Kuparikierukka ja nikkeliallergia

plörö
No minulle suositteli lääkäri ainosteen kuparikierukkaa mutta kun kuulikin minunlla olevan erittäin paha nikkeliallergia (tulee jopa kaarituista,farkun napeista ja niistä kirotuista koristeniiteistä joita farkkuihin aina painetaan ym )
Niin ei missään nimessä enään suositellut tuota kierukkaa vaan lätkäsi pillerireseptin kouraan
 
Yliherkkä
Mulla ei varsinaisesti ole nikkeliallergiaa, ei siis ole diagnoosia, mutta selvästi yliherkkyyttä sille. Eli esim. vyönlenkistä tulee näppyjä yms. Mulla kuitenkin kuparikierukka ja mitään ongelmia ei ole. En tiedä sitten että jos oikein pahasti allerginen niin katsiiko laittaa, kannattaa tarkistaa lääkäriltä että mitä mieltä. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
No minulle suositteli lääkäri ainosteen kuparikierukkaa mutta kun kuulikin minunlla olevan erittäin paha nikkeliallergia (tulee jopa kaarituista,farkun napeista ja niistä kirotuista koristeniiteistä joita farkkuihin aina painetaan ym )
Niin ei missään nimessä enään suositellut tuota kierukkaa vaan lätkäsi pillerireseptin kouraan
Hyvä tietää. Saan nimittäin itse esim. farkunnapeista ja rihkamakoruista kutinaa ja näppylöitä. Ennen tätä raskautta harkitsin kuparikierukkaa, mutta en sitä ikinä ehtinyt ottaa kun huomasin olevani jo raskaana.

Mutta sen voin siis unohtaa ehkäisyn tullessa taas ajankohtaiseksi.
 
plörö
Löysin tämän tekstin tuolta kierukka sivustolta
-Kuparissa on jonkin verran myös nikkeliä, joten paha nikkeliallergiakin voi aiheuttaa ongelmia-
Eli kannattaa jokaisen itse jutella sen lääkärin kanssa;) Minulla tosiaan sen verran pahana että ei suositellut mutta en kyllä kysynyt mitä siitä voi olla haittoina jos sen olisi laittanut.
 
hemuli
Mulla on myös paha nikkeliallergia saan oireita mm. farkkujen napeista, rintaliivinhakasisa, koruista jne. mutta kuparikierukka mulla on ollu parikin kertaa eikä siitä ole tullu oireita mulle :)
 

Yhteistyössä