :) Mitäs muuta täällä Kuopion äideille kuuluu? Hiljasta ollu. Meidän poju ottaa ensi askeleitaan ilman tukea, jännää aikaa :) Äiti saapi ylpeenä kattoa pikku miehen menoa =)
 
Tulehan Lynien mukaan perhekahvilaan. Myö siellä käydään melkeinpä joka ma ja to.
Meille ei sen ihmeempiä kuulu. Mies teloi koipensa reilu viikko sitten ja olla möllöttää kotona mein ilona kesäkuuhun.
Juniori ryömii kovaa vauhtia ja koittaa pikku hiljaa konttausasentoon mutta ei vielä oikein luonnistu. Täytyy vähän treenailla sitä asentoa.
Onkos ketä muuten fb'ssä? Minä sinne melk koukuttunut
 
Childish fear minä kävin varhaisultrassa Savon ultramammoilla, joka on satamassa. Lääkärinä oli Leea Keski-Nisula joka kuulemma on myös kyssilläkin. Lääkäri oli tosi hyvä ja koko juttu muutenki.
Itekkin olen siis Kupiosta ja esikoista odotan laskettu aika joskus 10.9 tienoilla. Asutaan täl hetkellä männistössä, mutta ollaan muuttamassa maaliskuun aikana pihkainmäkeen, että sitten tulee vajaaksi vuodeksi karttulalainen :D
 
mä löydyn ainakin fb:stä ja roikun siellä aika tehokkaasti..olisko joku yhteisö sinne perustettava?
meillä ollaan toivottu Jenna 5 vee nielurisa leikkauksesta ja Niko 3 vee taas potee korviaan..elikkäs sellasta normimeininkiä mitä meidän talossa eletään koko ajan..IIda 2vee kävelee omia polkujaan sitä ei nuo taudit tunnu hetkauttavan, ja Joonas 6vee käy vaan eskarissa,nyt menossa joku auto buumi taasen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hansku83:
Fb'ssä on yhteisö Kuopion äidit ja se on ns suljettu yhteisö. Ylläpitäjät hyväksyvät mukaan =)
No empä tiiä on vähän niin ja näin. ;)

Eli, moi! Oon 25v kotiäiti, mutta sivussa kulkee nimike perhehoitaja sijoitetulle siskolleni. Kotoa löytyvät 6v, 5v, 1v ja 1v lapset.

Käymme satunnaisesti kuopiossa perhekahvilassa. Ja mll kallavesi/naisten illat ovat irti otto arjesta. Kukapa olisi uskonut minunkaan tekevän helmikoruja? Vaan niin tein ja eilenkin anopille lahjaksi. Ihanaa näpertelyä!

Me ei asuta aivan kuopiossa, mutta lähellä kuitenkin..
 

Yhteistyössä