Kyllä jokainen saa pidettyä puolison itsellään, jos

  • Viestiketjun aloittaja fakta
  • Ensimmäinen viesti
no huhhuh mikä asenne
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Kukaan ei voi PITÄÄ puolisoaan. Kyllä se puoliso siinä vierellä kulkee, jos on kulkeakseen.
Järkeäkö tehdä tuolla asenteella lapsia? Noin sinä dissaat lasten koko elämän. Saatpahan nähdä...
Olet paha ihminen. Itsekäs paskakasa.
 
haukottelen
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja haukottelen:
en rupea ketään "pitämään" tässä, jos haluaa mennä niin menee.
Mutta se kumpi tästä pois lähtee niin lapsia ei mukaansa ota..
Lapsiasi säälin kun asenteesi on kuin olisit itse lapsi.
Enhän minä voi ketään väkisin suhteessa pitää? Vai sinäkö telkeät puolison kellariin jos eroa ehdottaa? Ja meillä on 10v yhdessä kuljettu ja tuskin tuo mihinkään on menossa mutta jos joku päivä keksii lähteä niin minkäs teet?

Toki terpiaan hänet silloin haluisin jne, mutta eron kun voi hoitaa myös niin, että elämä jatkuu aika mukavastikin sen jälkeen.

Kun vaan TAHTOA on, pakottaa et voi ketään.
 
Just
Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh mikä asenne:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Kukaan ei voi PITÄÄ puolisoaan. Kyllä se puoliso siinä vierellä kulkee, jos on kulkeakseen.
Järkeäkö tehdä tuolla asenteella lapsia? Noin sinä dissaat lasten koko elämän. Saatpahan nähdä...
Olet paha ihminen. Itsekäs paskakasa.
Ai että sinäkö vaan väkisin pidät puolisosi. Kyllä se ainakin meillä perustuu molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
:D

Säähän se varsinainen ajatusten Tonava olet! Vai että "jokainen saa pidettyä puolison itsellään, jos siihen kykenee." Ihanko itse tuon ajattelit? Menikö kauankin? :xmas:
Aivan valtavan hieno lause :D Tuon voisi lisätä suurten ajattelijoiden kuolemattomien lausahdusten kirjaan, todella :D

Nykäs-Masako se siellä, ap? :wave:
 
No ei kai sitä voi päättää kuin omasta puolestaan? Mä oon päättänyt että minen tästä lähde mihinkään. Mutta minkäns teet jos ukko päättäis lähteä?Tosin oon sitä mieltä että puolipakollakin tässä ois nyt hänenkin oltava kun tähän kelkkaan on itsemme saatettu. Kun kuopus on täysi-ikäinen ja velat maksettu, niin menköön sit jos tuntuu että on pakko mennä.
 
äiti neljälle
Toista ei voi omistaa, se on fakta.
Vapaaehtoisesti jokainen asuu/elää toisen kanssa.
Se, miten yhdessä ollaan ja toimitaan onkin jo eri asia.
Jokainen voi itse vaikuttaa omankin puolisonsa hyvinvointiin ja siihen haluaako puoliso olla kumppani elämässä eli kuinka yhdessä "viihdytään" ja rakennetaan yhteistä polkua.
Mutta, ketään et voi pakottaa elämään yhdessä ja jos toisella huono olla toisen kanssa, asialle kyllä voi tehdä jotain, mutta se taas vaatii molempien tahdon tehdä yhdessä jotain elämälleen.
Moni parisuhde kaatuukin juuri siihen, että annetaan periksi liian helposti ja odotetaan vain että toinen tekee jotain, kun suurin muutos lähtee kuitenkin omasta itsestä.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Kaikille parisuhteessa eläminen ei ole itsetarkoitus! Ellei lapsia ole, niin mulla eron syyksi riittää, että yksin on kivempaa kuin miehen kanssa. Jos on lapsia, niin sitten ei ihan pienestä syystä muuta heidän isästään erilleen. Juopotteleva, pettävä, hakkaava tai alituiseen haukkuva mies on yleensä viisainta jättää, vaikka olisi lapsiakin.

Äskeinen teksti ei ollut omasta elämästäni. Asun ydinperheessä lasteni isän kanssa.
 

Yhteistyössä