Kylässä nähtyä: JÄRKKYÄ asiaa tarjoiluista!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Kyläpäivänä lapsille tarjotaan kasvisruokaa... :'( SOITA HETI PÄIVYSTÄVÄLLE SOSIAALITYÖNTEKIJÄLLE JA TEE LS-ILMOITUS!! :attn:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Kyläpäivänä lapsille tarjotaan kasvisruokaa... :'( SOITA HETI PÄIVYSTÄVÄLLE SOSIAALITYÖNTEKIJÄLLE JA TEE LS-ILMOITUS!! :attn:
Tiesitkö että sossu ja sosiaalityöntekijä ovat eri asioita? Sossu on sosionomi joka hoitaa kaikki käytännön asiat, ja sosiaalityöntekijä allekirjoittaa sossun päätökset? Kannattaisi tutustua ehkä alaan ennen kuin vittuilet. :)
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja noos:
Mun mielestä ainoa asia mikä tuossa on törkeää on jos tuon ikäisille lapsille syötetään vain kasvisruokaa eikä lainkaan lihaa. Kasvuun kun tarvitsisivat lihaa (erityisesti aivojen kannalta tärkeä).

Vieraille nyt ei niin vaarallista, jos vain kasvista tarjolla.
Onko liha tosiaan maailman ainoa proteiinin lähde?
No olisi ollut aivan eri juttu, jos tarjottavissa olisi ollut soijarouhetta, pähkinää, papuja.. Mutta ei!
mutta toihan oli vain kyläilytarjottavaa, herttileijaa sentään. tuskin tämä perhe vain ja ainoastaan sellaista ruokaa syö. ota nyt järki käteen. useinhan kyläilytarjottava on vain pullaa tms., joten olisit edes kiitollinen, että sait noin upeat tarjottavat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Sä varmaan tiedät ettet pääse toimimaan sosiaalityöntekijänä? Ja ehkä hyvä niin ;)
 
noos
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Alkuperäinen kirjoittaja noos:
Mun mielestä ainoa asia mikä tuossa on törkeää on jos tuon ikäisille lapsille syötetään vain kasvisruokaa eikä lainkaan lihaa. Kasvuun kun tarvitsisivat lihaa (erityisesti aivojen kannalta tärkeä).

Vieraille nyt ei niin vaarallista, jos vain kasvista tarjolla.
Ei lihaa tarvitse jos on osaa tehdä kasvisruokaa oikein.
Tämä on ihme harhaluulo. Kyllä kasvavat aivot tarvitsevat lihaa ja toisaalta myös aikuiset ellei ole aivan superhyper tarkkaan mietitty ruokavaliota ja tehdä aina juuri oikealla koostumuksella. Mutta lasta en altistaisi pelkälle kasvisruoalle, liian suuri riski kehitykselle.

OIen lukenut vuosien saatossa noita lääketieteen tutkimuksia aiheesta ja kyllä vain erityisesti lapsen aivot tarvitsevat lihaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Sä varmaan tiedät ettet pääse toimimaan sosiaalityöntekijänä? Ja ehkä hyvä niin ;)
Miksen pääsisi? Ei pätevä tarvitse olla. :) Enkä haluaisikaan toimia, sillä sosionomeilla on enemmän valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa, sosiaalityöntekijät ovat hissukoita konttorirottia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Sä varmaan tiedät ettet pääse toimimaan sosiaalityöntekijänä? Ja ehkä hyvä niin ;)
Miksen pääsisi? Ei pätevä tarvitse olla. :) Enkä haluaisikaan toimia, sillä sosionomeilla on enemmän valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa, sosiaalityöntekijät ovat hissukoita konttorirottia.
Valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa :LOL: :LOL: :LOL:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
ap:ko kuvittelee pystyvänsä päättelemään perheen ruokatottumukset, koko vuoden osalta ,yhden kyläilyn perusteella? hieno juttu
Taidan tuppautua kylään toisenkin kerran, niin nähdään mitä sitten tarjotaan. :)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Sä varmaan tiedät ettet pääse toimimaan sosiaalityöntekijänä? Ja ehkä hyvä niin ;)
Miksen pääsisi? Ei pätevä tarvitse olla. :) Enkä haluaisikaan toimia, sillä sosionomeilla on enemmän valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa, sosiaalityöntekijät ovat hissukoita konttorirottia.
Noh noh, kuulostat nyt hiukka kateelliselta. Mulla on monta sossuystävää ja ovat tosi kaukana hissukoista :) Todella kaukana :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Kyläpäivänä lapsille tarjotaan kasvisruokaa... :'( SOITA HETI PÄIVYSTÄVÄLLE SOSIAALITYÖNTEKIJÄLLE JA TEE LS-ILMOITUS!! :attn:
Tiesitkö että sossu ja sosiaalityöntekijä ovat eri asioita? Sossu on sosionomi joka hoitaa kaikki käytännön asiat, ja sosiaalityöntekijä allekirjoittaa sossun päätökset? Kannattaisi tutustua ehkä alaan ennen kuin vittuilet. :)
:LOL: No sinähän se hassuja juttelet. :D Ala on ihan tuttu, kiitos. ;)
 
