Kuuluuhan morsiusparin maksaa itse häänsä?

  • Viestiketjun aloittaja kyrsiintynyt
  • Ensimmäinen viesti
'
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä maksaa mun vanhemmat aika suuren osan, osa maksetaan itse. Ja näin mun vanhempien vaatimuksesta (isä sanoi, että kun hänen ainoa tyttönsä menee naimisiin, niin silloin hän kyllä haluaa maksaa) =)
Entäs isän poikein häät? Kyllä taas syrjitään..
 
bride
Jos esim on kysessä jo omillaan asunut ihminen ja oma perhekin voi jo olla, niin on mielestäni aika tökeröä vaatia ketään maksumiehiksi. Tosin tiedän näin käyneen useamminkin :( Mutta tietenki jos vanhemmat vaatimalla vaativat saada auttaa, niin kyllähän avun voi vastaan ottaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja yönlapsi:
Vanha tapahan on, että morsiamen vanhemmat maksavat häät. Silloin tosin meininki on ollut aika erilaista kuin nykyään. Juhlat on usein pidetty kotona ja tarjottavat tehty itse. Ja häiden järjestäminen on kokonaisuudessaan ollut muiden kuin morsiusparin vastuulla.

Vanhemmat saavat häät maksaa, jos haluavat. Jos joku vaatii, että vanhemmat maksavat, niin minun mielestäni hääparin silloin pitää tyytyä siihen, mitä heille tarjotaan. Nykyisin kuitenkin pari haluaa tehdä häistään omannäköisensä, joten aika tökeröä on silloin odottaa, että joku muu ihan mukisematta maksaa kaikki kulut. Maksajalla pitää olla sananvaltaa siihen, kuinka paljon hänen rahojaan käytetään ja mihin.

Tässähän se jo tulikin.
Tähän peesiin.
Peesaan myös. Näin teki myös miun vanhemmat ja meiän häät oli kotona ja paikalla sukua ja muutamia kavereitani.

 
Me maksettiin itse, rahaa kerättiin 1,5 vuotta ja hyvin riitti! Budjetti oli joku 5000? ja vieraita 140... Lahjaksi pyydettiin sitten rahaa häämatkaa varten ja näin saimme, myös molempien vanhemmilta! En olisi kehdannut pyytää vanhempiani maksumiehiksi, itsellään asunut jo 11 vuotta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyrsiintynyt:
Mua niin sieppaa miehen teinisisko, menee naimisiin aikalailla kiireellä, eka piti olla ihan pienet häät perheen kesken ja nyt ne on paisuneet ja paisuneet, väkeä on tulossa jo vajaa 100. Eikä neidillä oo kyllä penniäkään rahaa laittaa häihin, opiskelija kun on. Pistää niin kyrsimään kun maksattaa sitten muilla noin isot häät.
Itse me mennään ensikesänä vihille ja vain ja ainoastaan perheen läsnäollessa ja itse maksetaan joka penni....
miten teillä, maksoiko anoppi vai te itse?
Kateushan tuossa paistaa läpi.. Harmittaisiko sua sitten, jos anopppi ehdottomasti haluaisi maksaa teidänkin häänne?
En todellakaan ole kateellinen vaikka sen käsityksen tuosta tekstistä saikin. Me siis järkätään omat pienet häämme kesällä, ja ovat niin pienet ettei tarvita muiden rahoitusta siihen . Se tässä teiniprinsessan häissä nyt vaan ärsyttää että kun huomasi että "hei eihän mun tarvi maksaa eikä tehdä mitään häiden eteen", niin kutsuu vaan lisää ja lisää vieraita, ja se tietää vähävaraisille appivanhemmille lisää rahanmenoa.
 
se kateudesta kirjoittanut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyrsiintynyt:
Mua niin sieppaa miehen teinisisko, menee naimisiin aikalailla kiireellä, eka piti olla ihan pienet häät perheen kesken ja nyt ne on paisuneet ja paisuneet, väkeä on tulossa jo vajaa 100. Eikä neidillä oo kyllä penniäkään rahaa laittaa häihin, opiskelija kun on. Pistää niin kyrsimään kun maksattaa sitten muilla noin isot häät.
Itse me mennään ensikesänä vihille ja vain ja ainoastaan perheen läsnäollessa ja itse maksetaan joka penni....
miten teillä, maksoiko anoppi vai te itse?
Kateushan tuossa paistaa läpi.. Harmittaisiko sua sitten, jos anopppi ehdottomasti haluaisi maksaa teidänkin häänne?
En todellakaan ole kateellinen vaikka sen käsityksen tuosta tekstistä saikin. Me siis järkätään omat pienet häämme kesällä, ja ovat niin pienet ettei tarvita muiden rahoitusta siihen . Se tässä teiniprinsessan häissä nyt vaan ärsyttää että kun huomasi että "hei eihän mun tarvi maksaa eikä tehdä mitään häiden eteen", niin kutsuu vaan lisää ja lisää vieraita, ja se tietää vähävaraisille appivanhemmille lisää rahanmenoa.
ahaa, eli juttu meni niin, et teinisisko itse olettaa vanhempien maksavan.. Sori, unisilla silmillä lukee huonosti.. eri aisa tietysti sitten, jos vanhemmat itse ehdottavat ja haluavat maksaa häät.. Mutta tuossa tapauksessa kyllä tämä pikkuprinsessa ns ylittää rajansa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ':
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä maksaa mun vanhemmat aika suuren osan, osa maksetaan itse. Ja näin mun vanhempien vaatimuksesta (isä sanoi, että kun hänen ainoa tyttönsä menee naimisiin, niin silloin hän kyllä haluaa maksaa) =)
Entäs isän poikein häät? Kyllä taas syrjitään..
Isän poika on sellainen, että ei koskaan tule menemään naimisiin. Eikä siitä sen enempää..
 

Yhteistyössä