Kyl on tuskaa olla näin lihava.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
[QUOTE="vierailee";29022682]siis sinun ongelmiesi syy on ihan selvä eli liian alhainen thyroxin lääkitys. Tykyttely hoituu aivan varmasti lääkkeillä. Mene toiselle lääkärille,[/QUOTE]

Ei täälä oo ton parempaa lääkäriä, yksityiseen ei oo varaa.
 
HippuTAR
[QUOTE="hmm";29022687]Pystyisitkö lisäämään kävelyä? Tai arkiliikuntaa?[/QUOTE]

Kävely ei onnistu. Arkiliikuntaa nyt tulee noitten lasten ja kotitöitten kans kyllä.
 
"hmm"
Niin mutta 1 - 2 suklaalevyä. Ite ainakin syön suklaalevystä 1 - 2 riviä kerralla. Eli jos kuukaudessa söisin 2 levyä niiin kyllä siitä aika monelle päivälle riittäisi.

Kyllä minusta on ihan mieletön määrä syödä kerralla yksin kokonainan suklaalevy.
No ei toi nyt kuukaudessa ole kovin paljon... Syön ite paljon enemmän suklaata ja oon normaalipainon alarajoilla...


Mutta ap, ehkä syöt liian vähän, niin kuin tuolla joku ehdottaa. Mitä jos söisit enemmän, mutta todella kevyitä asioita? Kuten salaattia, vihanneksia sellaisinaan (esim. pilko porkkanoita, kurkkua ja paprikaa lautaselle, hyvää naposteltavaa ihan yksinään). Kaalia?
 
[QUOTE="hmm";29022692]
Mutta ap, ehkä syöt liian vähän, niin kuin tuolla joku ehdottaa. Mitä jos söisit enemmän, mutta todella kevyitä asioita? Kuten salaattia, vihanneksia sellaisinaan (esim. pilko porkkanoita, kurkkua ja paprikaa lautaselle, hyvää naposteltavaa ihan yksinään). Kaalia?[/QUOTE]

Jos paino vaan nousee, niin kyse ei voi olla liian vähäisestä syömisestä. Energiaa nyt vaan ei edelleenkään synny tyhjästä. Kyllä ne kalorit suun kautta sinne elimistöön tulevat.

Toki syödä voi väärin monellakin tapaa ihan riippumatta siitä, syökö paljon vai vähän. Eli syömistä voi lisätä paljonkin, kunhan pitää huolta siitä, että se syöminen on oikeanlaista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"vieras"
Tässä joku jo ehdotti karppausta, nutrausta, juttaa, jne. Minäkin neuvoisin aloittajaa kokeilemaan erilaisia ruokavalioita ja löytämään itselle sopiva.

Tällä hetkellä tuo ruokahaluttomuus on puhtaasti jo oire aliravitsemuksesta, joka on huono homma...

Muuten isämies, paino voi todellakin nousta aliravitsemuksessa, kun elimistö alkaa keräämään nestettä.
 
[QUOTE="vieras";29022720]
Muuten isämies, paino voi todellakin nousta aliravitsemuksessa, kun elimistö alkaa keräämään nestettä.[/QUOTE]

Nesteen kertyminen (johtuipa se sitten mistä hyvänsä) ei kuitenkaan ole lihomista, josta tässä käsittääkseni oli kyse.
 
Lääkitykset kohdilleen ja sitten ruokavalio,KAIKKI LÄHTEE RUOASTA!
Itse muutin ruokavalion laihtuakseni ja laihduin.
Vuoden alusta olen laihtunut 24kg.
Liikuntaa en juurikaan pysty harrastamaan,ainoastaan normi arkiliikkumiset.
Liikunta toki tukee kiinteytymistä ja lisää hyvää oloa,mutta ei se pakollista ole!
 
"jaa"
Itse ainakin syön yleensä joka päivä suklaapatukan ja lisäksi 2-3 suklaalevyä kuukaudessa ja olen silti laiha.
Ikä? Itse sain alle 30-vuotiaana syödä mitä vaan herkkuja joka päivä ja olin laiha. Nyt on tullut melkein 10kg lisää salakavalasti 32-35 -vuotiaana, vaikka muuten elän ihan samoin kuin ennenkin. Herkkuja olen jopa vähentänyt viimeisen vuoden aikana ja syön niitä vain kerran viikossa.
 
---
Höpö höpö mitää 500 g päivässä vihanneksia, hedelmiä. Vähempikin riittää ja laihtuu. Mää syön yleensä päivän aikana 200 g vihanneksia vaan ja oon saanut housuissa yhen koon pienemmäksi 1 kk.
 
Isämies on tossa oikeassa.

Ainoa tapa saada kaloreita ja kiloja elimistöön on suun kautta.

Joko syö väärin tai liikaa.

Joku mäkkäriateria pitää nälkää suurinpiirtein ensimmäiseen pieraisuun, mutta siinä on kaloreja tarpeeksi toimistotyöläiselle päiväksi.

Vilpittömästi suosittelen tutustumaan karppaukseen. Asiaan ei tartte fanaattisesti suhtautua, mutta siinä on oma ideansa miksi se toimii. Ensimmäinen syy on se, että kun jättää pullat ja sokerit (myös piilosokerit) pois, niin elämä on jo paljon terveempää. Jos jugurtilla tarkoittaa valmiiksi maustettua sokeripommia, niin semmoista syömällä kerjää itselleen kiloja.