...
nyt kyllä vaikuttaa siltä, että ap:n kannattaa pysytellä tästä lähtien vain kotona lastensa kanssa. on tää nykymaailma sellainen paikka. lapset saattavat tosin kokea järkytyksen, kun aikanaan maailmalle lähtevät....
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
Sä varmaan tiedät ettet pääse toimimaan sosiaalityöntekijänä? Ja ehkä hyvä niin ;)
Miksen pääsisi? Ei pätevä tarvitse olla. :) Enkä haluaisikaan toimia, sillä sosionomeilla on enemmän valtaa ja mahdollisuuksia vaikuttaa, sosiaalityöntekijät ovat hissukoita konttorirottia.
Noh noh, kuulostat nyt hiukka kateelliselta. Mulla on monta sossuystävää ja ovat tosi kaukana hissukoista :) Todella kaukana :)
HAHA! En todellakaan ole kateellinen, sitäpaitsi sosionomiksi on paljon vaikeampi päästä kuin sosiaalityöntekijäksi! Joten miksi kadehtisin?

Hei ihmiset, mitäs mieltä olette jos kutsuisin tuttavaperheen vaikka ensi viikolla meille kylään? Mitä voisin tarjota? Haluaisin laittaa jotain terveellistä mutta lihapitoista. Ehdotuksia?

 
àp
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
HAHA! En todellakaan ole kateellinen, sitäpaitsi sosionomiksi on paljon vaikeampi päästä kuin sosiaalityöntekijäksi! Joten miksi kadehtisin?
On joo :D
Yliopistoon pitää vain läpäistä kirjakoe kun taas sosionomin pitää olla psykologisesti ja sosiaalisesti soveltuva alalle ja sen lisäksi vielä kirjaviisas. Että mitäs luulet kumpaan on _PIKKUSEN_ vaikeampaa päästä?
 
:/
No onpa järkkyä, käys muija Afrikassa ja tuu sit takas, voisi olla asenne vähän erilainen. Ja muka sossuasia, huh huh. En enää ikinä kutsuisi sinua kylään luokseni, jos olisit mun kaveri. Onneksi et ole.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja àp:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
HAHA! En todellakaan ole kateellinen, sitäpaitsi sosionomiksi on paljon vaikeampi päästä kuin sosiaalityöntekijäksi! Joten miksi kadehtisin?
On joo :D
Yliopistoon pitää vain läpäistä kirjakoe kun taas sosionomin pitää olla psykologisesti ja sosiaalisesti soveltuva alalle ja sen lisäksi vielä kirjaviisas. Että mitäs luulet kumpaan on _PIKKUSEN_ vaikeampaa päästä?
miksi sulla on noin kamala tarve ylentää itsesi yliopiston käyneisiin nähden? kummallekin on paikkansa, ja sillä hyvä. yritä nyt elää sen kanssa, että sosiaalityöntekijöillä on korkeampi tutkinto kuin sulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
HAHA! En todellakaan ole kateellinen, sitäpaitsi sosionomiksi on paljon vaikeampi päästä kuin sosiaalityöntekijäksi! Joten miksi kadehtisin?
On joo :D
Siksi varmaan sosionomeista on huutava pula -not- :D
Voi teitä, kinaatte niin kuin 4-veet mun työpaikalla "mun-isi-on-parempi-ku-sun-isi" -tyylillä. Halit teille :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja àp:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
HAHA! En todellakaan ole kateellinen, sitäpaitsi sosionomiksi on paljon vaikeampi päästä kuin sosiaalityöntekijäksi! Joten miksi kadehtisin?
On joo :D
Yliopistoon pitää vain läpäistä kirjakoe kun taas sosionomin pitää olla psykologisesti ja sosiaalisesti soveltuva alalle ja sen lisäksi vielä kirjaviisas. Että mitäs luulet kumpaan on _PIKKUSEN_ vaikeampaa päästä?
miksi sulla on noin kamala tarve ylentää itsesi yliopiston käyneisiin nähden? kummallekin on paikkansa, ja sillä hyvä. yritä nyt elää sen kanssa, että sosiaalityöntekijöillä on korkeampi tutkinto kuin sulla.
Niin on. Nimim. sosionomi (amk).
 
ap
Nyt vasta muistin. Vanhempi lapsi oli muuten jokin aika sitten perheen luona yökylässä (lapset kavereita keskenään). Varsinaista ruokaa ei päässyt perheessä syömään kun meni sinne niin myöhään, mutta ilta- ja aamupalalla oli ollut. Kysyin mitä oli ollut tarjolla, ja silloinkin illalla ja aamulla oli ollut puuroa ja sitten leipää ja aamulla vielä hedelmäsalaattia. Ylläriylläri, leivän päälle oli saanut juustoa muttei lainkaan leikkelettä.. ;)
 

Yhteistyössä