Kuritus ei kasvata?

Suomen UNICEFilla on käynnissä kampanja Kuritus ei kasvata. Miten sinä selviät tiukoista tilanteista lasten kanssa? Mitä teet kun pinna kiristyy äärimmilleen ja lapset temppuilevat?

Katso kampanjavideo Röyhtäys kokouksessa
http://www.youtube.com/watch?v=N401LR7XYJY&feature=related
Myös "Pissahätä" ja "Mutku mä haluun" ovat katsomisen arvoisia.

Joka neljäs suomalainen hyväksyy kuritusväkivallan, vaikka se on ollut laissa kielletty yli neljännesvuosisadan. Huolestuttavaako?
 
Ken guru
Täysin samaa mieltä. Väkivallan käyttäminen lasta kohtaan missään tilanteessa on mun mielestä on täysin järjetöntä. Ihan kaikki väkivalta siis, tukistamisia ja luunappeja myöden.
 
"Sheddon"
Onko sitten henkinen väkivalta parempi vaihtoehto, kun esim luunappi?
Tämä on hassu kysymys, ikään kuin jos ei fyysistä väkivaltaa niin sitten ainakin henkistä. Ei tietenkään ole parempi, väkivalta kuin väkivalta kasvatuksessa väärin. Voidaan toki keskustella siitä missä se väkivallan raja menee, onko lapsen kädestä kiinni ottaminen tai nostaminen väkivaltaa?

laki on kuitenkin varmasti vaikuttanut ns. Kurinpidolliseen "vanhaan" väkivaltaan. Eli ts näiden joka viikkoisten kuritussessioiden vähentymiseen. Niissähän ei varsinaisesti ollut aina kyse rangaistuksesta vaan pikemminkin ennaltaehkäisevästä kurituksesta.

Olen sitä mieltä, että pelkät pykälät ei tässä(kään) auta vaan kasvattajia tulisi tukea ja neuvoa huomattavasti syvemmällä tasolla.
 

Yhteistyössä