'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

Olen tässä miettinyt, että kuinka aikaisin nämä raskausoireet voi todella alkaa??
Raskaushormonia alkaa erittyä hedelmöittyneen munasolun kiinnittyenssä kohdun limakalvolle eli noin viikko ovulaation jälkeen. Joskus ovulaatio aiheuttaa samoja oireita kuin raskaushormoni ja niitä saattaa esiintyä niin ennen kuin jälkeenkin ovulaation.

Mulla on myös etova olo ja flunssa päällä. Dpo on 9 tai 17 ja tänään viimeksi testasin ns. viivanpaikan. Nyt mietin minkä merkkisiä testejä tilaisin. En luota tuohon Davidiin ainakaan aamupissasta dipattuna, koska en ole niillä saanut kemiallisia kunnolla kiinni edes dpo:n ollessa varmasti yli 20 päivää. Apteekin omaan luotan, mutta en niitä halua mennä ostamaan tämän pikkukaupungin apteekista. Saako niitä tällä hetkellä jostain verkkokaupasta kohtuuhinnalla ja nopeasti toimitettuna tai onko jotain vastaavaa luotettavaa (mielellään herkempää) testiä?
 
Viimeksi muokattu:
Täältä tulee lisää yrittäjiä, toista lasta yritetään :D 4 yritys kerta jo ja meneillää on nyt kp 27/31. Huono olo ja raskaus oireita ilmassa.. Mutta macy grayn mainitsema apteekin ovistesti oli käytössä tällä yritys kerralla. Koko kuukaudessa ei tullut selkeää vivaa (testejä oli 15). Haamu tuli ensimmäisen kerran kp 13 kohdalla ja jatkuivat aina testien loppuun saakka. Siis joka kerta vain tummempi ja tummempi haamu. Viimeistä testiä tehdessäni kp 23 kohdalla viiva oli lähes yhtä tumma kuin testin viiva. Ovista en siis tällä testillä pongannut, vaikka kierto on todella säännöllinen.
 
Viimeksi muokattu:
birbana > En ole ovistestejä käyttänyt vaan tarkoitin apteekin omia raskaustestejä. :) Taidan sittenkin käydä niitä ostamassa, niin ei tarvitse epäillä luotettavuutta. Pahoinvointi on sen verran voimakasta (en onneksi ole ainakaan vielä oksentanut, mutta lähellä on ollut), että on vaikea uskoa negaa. Plussaonnea myös sinulle!
 
Heips!:wave:
Oli jotenkin pakko nyt kyllä tänne tulla jakamaan oireilujani, jotka ovat tällä kierrolla olleet poikkeuksellisia. Yritystä siis takana jo vuosi ja pieniä nippailuja ja pientä tissikipua on ollut useammankin kerran, mutta ilman minkäänlaista tulosta.

Mutta tässä kierrossa ovulaation jälkeen (kp14/24-28) ei ollut oikein minkäänlaisia tuntemuksia, yleensä tissikipu on alkanut oviksen jälkeen ja lopahtanut sitten ennen menkkoja. Sitten lauantaina (dpo8) tunsin ekaa kertaa juilimista ja nyt tiedän, mitä jotkut tarkoittavat kuumottavalla tuntemuksella, sillä sitä minulla kesti parisen tuntia ja lopahti kunnon vihlaisuun kohdun tietämillä (enemmän oikealla puolella), joka säikäytti ja sai menemään kasaan. Sitten juilinta rauhoittui, mutta sitä tulee edelleen päivittäin samalla kohtaa oikealla puolella, vähän kuin menkkamaista oloa, muttei niin voimakkaasti (mulla on aika kovat menkkakivut). Sen kunnon vihlaisun jälkeen lauantai-iltana tai sunnuntaina alkoi tuntua tissikipua, ei mitään voimakasta kipua, mutta aina aika ajoin tuntuu kyllä ja rinnat on kovemmat ja painavan oloiset, mutta toisaalta näin on ollut ennen menkkoja ennenkin, muistelisin vain silloin niiden jo loppuneen näitä aikoja ennen menkkoja:confused:

Jotenkin nyt on ollu aika varma olo (mitä on kyllä ollut ennenkin, ilman tulosta) ja pelokkaana kuulostelen itseäni, vieläkö tuntemuksia on vai joko ne taas katoavat menkkojen alta... Voi kunpa olis tärppi käynyt ja onni potkaissut!! Mietin jo pitäiskö kerrankin testata jo ennen menkkoja, että näkis olisko mitään edes yrittämässä lähteä liikkeelle, jos vaikka meneeki kesken tai ei kiinnity kunnolla, ni sit ainaki tietäis, että jotain joskus edes oikeesti tuolla tapahtuu... Nyt on siis kp24/24-28(normi kierto ollu aika lailla 26)
 
