Kuumeettoman Kuumeen uhrit.

  • Viestiketjun aloittaja "ano"
  • Ensimmäinen viesti
"ano"
Onko muita, joilla rl normaalia alhaisempi? Omani on 35,4-35,5. Kehoni ei myöskään nostata normaalia kuumetta, 37 ja mä olen siinä kuosissa, etten sängystä jaksaisi ylös..

Normaali ihminen saisi kuumeesta saikkua ja saisi kotona parannella.. Itse en enää edes uskalla hakea töistä sairaslomaa kun yleinen mielipide on se, ettei tuo 37 ja pintaan ole kuumetta. Viimeisimmällä kerralla lääkäri suurinpiirtein syytti vain laiskaksi :(

Nyt oltaisiin taas kipeenä, mutta pakko painaa maanantaina töihin, oli olot mitä tahansa.

Löytyykö muita ns.kuumeettoman kuumeen uhreja?
 
"vieras"
Löytyy. Minun normaali ruumiinlämpöni on ihan normaali, mutta minulla on tällä hetkellä tilanne sellainen, että minulla on ollut pientä lämpöä monta kuukautta. Välillä on sellainen olo kuin kuumetta olisi noin 38 tai enemmänkin, vaikka onkin vain jotain 37,2... Ja koko ajan väsyttää ihan hemmetisti. Lääkäriä ei näyttävät paskan vertaa kiinnostavan. Käski ottaa vitamiineja ja vähentää stressiä. Ei auttanut, että sanoin, että olen ottanut vitamiineja jo monta vuotta eikä stressiäkään ole.
 
Mulla on ton 35,5 ja viimeksi kun olin flunssassa niin lämpö saas 34-37,5 ja olo oli kaamee.
Kerron työkaverille sitte ja se oli sitä mieltä, että et sä kipee voi olla. :|
Meni veto vaan pois tosta lämmön sahauksesta.
Pitäis vaan valehdella, niin pääsis helpommalla...
 
ap.
Juu.. Sehän siinä on, että ihan samat olot meillä kuumettoman kuumeen kärsijöillä on kuin niillä joilla se kuume nousee oikeasti virallisen kuumeen rajoihin..

Onneksi en kuitenkaan usein ole kipeänä, mutta kun kipeenä sitä duunia paiskoo, niin voi jessus, voimat on niin pois.
 
"vieras"
Täällä myös yksi. Kiva kun lapsenakin piti aina mennä kouluun vaikka oli miten huonossa kunnossa, aikuisiällä en ole onneksi koskaan ollut vielä sairaana työaikaan, vaan sairastun aina sopivasti viikonlopuksi tai lomaksi... Viime talvena mulla nousi pitkästä aikaa lämpö ihan "oikeisiin" kuumelukemiin, pahimmillaan 40 asteeseen. Olin ihan varma että kuolen :D
 
"vieras"
mulla sama homma mutta mikä raja se kuume/ruumiinlämpö muka on?
jos ei ole työkykyinen, vaan on kipeä, niin jää kotiin. mulla ei ainakaan ikinä oo työterveydessä mitattu kuumetta ja jos ois niin eiköhän lääkärit uskois että työkykyinen en 37,1c ole. meitä on niin paljon.
 
"vieras"
kummalliselta kuulostaa. Meillä töissä, tai työterveydenhuollossa, kuume voi olla yksi sairauden oire, ei ainoa.

Meillä ainakin saa olla pois töistä kun on niin sairas ettei omasta mielestä pysty tulemaan töihin tai muuten pelkää, että voi vaikka tartuttaa muita.
 
"pk:n täti"
Mua ärsyttää se, että lastenkin kohdalla PITÄÄ olla se kuume ennenkuin saa saikkua. Sitten niitä puolikuntoisia, räkäisiä ja kauhean yskäisiä tuodaan hoitoon, kun ei kerran ole kuumetta. Ja näin kierre on taas valmis. Sairastuu muut ja vielä henkilökuntakin. Esim. viime viikolla meillä oli vajaa miehitys: meidän ryhmässä 20 lasta ja vain 2 hoitajaa koko viikon ajan!
 
jgrfkjyr
Minulla on inhottava olo jos lämpöä 37.

Siksi aina laitan lapin lisää kun kysytään paljon ollut lämpöä. Jos mittaavat saikkua haettaessa niin sanon että otin buranaa aamusta
 
hitailija
Ostakaa nyt hyvänen aika patempiä kuumemittareita. Ruumiinlämpö 34.... Voi hyvä tavaton.
Mittarilla kuin mittarilla normilämpöni kainalosta on 34,5-35. Kyse ei ole hypotermiasta, kun olosuhteet on normaalit. Näinkin voi siis olla. Verenpaineeni on myös pääsääntöisesti 100/70 luokkaa pulssitasolla 45-55. Ja ihan perusterve 40-vuotias olen. Arvot olleet aina tätä luokkaa.

Eli ihan ok. Paitsi, että jos kainalolämpö on 36.8-37 niin olo on aina ihan tautinen...
 
Mulla on normaali kehonlämpötila sen 35,4-35,6.. Laski tuohon kahden raskauden jälkeen ja sen jälkeen en olekaan ollut "kuumeessa" ollenkaan. Sitä ennenkin vaikka kehon lämpötila oli sen normaalimman 36, 5-36,6 niin nosti harvoin kuumetta, mutta nyt ei kyllä nouse ikinä. Se on välillä ihan raastavaa kun 36 asteessa alkaa jo olemaan heikko olo, 36,5 on jo sellainen että olen ihan veto pois..
 
"vieras"
Osalla "vajaalämpöisistä" on taustalla piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta, joten mars testeihin. Jodin puute voi vaikuttaa asiaan myös eli sen saannista olisi huolehdittava.
 
[QUOTE="vieras";27373477]Osalla "vajaalämpöisistä" on taustalla piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta, joten mars testeihin. Jodin puute voi vaikuttaa asiaan myös eli sen saannista olisi huolehdittava.[/QUOTE]

Ei oo, mulla on paljon muitakin oireita mutta kaikki oli ok kun testeissä kävin..
 
ap.
Tässäkin ketjussa jo esiintynyttä epäluuloa me kuumeettomat kuumeilijat koetaan lääkärissä. En sano, että jokainen elämän varrella kohdalle osunut lääkäri olisi epäluuloinen eikä uskoisi, mutta ikävä tosiasia on, ettei meidän sairastamista monesti oteta todesta tai että saadaan selitellä tuplasti enemmän kun se kuume vaan ei nouse samoille tasoille.

Mulla ei myöskään ole kilppareissa mitään vikaa, perusterve ihminen jolla vain sattuu olemaan normia alhaisempi rl.

Ja kyllä noita erilaisia mittareitakin on historiaan mahtunut, että eipä ole mittaajassa vika.
 

Yhteistyössä