Kuusivuotiaan pippelin pitely, APUA!

Poika pitelee käsiään housussa, tänä keväänä tullut jatkuva tapa. Olen sanonut, ettei päivällä kotona, eikä päiväkodissa -ei ole sopivaa. Kädet vain sujahtavat huomaamatta. Mitä tämä meinaa? Oletteko saaneet apua jostain? Ei kuulemma koske, kutittaa ehkä tai jotain...suutahtaa kun huomautan.

Minä luulin, ettei näin isot pojat enää pitele peloissaan pippeliä -vai nytkö se ikä vasta alkaa?

Sori, kun kyselen -ainut poika mulla, enkä veljenikään lapsuudessa ole ollut läsnä. Mies ei kiinnitä mitään huomiota, on pojan kanssa -saisi kyllä olla enemmänkin, kun poika kaipaa. Miehen mielestä poika vielä liian pieni ukkojen juttuihin, siis toisinsanoen kai tiellä.

Mitä teen miesteni kanssa!?
 
no kyl se pippeli kiinnostaa isompaaki lasta. meijän pojal oli sama homma...mut ei siitä parane koko aika olla huomauttelees. mun poika sanoi et pippeli o huonosti, eli korjaili vissii asentoa sitte. se menee kyl ohi ajan kanssa.
mä oon taas säkissä kasvanu mut mitä tarkotat "pitele peloissaan pippeliä"? never heard!
Jossain kohtaa jokaista poikaa se oma pippeli alkaa kiinnostamaan ja sitä räplätään, ihan luonnollinen juttu josta ei tarvitse tehdä numeroa eikä hakea apua mistään. Menee tosiaan ajan kanssa ohi.
 
"pitele peloissaan pippeliä"..komentti tulee siitä, että olen aina luullut (jostain kuullut), että pienet pojat pitelevät pippeliä, koska pelkäävät sen putoavan. Kuulostaa tosi mustalta magialta ja varmaan sitä onkin. Ehkä pienet pojat eivät pelkää mitään, ehkä tuo selitys on keksitty minunkaltaisten hysteeristen äitien rauhoittamiseksi, tai jotain sitä sievistelyä mitä lapsuuteni kodissa oli. Sori, minulle saa vapaasti nauraa. Sen verran Malluran kommentti helpotti, että itseäkin naurattaa jo. Antaa pojan tutkia. ;)
 
Tämä kuullostaa aivan kuin meidän 7 vuotiaalta juniorilta! Käsi on jatkuvasti housuissa vaikka siitä huomauttaisi miten paljon! On helpotus kuulla että muillakin on ollut samanlaista. Toivottavasti se nyt jäisi pois ennen koulun alkamista :(
 
Kuulostaa ihan tutulta. Meillä tullut tää juttu nyt aika vasta, poika 5,6v. kädet menee housuihin kun jännittää, itkettää, on oiken keskittynyt...melkein joka tilanteessa. ja kaikenlisäksi poika työntää MOLEMMAT kädet yhtä aikaa...
 
Kannattaa kuitenkin opettaa, ettei pippeliä pidellä/räplätä muiden nähden julkisilla paikoilla, vaan sitten oman huoneen rauhassa. Kyllä pieni poikakin sen mielihyvän tunteen huomaa ennen pitkään ja tosiaan räpläilee sen vuoki sitä pippeliään, mutta kyllä noin isolle voi jo hyvin selittää, että muiden nähden kädet pysyy poissa housuista ja omassa rauhassa saa tutustua jännään vekottimeen rauhassa.
 
no meillä tuo 9-vuotias välilä näpeltää pippeliään,on tarttuu muka kiinni..vissii housuihin :whistle: :LOL:
välil ärsyttää ku se hiplaa sitä mut mies vaa sannoo et isompana se vasta enemmän kiinnostaaki ja sehä on sen oma,sillä saa leikkiä :whistle: :whistle: :D :LOL:
 

Yhteistyössä