Olen nyt tässä funtinut näitä edellisiä raskauksiani ja oireiden ilmaantumista. Muistinkin, että ensimmäisellä kerralla olen ollut kyllä jo aivan järkyttävän väsynyt ja muutenkin toistaitoinen raskausviikosta 3-4 alkaen. Voi olla, että jo aiemminkin, mutta se juhannus on jäänyt elävästi mieleen kun nukuin teltassa melkein 24/7=)Ihan kun ois ollut kipeänä. Samoin muistan, että silloin oli aivan menkkamaisia kipuja, kun luulinkin menkkojen alkavan tuota pikaa.Nyt on myös hyvin toistaitoinen olo, mutta varmaan flunssaa:)
 
Noniin, eilen tein aamupissistä siinä klo 10:40 apteekin raskaustestin .
Tuli haamuviiva, kamerassa sitä ei oikein kovin hyvin erota, mutta voin sanoa ja vannoa, että omilla silmilläni kun katson niin siinä on hyvin heikko haamu. Eilen tein myöhemmin uudestaan illalla, niin ei tullut mitään, kai johtuu siitä, että sitä hcg hormonia on niin vähän sitten virtsassa, että näkyy hyvin heikkona haamuna testissä jos on kyseessä ihan alkuraskaus. Saanen nähdä mitä tulee tapahtumaan, teen raskaustestin uudelleen ensviikolla jos ei ala kuukautisia kuulumaan.

Kuvia




Äsken tuossa tuli nipistelykohtaus alamahassa, sellanen ihan niinkun joku ois tökkiny neulalla tuolla kohdun seudulla, on ollu nipistelyä tässä lähiaikoina jo pitkään mutta erilaista ja lämmöt on ollu jo vähäsen aikaa, muutaman päivän aina yli 36°C. Rintoja aristanu parisen viikkoa. Pahoinvointia vähän tänään ja päänsärkyä. Rintoja edelleen aristaa, pissittää kokoajan ja niin edelleen.
En tiedä mitä te noissa kuvassa näette, mutta ainakin itse näen haamuviivan niinkun moni muukin täällä foorumilla :). Toivotaan parasta :) !
 
täällä myös yksi kuvittelija lisää :D yk 3 menossa ja kp 28/26-28 eilen alko tietenki aika ajoin vihlomaan menkkamaisesti mutta loppu sit lyhyeen.. yleensä nää enteilee menkkoja... toivotaan kovasti että ei alkais ;) ei muita ihmeellisiä oireita kyllä ole tässä kierrossa ollu muutako jatkuva flunssa ja palelu... olen myös joka ilta menny nukkumaan jo kasin jälkeen ja oon kyllä nukkunu ku tukki ... mutta tuota lentsuahan on nyt liikkeellä ... jos sitä huomisaamuna uskaltais testata ELLEI se täti tuu ennen sitä ;)
 
Tiudeliini kyllä tosta alemmasta kuvasta varsinkin erottaa hailakan viivan. :) Toivotaan sen pian vahvistuvan! Millä kiertopäivällä oot nyt?

Karoliina87lle myös peukkuja pidetään ylhäällä. Onko sulla ennen noi menkkakivut loppunu tolleen ennen menkkoja?

No täällä sitten testailtiin malttamattomana eilen aamulla (dpo11) ja täysin tyylipuhdas negahan sieltä pärähti. Mieletön ketutus iski päälle sen jälkeen, vaikka tiesinkin, että vielä varsin aikasta testaamiseen. Tällä hetkellä täällä oireillaan edelleen vaihtelevasti. Rinnat edelleen arat, muttei varsinaisesti kipeät ja tänä aamuna heräsin kaameaan päänsärkyyn/väsymykseen/ nuhaan, joten se nyt ei vielä oikeastaan tarkota mitään suuntaan eikä toiseen... mutta se mikä fiilistä eniten nyt laskee on tänään alkanut menkkasärky alaselässä. Vuotoa ei vielä näy, eikä toivottavasti tulekaan, mutta kyllä fiilis alkaa siihen suuntaan pikkuhiljaa kääntyä. Jospas se menkkasärky menis täälläki vaan ohi niinku Karoliina87:lla!
 
heinäneito onko menkkajuilinta pahentunu? Mulla oli aikalailla eilen mut tänään ei niin mitää mikä on todella outoa koska yleensä tiedän niistä juilimisista että kohta täti saapuu.. ei mee siinä vaiheessa kovin kauaa enää.. Itellä ei tätskyä näy eikä kuulu, valkkaria vaa senki eestä :S mut sama homma mulla en oota liikoja koska on kyllä ennenki ootettu :D mut eikös se oo yks yleisimmistä oireista nuo juilit ilman tätiä?! ;)

Oon pantannu noita testejä mut pakko vissii tuhlata että saa selvyyden tällekki, oli se sit hyvä tai huono ei kestä enää tätä epätietosuutta :D miksei vois olla vaa rentona ja olla ajattelematta asiaa aregghgh...
 
