Kylässä anoppilassa

  • Viestiketjun aloittaja unelmaminiä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sibrina:
Miten nopealla varoitusajalla menitte kylään?Jospa anopilla ei ollut rahaa kotona jemmassa, että olis voinu bensat maksaa?Kyläilyajankohta huono?
Hän itse torstaina esitti kutsun, lauantaiksi sovittiin meno. Hän käy päivittäin Helsingissä töissä, joten kauppaan olis ainakin päässyt ja automaatille.
 
no
No minusta ei ole ainakaan paha ajatus että kustantaisin lastenlasteni tulon luokseni sitten aikanaa, jos heillä on vähemmän rahaa kuin itselläni. olettaen että olen maksanut oman asunnon ja säännöllinen edes pienni tulo itselläni, niin aivan varmasti antaisin polttoainekulut
Mielestäni normaali isovanhempi tekeemitää vaan omien geeniensä eteen. lastensa ja lastenlastensa parhaaksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moni näköjään ymmärsi tuon bensajutun väärin. Minä ymmärsin sen niin, että anoppi oli ruinannut perhettä jo pitkään kylään. Yksi tapa houkutella lisää oli lupautua maksamaan bensakulut. Meillä menee pelkästään bensaan yli 100 euroa, jos käydään anoppilassa.
Juuri näin asia on. Itse ei olla mitään bensarahaa ruinattu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Et taida olla kovin pidetty miehesi suvussa?
On meinaa kova urakka jäähdyttää kämppä sun vierailun ajaksi..ja olla koskematta lapsen-lapsiin..
Jaa-a vanha hirsihökkeli jäähtyy ihan itsestään, kun ei lämmitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
siis eivätkö ne mummot oikeasti muista mitä on saada toinen lapsi? meillä oli kauheaa ilkeyttä ja kiusantekoa kun saimme toisen lapsen. raskainta aikaa elämssä.
Ens kerran kun kutsuu, kieltäydytään kauniisti kutsusta. Joka kerta meillä oon laittanut kunnon tarjoilut. Sekä suolaiset, että makeat.
 
Juu kyllä musta on ihan kiva, vaikka itse bensat mummola vierailuille maksetaankin, niin meitä odottaa sielä siivottu lämmin koti (anoppi siivoaa aina appiukon kämpän ennen meidän tuloa), ruokaa on varattu meitä varten ja peditkin pedattu valmiiksi, kun pitkän matkan vuoksi luonnollisesti yövymme sielä. Ei paljoa huvittaisi uudelleen mennä, jos kylmään kämppään vettä juomaan kutsuttaisiin :/
 
Miniä
Alkuperäinen kirjoittaja no:
siis eivätkö ne mummot oikeasti muista mitä on saada toinen lapsi? meillä oli kauheaa ilkeyttä ja kiusantekoa kun saimme toisen lapsen. raskainta aikaa elämssä.
Mihin anoppeja ja appeja tarvitaan? Minä en tarvitse mihinkään. Onneksi hoidamme ITSE lapset :) Eipä tarvitse ruikuttaa appivanhempia lastenhoitajiksi tai kotiavuksi. Eikä kuskata lapsia mummolaan hoitoon.

Niin, onhan se aika ärsyttävää, kun anoppi tietää Besserwisserinä kaiken ja omii lapsenlapsiaan. Anoppi tietää, milloin täysimetetyllä vauvalla on nälkä. Vaikka ei ole itse imettänyt yhtäkään lapsistaan, juottanut korvikkeita :( Anoppi tietää, milloin vaippa pitää vaihtaa ja kuinka lapsia hoidetaan :(

Kun äiti on kieltänyt lapselta jotain (makea mehu ennen ruokaa, pöydällä istuminen, yletön karkinsyönti, myöhään valvominen, pelottavat tv-ohjelmat jne.), anoppipa oitis myöntää asiat periksi. Anopin mielestä jo 2-3-vuotias pitää jättää mummolaan yksin yöksi :( Hyi helvetti sentään! Lapsi kuulemma "karaistuu" monen päivän erosta äitiin ja isään. Bonuksena isovanhemmat saavat toimia lapselapsen kanssa niin kuin lystäävät. Niin on sieltä ja syvältä koko anoppilan touhu....

Enpä halua, että omilla lapsilla on päivärytmit viikon sekaisin moisen anoppilakyläilyn takia. Jos anoppi saisi mellastaa mielensä mukaan, lapset olisivat vihaisia, rättipoikkiväsyneitä, kiukkuisia, makealla ja roskaruoalla syötettyjä ja univelkaisia. Ja vain, jotta anoppi saisi "hemmotella" heitä = Laittaa lapsen oman kodin rytmit ja säännöt täysin sekaisin anoppilassa. Kun en anna lapsia anoppilaan yökylään - satojen kilometrien päähän - olen mieheni suvussa p-ka akka. En halua ärsyttävien appivanhempien hössötystä, lapsenlasten omimista ja perheasioihimme sekaantumista. Suosittelen muillekin. Mitä harvemmin näet appivanhempiasi ja mitä vähemmän on pakkokyläilyjä, sen paremmin lapsiperheen elämä sujuu :)
 
Jos siella anoppilassa noin kamalaa on, niin mikset sa kutsu anoppia teille kylaan? Ja maksa vaikka anopin matkoja teille? Kokeilkaa vierailuja nainpain.
Ja jos anoppisi on viisikymppinen, niin saattaa hyvinkin nauttia 18 asteen lammosta. Ja jospa hanella vaan oli yksinkertaisesti rahat kertakaikkiaan loppu eika ylpeys anna myoten tunnustaa. Ei asiat ole aina mustavalkoisia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Jos siella anoppilassa noin kamalaa on, niin mikset sa kutsu anoppia teille kylaan? Ja maksa vaikka anopin matkoja teille? Kokeilkaa vierailuja nainpain.
Miksi opiskelija ja min.äippärahalla olevat maksais matkakulut sairaanhoitajalle? Kutsuttiin meille, mut ovat käyneet meillä paristi peräkkäin, joten oli jo pakko antaa periks ja mennä.
 
Meillä se on anoppi joka valittaa mökkimme lämpötilasta. Se on ihan tottumuskysymys mistä tykkää. Mä en pysty esim. nukkumaan yli 18c lämpötilassa. Meidän vauva on myös tottunut viileään. Ei tosin ole vastasyntynyt enää. Tuskaa on koko meidän perheellä olla vierailulla kerrostalokämpässä jossa on 23c talvellakin.
Ehkä kannattaa pyytää sitä lämmittämään enemmän jos tuntuu kylmältä.
Tuo veden tarjoaminen ja bensarahahässäkkä kyllä kuulostaa ihan puhtaasti ärsyttävän säästäväiseltä anopilta :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Älä kuule syytä itseäsi. Äläkä mene enää jos oli tommosta! Sen sijaan pyydä anoppi teille ja rakentakaa sille joku koirankoppia vastaava majanen johon viette yhen lihapullan.
En kehtaa pyytää edes meille. Miks siivoisin ja laittasin pöydän tollaselle. Aikaa voi viettää myös hyvässä seurassa ;)
 

Yhteistyössä