kyhmy rinnassa :(

Kävin tänään lääkärissä ku rinta on ollu kipeä jo hetken aikaa. Viime viikolla löysin sieltä kyhmyn, jonka lääkäri varmisti tänään. Epäili, että on rintarauhasen juttuja, eli ei heti uskonut sen olevan syöpää. Nyt sitten on mammografiaan ja ultraan lähete, hienoa vaan, että kesälomat alkaa ens viikolla. Saapa nähdä milloin pääsen tutkimuksiin :eek: tää epävarmuus on kamalaa! Yritän ajatella positiivisesti, mutta tottahan se pelottaa joka toinen sekuntti.....
 
:(
Onko sulla mahdollisuutta hakeutua yksityiselle lääkäriin? Pääset taatusti nopeasti.
Mulla on joskus 7 vuotta sitten tutkittu samat, patti rinnassa, ultrattu ja mammografiassa kävin. Otettiin myös ohutneulanäyte. Oli joku rasvapatti vaan.
Pidän peukkuja että kaikki hyvin. Ja koita rauhoittua.
 
Mä oon sairaalassa töissä, joten saan ajan varmasti kohtalaisen nopeasti. Tänään en ehtinyt töiden vuoksi sitä käydä kysymässä, mutta huomenna käyn kysymäs. Jos menee kovinkin kauan niin taidan mennä yksityiselle, vaikka rahatilanne on tällä hetkellä sellainen ettei ylimääräisiin menoihin ole yhtään varaa.
Yritän ottaa rauhallisesti. En itkeskele ym. välillä on pala kurkussa, mut yritän ajatella niin etten vielä murehtisi liikaa, ehtiihän sitä sittenkin murehtia jos on sen aika. Tosin mun äiti ja työkaveri jo sanoi, että musta huomaa sen ettei kaikki ole kunnossa. Olen aika paljon omissa ajatuksissani...
 
Helppo sanoa mutta ota rauhallisesti :hug:

Siskolla kans toinen rinta kipeytyi ja patti oli jo tod.iso ennen kuin uskalsi lääkäriin..Sai kans lähetteen ultraan ja mammografiaan..Se olikin sit vaan joku suurentunut maitorauhanen =) Siis ehdottomasti kannattaa tutkia ja pian,mikä se on..Mut koita ottaa iisisti,ei välttämättä tosiaan oo mitään vakavaa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Helppo sanoa mutta ota rauhallisesti :hug:

Siskolla kans toinen rinta kipeytyi ja patti oli jo tod.iso ennen kuin uskalsi lääkäriin..Sai kans lähetteen ultraan ja mammografiaan..Se olikin sit vaan joku suurentunut maitorauhanen =) Siis ehdottomasti kannattaa tutkia ja pian,mikä se on..Mut koita ottaa iisisti,ei välttämättä tosiaan oo mitään vakavaa :hug:
Sitähän mäkin itselleni hoen. Lääkäri oli kovinkin rohkaiseva ja sanoi, että tod.näköisesti maitorauhasesta johtuvaa. Sanoi, että otetaan nyt mammografia ku mua ei oo koskaan aikaisemmin kuvattu ja ultran lähetteen teki samalla, että katsovat sen patin siinä tarkemmin sitten... yritän ottaa rauhallisesti, mutta toivoisin, että pääsisin sinne kuvaukseen ennen kesälomaa, muuten murehdin koko loman tätä asiaa.
 
lops: kiitos lohdutuksestasi! Pääsen mammografiaan ja ultraan jo huomenna, onneks ottivat näin nopeasti että pääsen tästä paniikista. Mullakin järki sanoo koko ajan, että harvoin rintasyöpä on kipeä, mutta silti pelottaa. Tänään on tullut välillä tosi tukala olo ja itkettänytkin on, mutta yritän vaan jaksaa. Eiköhän tuo kohtalaisen nopeasti nyt sitten kuitenkin selviä
 
No nyt on käyty tutkimuksissa eikä mitään syöpään viittaavaa löytynyt. Ilmeisesti maitorauhanen yrittelee tulehdusta tai jotai muuta... lääkärinä oli suht nuori mies, mutta olipa tosi asiallinen =) tunnusteli ja ultrasi rinnat. Sen jälkeen selitti löydökset ja sanoi "hyvää kesää"
Ajattelin kirjoittaa, jos jotakin jäi kiinnostamaan mun kuulumiset.
Kiitos kaikille tsempistä!
 
vieras
Minä kävin keväällä kans mammossa ja ultrassa kun rintoihin vihloi. Halusin itse varmistaa ettei ole mitään kun painoi mieltä. Mut selvispähän syykin miksi niitä vihloo kun mulla on kuulema paljon sidekudosta rinnoissa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ........:
tosiaan nopeasti. itse jouduin odottamaan pari kuukautta tutkimukseen pääsyä..onneksi ei sinulta löytynyt mitään.
Joo pääsin kun olen töissä sairaalassa ja tänään oli aamulla joku peruuttanut klo 8 kun aika olisi ollut 8.15. Silloin me päästään sairaalasta tulemaan nopeasti eikä aika mene hukkaan. Uskokaa tai älkää näitä peruutuksia tapahtuu yllättävän useasti, joten aina kannattaa ilmoittaa sihteerille, jos pystyy menemään tutkimukseen koht. nopealla varoitusajalla...
 

Yhteistyössä