Mulla on tänään muutamaan otteeseen juilinut alavatsaa ihan kunnolla ja olen rampannut vessassa katsomassa nytkö ne menkat alkoivat. Eivätpä ole alkaneet. Valkovuotoa sen sijaan hulahtelee välillä sen verran reilusti, että tuntuu ihan pissan karkailulta. :ashamed:pissaa se ei kuitenkaan ole, koska tunnen mistä se tulee eikä pikkuhousut haise pissalle. Välillä tulee yököttävä olo ja närästely on tuttu seuralainen. Vielä pitää muutamia päiviä malttaa, sillä en ole varma oviksen ajankohdasta. Nyt on dpo11 tai dpo19. Olen kuitenkin eilen testannut negaksi tulkittavan viivanpaikan apteekin omalla, joten ilmeisesti ovis on ollut myöhemmin tai täti saapumassa. En ihmettelisi yhtään vaikka tämäkin jäisi kemialliseksi. :( Onneksi Terolut-resepti odottaa hyllyssä, jos tästäkään kierrosta ei tärppää.

Plussaonnea!
 
Mites hei se, kun täällä naiset kertoilee, että rinnat on arat ja nännitkin. Tänää huomasin kuinka nännit on kosketusarat, mut liittyykö siihen myös se, kun ne "seisoo" koko ajan. :D tököttää, töröttää miten sen sitten haluaa ilmaista. :D Liekkö oire vai "oire" mut on melko huvittavaa kulkee nännit pystyssä. :cool:
 
Täällä on nyt taas Ovis testattu apteekin testeillä. Tein tällä kertaa 4 testiä ennen kuin ovis nappasi. Sitten ollaankin heiluteltu peittoja liukkarin kera ja ilman (tilasin netistä pre seediä. Kerkeää seuraavaan kiertoon mukaan jos ei tällä kertaa tärppää). Tällä kertaa lupaan itselleni etten ala kuvittelemaan oireita kuten edellisten kuukautisten aikaan!! (juuri nyt nipistää oikeaa munasarjaa, mutta en kuvittele sen olevan mitään.. En kuvittele, en kuvittele, en kuvittele)!!

Tiudeliini toivon, että sinun viivasi ovat oikeasti haamuja! minä olin sen verran innoissani että kuvittelin monta haamua!!

Macy Gray: toivottavasti sulla nyt onnaa!! pidän peukkuja pystyssä.

)
 
prkle! testasin tänä aamuna 29/26-28 ja negahan se oli :/ tosin ei kyllä ne menkatkaa olen alkaneet, että tais olla ovis sitte myöhässä, pitää vaan odotella pari päivää eiköhän se täti sieltä nyt saavu ku nega oli... toivotaan toisille parempaa onnea plussan suhteen <3
 
Mulla oli tässä kierrossa ovistikkuja, ja plussan luulin olleen
kp 10-11, testiviiva oli yhtä vahva.


Jossain vaiheessa mulla alkoi ihan jäätävä poskien kuumotus, joka on mulla joka kerta ollut raskausoire, ja kp taisi olla 18, ja kokeilin ovistestiä, joka hämmästykseksi oli vahvasti positiivinen edelleen.....!


no, mietin ja pohdin että voisiko olla... ovis vaan myöhemmin... mutta..3.9. kp 24/24 pätkähti teksti digitestiin:
GRAVID, RASKAANA 1-2. (eli ovis oli kp10-11 !)

Tein myös ovistestin joka oli jäänyt kaappiin ja kuinka ollakkaan, edelleen oli oikein vahvasti positiivinen!

Nyt tein sitten maanantaina vielä testin, digin, koska neuvolassa epäilivät et miten olen jo voinut plussata (yritin kyllä selittää lyhyestä kierrostani..) ja maanantaina siis jo:



eli viikkoja 4-5 kuten pitikin olla maanantaina :heart:

Nyt toivotaan.

Summasummarum. Poskien kuumotus oli eka kuviteltu oire, joka olikin vähemmän kuviteltu :heart:
 
Neiti-81 > Onnea! :flower: Tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan!

