kuulin että äitini

  • Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
.....
on sairastunut vakavasti, ja romahdin täysin.

nyt olisi mentävä illaksi vielä töihin, mutta tuntuu että kyyneleet puskee läpi vaikka miten koitan pysyä vahvana.

voinko ilmoittaa töihin että en pysty tulemaan vai pitääkö minun vain karaista itseni?

 
ap
voisinko laittaa pomolle viestiä että en kykene? pomo ei ole nyt itse töissä, ja jos soitan niin en varmaan saa sanotuksi mitään kun itkettää.. ja jos menen työpaikalle kertomaan ns. vastaavalle, niin kaikki saattaa kuulla enkä sitäkään haluis..
 
esimies
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voisinko laittaa pomolle viestiä että en kykene? pomo ei ole nyt itse töissä, ja jos soitan niin en varmaan saa sanotuksi mitään kun itkettää.. ja jos menen työpaikalle kertomaan ns. vastaavalle, niin kaikki saattaa kuulla enkä sitäkään haluis..
No kerro nyt ennen vuoronalkua sille pomolle että et kykene ja myös syy miksi, jos lääkäriin mene. Muuten se luulee että oot kännissä ja et siksi kykene. Rehellisyys maan perii.
 
niii
viestillä ei edes ilmoiteta sairauslomalle jäämistä sairauden vuoksi vaan se tehdään soittamalla, joten soita ja huomaapahan ainakin jos tippa tulee linssiin et on tosi kyseessä. Pomo varmaan kertoo vaatiko saikkulappua vai meneekö ihan luvallisena poissaolona. sinuna en kyllä töihin menisi, mitä jos asiakkaaksi tulee vaikka pyörätuoli potilas, purskahdatko itkuun?
 
vieras
Sinuna jäisin kotiin. Älä tekstaria laita vaan soita. Ei se mitään vaikka itket, kuuleepahan ainakin että oikeasti on jotain. Tekstari ei yleensäkään ole mikään tapa ilmoittaa saikusta, pahimmillaan pomo epäilee tekosyyksi.
 
sivuhuom
Alkuperäinen kirjoittaja esimies:
Nii joo, se on totta, poissaolo pitää ilmoittaa puhelimella ennen vuoronalkua, tekstari ei käy. Ilmoita asiallisesti, niin et saa vaoitusta/ potkuja.
Mulla meni ääni (kurkunpääntulehdus), mutta uskohan ne tekstariakin, kun lääkärintodistuskin oli olemassa...
 
esimies
Alkuperäinen kirjoittaja sivuhuom:
Alkuperäinen kirjoittaja esimies:
Nii joo, se on totta, poissaolo pitää ilmoittaa puhelimella ennen vuoronalkua, tekstari ei käy. Ilmoita asiallisesti, niin et saa vaoitusta/ potkuja.
Mulla meni ääni (kurkunpääntulehdus), mutta uskohan ne tekstariakin, kun lääkärintodistuskin oli olemassa...
Nó se onkin eriasia jos tekstaaettei voi soittaa, kun ei ole yhtäänn ääntä ja toimittaa siitä lääkärintodistuksen, kun se, jos tekstaa että en ole työkykyinen. Syytähän ei ole pakko ilmoitaa, mutta jos soitaa vaan, että olen sairas niin on ehkä hyvä pyytää vaikka terveydenhoitajan todistus.
 

Yhteistyössä