Syö semmoista ruokaa joka pitää näläntunteen loitolla pitkään ja verensokerin tasaisena, jolloin ei tee mieli mitään välipaloja.

Vaihtaa ranskanleivän rukiiseen, jättää spagetit kaupan hyllyyn, korvaa yhden perunan kasviksilla. Lihaa, kalaa, kanaa, oikeeta voita, oliiviöljyä ja salaattiaineksia. Noit voi syödä niipal ko huvituttaa. Etenkin niit salaattiaineksia.

Oikee painonpudotus on hidasta hommaa, koska mitään salamadieettiä ei ole olemassa. Sen lisäksi koko ajan pitää syödä. Mut puoli kiloa kuussa on kuusi kiloa vuodessa.

Se homma ei tosiaankaan kaadu pariin suklaalevyyn. Nautinnot on mielenterveyden kannalta tärkeämpiä kuin fanaattisuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29021987:
ei se syömisen säänöstely mitään auta jos ei kuluta sitä vähääkään.
Kyllä se auttaa, koska lepokulutustakin on jo sen verran, että tuo kaksi omppua ja jugurtti kuluu. Toisaalta säästöliekillä eläminen kyllä saa elimistön pitämään rasvavarannoistaan kiinni entistä tiukemmin.
 
"vieras"
Kuin lihava sitten oot?

En tiedä auttaako ruokavalio ja liikunta kovin hirveästi jos on kilpparin vajaatoimintaa. Mun korvaan kuulostaa, ettet syö kyllä kovinkaan paljoa, liikuntaa minäkin yrittäisin lisätä. Iltasella 1-2 viikossa ryhmäliikuntaa ja pari kävelylenkkiä aamusta ennen kuin mies lähtee töihin ja lapset herää. Omaa aikaa täytyy toi
 
"Vieras"
Ala syödä jotain (ei herkkuja, toki niitäkin joskus harvoin) aina kolmen tunnin välein. Hedelmä, raejuusto...ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Jos olo ei parane, lääkäriin.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Hippu...: 29021771:
Ei tää mitään rääkkiä oo kun ei mun oo nälkä eikä tee mieli syödä enempää.
Noi suklaalevyt aion kyllä syödä jatkossakin, ei voi niistä olla kiinni.
Ja voit tehdä jatkossa sen itse
 
vierailija
[QUOTE="vieras";29022104]Syöt järkyttäviä määriä sokeria. Omenassa on saman verran sokeria kuin pienessä suklaalevyssä. Suklaat pois ja makeiden hedelmien tilalle juureksia. Lämpimän aterian makeat salaattikastikkeet ja hillot pois.
Herranen aika, mikä ohje! Missään tapauksessa ei kannata jättää hedelmiä pois, niissä on niin paljon muuta terveellistä eikä hedelmän sokeri nosta verensokeria nopeasti ellei nauti hedelmää mehun muodossa. Kuka jaksaisi syödä päivästä toiseen vaan jotain juureksia. Kannattaa syödä hedlemiä, juureksia, marjoja yms. monipuolisesti.
[/QUOTE]
Lehtipihvi niiden tilalle -olipa taas niin hyvää!
 
vierailija
Isämies on tossa oikeassa.

Ainoa tapa saada kaloreita ja kiloja elimistöön on suun kautta.

Joko syö väärin tai liikaa.

Joku mäkkäriateria pitää nälkää suurinpiirtein ensimmäiseen pieraisuun, mutta siinä on kaloreja tarpeeksi toimistotyöläiselle päiväksi.

Vilpittömästi suosittelen tutustumaan karppaukseen. Asiaan ei tartte fanaattisesti suhtautua, mutta siinä on oma ideansa miksi se toimii. Ensimmäinen syy on se, että kun jättää pullat ja sokerit (myös piilosokerit) pois, niin elämä on jo paljon terveempää. Jos jugurtilla tarkoittaa valmiiksi maustettua sokeripommia, niin semmoista syömällä kerjää itselleen kiloja.

Syö semmoista ruokaa joka pitää näläntunteen loitolla pitkään ja verensokerin tasaisena, jolloin ei tee mieli mitään välipaloja.

Vaihtaa ranskanleivän rukiiseen, jättää spagetit kaupan hyllyyn, korvaa yhden perunan kasviksilla. Lihaa, kalaa, kanaa, oikeeta voita, oliiviöljyä ja salaattiaineksia. Noit voi syödä niipal ko huvituttaa. Etenkin niit salaattiaineksia.

Oikee painonpudotus on hidasta hommaa, koska mitään salamadieettiä ei ole olemassa. Sen lisäksi koko ajan pitää syödä. Mut puoli kiloa kuussa on kuusi kiloa vuodessa.

Se homma ei tosiaankaan kaadu pariin suklaalevyyn. Nautinnot on mielenterveyden kannalta tärkeämpiä kuin fanaattisuus.
Miten voit tänään?
 
Käyn pyörälenkillä ku pystyn mutta käytännös se on kutistunu yhteen kertaan viikos. 4-5 kertaa viikos teen n. 20-30 minuutin lihaskuntojumpan. Tiedän että on liian vähän mutta ei rahkeet riitä enempään.
Siis onko toi lihaskuntojumppa ns kovaa treeniä? Jos on, ei ole ihmekään, ettet jaksa. Ajat itsesi noin vain ylikuntoon. Vaihda rytmi niin, että teet sen jumpan 2x45-60 min/viikko. Näin saat aikaa palautua ja kuitenkin tehot ovat ihan toista luokkaa.
 

Yhteistyössä