Kyllä harmittaa kaverin käytös... ja oma köyhyys

  • Viestiketjun aloittaja "Köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
"Köyhä"
Olemme ystäväni kanssa olleet molemmat hyvätuloisia. Nyt olen kuitenkin hoitovapaalla ja raha on supertiukassa. Siis oikeasti oikein tsekkailen lehdestä tarjoustuotteet ja teen ruoat sen mukaan, itselleni en ole vuoteen ostanut yhtään mitään ja muutenkin joudun pihistelemään. Tämä on tietysti ollut oma valinta jäädä kotiin ja voisin toki palata töihin. Tämä köyhyys on siis vain kestettävä, jotta saan nauttia lapsesta kotona. No ystäväni tietää tilanteeni ja ihan avoimesti siitä puhutaan.

Ystävälläni on vuoden vanhempi lapsi, jolle olen antanut oman vanhemman lapseni vaatteita aikanaan. Ja mielelläni olen antanut, hyvä päästä tavarasta eroon. Nyt ystävälläni oli näitä samoja vaatteita sekä hyviä omalleen uusina ostamia vaatteita kaksi muovikassillista. Juteltiin näistä vaatteista ja sanoin, että ehdottomasti haluan ne ja olen tosi kiitollinen. Kasseissa oli mm. vuorelliset saappaat, välikausihaalari, kuravaatteet, joulumekko ja vaikka mitä muuta vaatetta. Useampaan kertaan sanoin, miten iloinen olen vaatteista. Ja että tulevat tarpeeseen ja voin niistä maksaakin. Noh eilen kun meinasin mennä vaatteet hakemaan, ystäväni sanoi vieneensä ne uffin keräyslaatikkoon. Olin ihan, että "hä". Hän oli katsonut jonkun ohjelman ja ahdistunut siitä, mikä hätä joillakin on ja ajatteli jollain muulla olevan suurempi tarve kuin minulla. Minua niin harmittaa.

Eihän tässä aloituksessa oikeastaan mitään järkeä ollut, mutta pakko vaan saada purnata johonkin. Ärsyttää!
 
"vieras"
Olihan toi nyt aika törkeästi tehty jos oli kerran vaatteet jo sulle luvannut. Ei varmaan tajunnut että teillä on raha niin tiukassa että siitä olis oikeasti ollut apua.

Valintojahan se kotiin jääminen on mutta kyllä muakin harmitti kun isovanhemmilta tuli ihan älyttömiä tavaroita lahjoiksi, mm. tytölle aito helminauha joululahjaksi kun meillä olis ollut hurjasti käyttöä ihan tavallisille käyttövaatteille ja vaikka yöpuvulle. Etukäteen kysyi mitä haluttaisiin, ja sitten likka sai helminauhan ja minä lasisia joulukoristepalloja. Kauniita toki, mutta todella tarpeettomia.
 
Ystäväsi ei selvästikään ajatellut nokkaansa pidemmälle. Valitettavasti näitä tapauksia maailmasta löytyy. Itse olen välillä hyvinkin pikkumainen ihminen :saint:, voisin jopa oman ystäväni tehdessä tuollaisen tempun, asiasta hieman takaisinpäin kuittailla...
 
"suski"
Ystäväsi ei selvästikään ajatellut nokkaansa pidemmälle. Valitettavasti näitä tapauksia maailmasta löytyy. Itse olen välillä hyvinkin pikkumainen ihminen :saint:, voisin jopa oman ystäväni tehdessä tuollaisen tempun, asiasta hieman takaisinpäin kuittailla...
Jos nyt välttämättä haluaa, niin "paras" vastapalvelus olisi varmaan viedä kaverille nähtäväksi paljastusartikkeli UFFista. Alkaapahan sitäkin harmittaa.

Mä vien UFFiin vaatteita kierrätysmielessä, sillä kaikkea vanhaa eivät sukulaiset tai ystävät huoli/tarvitse, kirpputoreilla en jaksa myydä ja kirkon kautta en ikinä anna mitään. UFFin laatikko on kohtuullisen helpossa paikassa :D .
 
Alkuperäinen
Kiva, etten ole ihan kohtuuton ärsyyntyessäni. Ystäväni ei varmasti ole myynyt vaatteita tai muutenkaan tehnyt ilkeyksissään. Hän vain on hieman... hmm... sanoisinko hörhö. Osallistuu aina kaikkiin keräyksiin ja soittelee konserttejen numeroihin yms. Ihan hienoahan se on! Nyt vaan avuntarvetta olisi lähempänäkin... Oma syyhän tämä köyhyys pohjimmiltaan on. Omat vaatteeni ei niinkään harmita. En edes tiedä mitä siellä olisi ollut, eivät varmaan parhaimmasta päästä kahdella lapsella oltuaan. Ja aikanaan ne kyllä annoin "ei tarvitse palauttaa" -periaatteella. Mutta muuten olisi ollut varmasti ihania ja tarpeellisia vaatteita.
 

Yhteistyössä