Kuukautiset 2kk myöhässä, raskaustestit negatiivisia - raskaana?

Minulla on kuukautiset myöhässä reilut kaksi kuukautta. Olen tehnyt muutaman erimerkkisen raskaustestin ja ensimmäinen testi näytti heikkoa plussaa ja loput testit ovat näyttäneet vahvaa negatiivista. Olen soittanut oman kuntani terveyskeskukseen ja kysynyt apu tilanteeseeni, mutta totesivat että apteekin testit ovat yhtä luotettavia kuin heidän tekemänsä raskaustestit, että tarkkaile tilannetta ja ota tarvittaessa yhteyttä neuvolaan. Ja tämä asia on jäänyt vaivaamaan minua. Olen soittanut itselleni muutama viikko sitten perhesuunnitteluneuvolaan ajan (sain ajan vasta kuukauden päähän lokakuulle) e-pillereiden tai muun vaihtoehtoisen ehkäisymenetelmän hankkimista varten. Tilanne on hyvin mieltä painava, koska emme ole avopuolisoni kanssa miettineet vielä perheenlisäystä. En kuitenkaan haluaisi odottaa kovinkaan kauaa vastausta tilanteestani.. Minulla on ollut alavatsassa vihlontaa ja ajoittain tulee huono oloa. Erilaiset tuoksut kuten esimerkiksi nauris tuoksuu hyvin voimakkaasti nenään ja saa oloni huonoksi. Harhaluuloa? Rintani eivät ole kipeät paitsi jos niitä alkaa ns. "kourimaan" ja olen ollut normaali väsyneempi. Nukun yöt kunnolla, joten en tiedä mistä väsyneisyyteni voisi johtua. Anemiaa minulla ei ole, kun kävin tutkituttamassa arvoni muutama kuukausi taaksepäin.. Olen kuitenkin ollut sitä mieltä, että kuukautiseni alkavat lähipäivinä, mutta kaikesta en voi olla varma. Mitä minun pitäisi tehdä? Varata aika lääkäriin ja maksaa itseni kipeäksi vai odottaa..? Tämä kaikki saavat voimani uupumaan ja en saa mielenrauhaa.. Olen lukenut joitakin keskusteluja että vaikka raskaustestit ovat olleet negatiivisia on henkilö ollut raskaana onko minunkin tapauksessa käymässä juurikin näin? Toivottavasti ratkaisu selviää mahdollisimman pian :)
 
Olen miettinyt sama, mutta ei ole ollut viikolla vapaata. Täytyy soittaa maanantaina jos saisi varattua nopeastikkin ajan. Onko tietoa paljonko yksityislääkärit veloittavat sisäisestä ultrasta ja verikokeista?
 
yksityisellä gynellä ultraus maksaa noin 100e, riippuen paikasta ja kelan vähennyksistä. Olen ollut samassa tilanteessa kanssasi ja syynä kuukautisten pois jääntiin oli stressi, koska yritimme lasta kovasti. Ultralla nähtiin etten raskaana ole ja seuraavana päivänä alkoi vuoto, kun stressi hellitti :)

Lisään vielä, että ehdottomasti varaa aika gynelle koska hän osaa sinua parhaiten auttaa. Veikkaisin että sinulla on hormonitasapainossa häiriö joka saadaan tasoittumaan lääkkeillä (jotta vuoto alkaa) tai se tapahtuu itsekseen.
 
Viimeksi muokattu:
Luin ja kyselin myös että stressi voi olla syynä kuukautisten pois jäämiseen. Ja siksi teinkin ensin raskaustestin, joka näytti heikkoa positiivista tulosta. Ja tästä on viikko aikaa. Luulisi jo stressin laantuneen, mutta ei.. Odotellaan vielä ja katsotaan taas :)
 
vierailija
Siinäpä kysymys. Onko hänellä 11v lapsi vai ei.

Yleisesti ottaen jos menkat on myöhässä eikä plussaa on joko ovulaatio ollut myöhässä (menkat tulevat myöhemmin kuin odotettu) tai ovuloimaton kierto (voi venyä pitkäksikin).
 

Yhteistyössä