Mulla on huomenna testipäivä, koska vessassa käydessä jäi paperiin tuhrua. Suihkussa käydessä sitten vähän kaivelin :LOL: tilannetta tarkistellakseni eikä siellä vaikuttanut olevan enempää tulossa. Lääkärin mielestä kemialliset olisi hyvä saada kiinni, joten senkin takia haluan tarkistaa mitä testi näyttää. Täti sitten jossain vaiheessa saapuu, jos on saapuakseen. Tällä hetkellä usko raskauteen on aika vahva, mutta hetken päästä se saattaa olla jo ihan pohjalukemissa. On siis todella ristiriitaiset aavistukset, mutta toivottavasti se odotettu plussa olisi nyt kuitenkin tulossa. Plussaonnea myös muille piinailijoille.

Kp36/19-47(32-24) ja dpo13 tai 21
 
Neiti-81: Onnea!:flower: Toi poskien kuumotus oli kyllä mulle ihan uusi oire. =)
macy gray:lle peukutuksia, että olisi tuhruilusta huolimatta kuitenkin tärpännyt.
Katto Kassinen, meillä on kierto melko samoissa vaiheissa, mä ehkä vähän myöhemmässä.

Minäkin olen päättänyt nyt tässä kierrossa olla kuvittelematta oireita, vaan ottaa coolimmin. :cool: Joo ei onnistu varmaan... Nyt olen tikutellut ovista ja eilen sain testiin jo viivaa ja tänä aamuna myös (vaikka ohjeen mukaan ei pitäisi testailla aamulla). Viiva ei ole kyllä yhtä vahva kuin testiviiva, mutta jotainpa kuitenkin. Kalenterin mukaan, jos kierto taas 26 päivää, olisi ovispäivä ollut eilen.

Mutta oireista: viime kierrossa kuvittelin rintojen tuntemuksista kovasti, että olisi tärpännyt. Nyt huomasin jo tämän oletetun oviksen aikaan päivää ennen, että rinnat olivat aremmat ja vähän turvonneet. Elikkä tässä kierrossa en ainakaan arvele rintojen olotilan mukaan yhtään mitään.
 
Oireita on ollu monenlaisia:
nipistelyä alamahassa, rinnat kipeät ja varsinkin nännit herkät, ilmavaivoja kieltämättä :LOL:, mielialan vaihteluja, kauheaa väsymystä, hikoilua, hengästystä, pientä yökötystä, nuhaa ja yskää.

Tänään sitten testissä aamulla näkyi nämä :)

 
Eilen testasin apteekin omalla haamuisen, mutta tänään alkoi vuoto. Oli siis taas vain kemiallinen. :'( Tässä kierrossa alkaa Terolut-kuuri ja käyn samalla ostamassa Disperiniä kiinnittymisen avuksi. Jospa se auttaisi eikä tarvitsisi siirtyä lapsettomuushoitojen pariin marraskuussa.

Tiudeliini > Onnea ja tarrasukkia!
 
Macy Gray: Missä vaiheessa sitä disperiiniä pitäisi alkaa syömään, jotta auttaisi tuohon kiinnittymiseen? Itse olin myös hyvinkin varma, että jotain alkua tuossa viime kierrossa oli raskaudelle, muttei sitten kiinnittynyt kuitenkaan kunnolla, joten jospa sitten jotain apua siihen saisi itsellekin.

Neiti -81: Mulla oli viime kierrossa, missä siis nyt oli kaikenlaista muutakin oiretta, mutta kuvitellun kiinnittymisen aikoihin ja sen jälkeen mullakin kuumotti poskia tosi paljon, yleensä en sellaista ole tuntenut niin pitkään ainakaan ja useana päivänä peräkkäin, koska sitä ihmettelin itsekseni... jospa sekin oli sitten yksi merkki, että alku näytti hyvältä, mutta meni kesken jostain syystä...
 
Pakko nyt kirjoittaa kun on niin piinalliset hetket käsillä.

Dpo 11-12

-Vuorotellen kovaa palelua ja kuumia aaltoja, välillä toki ihan normaalikin olo.
-Paprika maistui pakokaasulta, porkkanat mintulta.
-Yöllisiä heräilyjä ilman syytä.
-Pohkeet turvoksissa ainakin perjantaista saakka. (dpo 10)
-Vähän sellanen hatara olo.

Sit sellaisia perusoireita mitä mulla on aina ennen menkkoja, eli mahaa nipistelee, nännit aavistuksen aristaa, finnejä, vihikoiran hajuaisti, lisääntyvää valkkaria jne.. Ke pitäis alkaa... Kumpa ei..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä