Kuutosrokotteen tutkimukseen osallistuneita?

Meille tuli kutsu kuutosrokotteen tutkimukseen. Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Oliko mitään haittavaikutuksia?
Korvataanko kilometrit tutkimusklinikkakäynneistä?
Onko rokottesta ollut hyötyä?
Miten neuvolassa on tähän suhtauduttu?

Kiitos vastauksista! :)
 
[QUOTE="äiti";25223920]Oikeesti, miettikää mikä kuormitus on pieneen elimistöön 6 VIRUSTA+ formaldehydi, fenoli, metanoli, alumiini, ( elohopea) ym MYRKYT![/QUOTE]

Vastustat kaikkia rokotteita?
 
"mie"
[QUOTE="äiti";25223920]Oikeesti, miettikää mikä kuormitus on pieneen elimistöön 6 VIRUSTA+ formaldehydi, fenoli, metanoli, alumiini, ( elohopea) ym MYRKYT![/QUOTE]

No ero nykyiseen viitosrokotteeseen (kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä, polio, haemophilus influenzae tyyppi b) ei varmasti ole hirveän iso. Ja lapsi saa lisäksi vastutstuskyvyn myös hepatiitti B -tartunnoille.
 
Meidän vauva on mukana ko. tutkimuksessa.

2 annosta on saanut, ekasta ei tullut mitään oireita, tokasta alle vuorokauden kestänyt pieni kuumeilu & äksyily.

Neuvolan suhtautuminen on hyvin positiivista. Sieltä me tutkimuksesta kuultiinkin, kun osoitteenluovutuskiellon takia ei saada tällaisia posteja kotiin.

Halusin mukaan ko. tutkimukseen, koska haluan vauvalle vastustuskyvyn B-hepatiittia vastaan. Ennen päätöksen tekemistä haastattelin tutkimuslääkäriä pitkään ja hartaasti :)
 
  • Tykkää
Reactions: Apari
Hei kiva kun nostit! :) Nyt on kaikki rokotteet saatu,eikä minkäänlaisia oireita ole ollut. Parilla kertaa seuraavana päivänä pientä lämpö, muttei muuta.

Eikä ole ollut muuten kipeänä ollenkaan. Minulla vai positiivisia kokemuksia siis, hienoa kun saa olla tällaisessa mukana ja saa vesirokkoa ja hepatiittia vastaan vastustuskyvyn.

Suosittelen, jos tähän on vielä mahdollista mennä mukaan!
 
"vieras"
mekin ollaan tuossa tutkimuksessa. vauva nyt 3 kk, ensi viikolla seuraava käynti. ekasta rokotuksesta nousi lämpö samana iltana ja muutaman päivän päästä tuli kuume/flunssa, josta seurauksena korvatulehdus... :/ nyt poika on ihan terve. Mutta rokotteista nyt aina voi tulla sivuoireita..

rokote tosiaan on muuten sama paitsi vauva saa myös hepatiittirokotteen ja tuo Hemofilus influenza rokote on tehokkaampi kuin neuvolassa annettava.
 
"Vieras"
[QUOTE="heh";27493517]Kiva että toiset laittaa lapsensa koekaniineiksi :) Me katsotaan sitten tuloksista kannattaako tuollaista myrkkypistosta ottaa.[/QUOTE]

no te katsotte sit tuloksista. eipä niitä rokotteita tulis jos niitä ei testattaisi. lapsilla testattavat rokotteet on kumminkin jo hyvin pitkälle testattuja, ja tässäkin tutkimuksessa on mukana rokotus jota jo laajasti annetaan lapsille maailmalla ja siellä se kuuluu rokotusohjelmaan. mutta voihan myös olla että mun lapseni säästyy hepatiittitartunnalta ja sun ei... hepatiitti leviää maailmalla kuin kulovalkea.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
vaarallisia
[QUOTE="Vieras";27493540]no te katsotte sit tuloksista. eipä niitä rokotteita tulis jos niitä ei testattaisi. lapsilla testattavat rokotteet on kumminkin jo hyvin pitkälle testattuja, ja tässäkin tutkimuksessa on mukana rokotus jota jo laajasti annetaan lapsille maailmalla ja siellä se kuuluu rokotusohjelmaan. mutta voihan myös olla että mun lapseni säästyy hepatiittitartunnalta ja sun ei... hepatiitti leviää maailmalla kuin kulovalkea.[/QUOTE]

http://www.uscfc.uscourts.gov/sites/default/files/MILLMAN.HAWKINS022709.pdf
 
"vieras"
No en ala lukemaan 39 sivua englanninkielistä tekstiä, kun itse et edes viitsi tiivistää mistä siinä on kyse.

Ilmeisesti rokotteiden vaarallisuudesta? joku äiti tehnyt haasteen?

Niin, rokotteissa on omat vaaransa, mutta todennäköisempää on kuolla tai vammautua vakavasti niiden sairauksien vuoksi, joita vastaan rokotetaan. Kyllähän jotkut äipät luulee että poliokin on tyyliin flunssaan verrattavissa eikä olla ollenkaan siitä huolissaan, vaikka telkussa pyörii nytkin se mainos polioon sairastuneesta pojasta, joka hädin tuskin kävelee itse.....
 
"Vieras"
Hiukan nousi lämpöä ekan kerran. Nukkui aina hyvin päikkärit rokotuksen jälkeen, oli mieluinen "sivuvaikutus" kun muuten nukkui hyvin huonosti.

Lämpöä ym voi nousta aivan normaalistakin viitosrokotteesta, en usko että sivuoireet ovat yhtään sen ihmeellisempiä kuin viitosrokotteen.

Neuvolasta suhtauduttu hyvin ja tutkimushenkilökunta ollut tosi mukavaa.

Iso plussa on rokotus b-hepatiittiä vastaan. Kumminkin nykyään reissataan nin paljon, että jos vieraassa maassa joutuisi sairaalaan ei olis b-hepatiitista huolta.
 
"..."
Mun lapsi sai 4-vuotisneuvolassa hiljan tän 5-rokotteen(?) ja käsi turpos olkapäästä ranteeseen + 42 asteen kuume 3 päivää. käsi (ja pistokohta) tulehtui. hygieniassa ei ollut vikaa koska näin pistotilanteen ja olen itsekin th. Sairaalahoitoa sai tuon 3 päivää ja antihistamiinit max annoksella sekä ilmoitus THL:n rokotusreaktiosta... Eli en lähtis omani kanssa vaikka en rokotuksia vastustakaan.
 
"vieras"
[QUOTE="...";27495809]Mun lapsi sai 4-vuotisneuvolassa hiljan tän 5-rokotteen(?) ja käsi turpos olkapäästä ranteeseen + 42 asteen kuume 3 päivää. käsi (ja pistokohta) tulehtui. hygieniassa ei ollut vikaa koska näin pistotilanteen ja olen itsekin th. Sairaalahoitoa sai tuon 3 päivää ja antihistamiinit max annoksella sekä ilmoitus THL:n rokotusreaktiosta... Eli en lähtis omani kanssa vaikka en rokotuksia vastustakaan.[/QUOTE]

Th:na varmaan tiedät että ne riskit on ihan olemassa ns. virallisissakin rokotteissa? Se on niin sanotusti paska munkki jos oma lapsi on esim. allerginen jollekkin rokotteelle tai sen osalle. Onneksi ympärillä olevat on rokotettu, ettei se sairastu vakavasti joka ei rokotetta edes VOI ottaa.

Ja juuri oli uutisissa kuukausi tai kaksi takaperin, kuinka hepatiitinkin saa nykyään jo päiväkodista! ei ole mikään lintukoto tämä suomikaan.
 
piipari
hyvät ihmiset, ennen kuin sanotte että "ai, taidat olla kaikkai rokotteita vastaan" niin lukekaa tämä! en todellakaan ottaisi riskiä. 72 lasta jo kuollut. :(

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=6462
 
"vieras"
sg
Mielestäni Verkkomedian teksti on täysin aiheellinen, ja siinähän on sitä paitsi alkuperäinen raportti mukana luettavana. Mutta, oli tuo Verkkomedian teksti täysin totta tai ei, se ei poista sitä mahdollisuutta, että tuo rokote voisi olla joillekin vakavasti haitallinen. Henkilökohtaisesti en voi mitenkään ymmärtää, vaikka kuinka päin asiaa ajattelisin, että miten joku vanhempi voi antaa oman lapsensa tälläisiin lääketieteellisiin ihmiskokeisiin? Minä en ikimaailmassa voisi tehdä mitään tuollaista! Ei, vaikka luvattaisiin mitä. Noissa ei ole koskaan 100-prosenttista takuuta siitä, ettei juuri sinun lapsellesi sattuisi jotain ikäviä seurauksia. Miten kukaan voi täysin vapaaehtoisesti laittaa oman lapsensa, joka ei osaa edes vielä sanoa omaa mielipidettään asiaan, tälläiseen riskiin? On se vaan kummallista, että maailmalla vouhotetaan siitä, jos jotain meikkejä testataan eläimillä, mutta omia lapsia on täysin hyväksyttävää käyttää tälläisinä testinappuloina... En vastusta rokotteita, mutta en todellakaan niihin kaikkiin järjestelmällisesti luotakaan. Älkää hyvät ihmiset luottako kaikkeen niin sinisilmäisesti. Lääkefirmat on suuri ja ahne bisnes. Meille mattimeikäläisille saadaan myytyä mitä vaan, kunhan ne markkinoidaan huokuttelevasti. Terve maalaisjärki on sallittua, etenkin kun kyseessä on niinkin kallis asia kuin oma lapsi!
 
"Saikku"
Mikään lääke/rokote ei ole 100% turvallinen. On sangen naiivia ajatella noin. Taudit kehittyy ja niin pitää myös rokotteidenkin. Kyseinen kuutosrokote on kuitenkin ollut laajassa käytössä jo muissa euroopan maissa, Suomi tulee taas jälkijunassa... ja jos ko. Rokote olisi noin vaarallinen, kuin verkkomedian juttu antaa ymmärtää, ei se olisi enää käytössä, saati tulossa Suomen rokotusohjelmaan.
 

Yhteistyössä