Kyllä kaikilla työssäkäyvillä on varaa autoon.

  • Viestiketjun aloittaja kyllä
  • Ensimmäinen viesti
älä viitsi
Hohhoijaa taas. Kukaan ei tosissaan väitä, että kaikilla olisi varaa. Tuossa ketjussa se, onko varaa vai ei, ei käynyt avauksesta ihan selväksi, joten aika luontevaa ehdottaa aluksi auton hankintaa. Jos se ei ole vaihtoehto, niin sitten mietitään jotain muuta.

Ei kannata takertua trolleihin.
 
voi hyvänen aika
Joku neuvoo hankkimaan auton. Ei ole varaa hankkia uutta. Käytetty auto saattaa hajota ja korjauksiin menee omaisuus ja työssäkäyvän rahat loppuu ja ehkäpä velkaantuu. Ja sitten täältä palstalta seuraava besserwisser huutelee et myykää auto.
Ja ihan oikeesti tuollainen kommentti, että jokaisella työssäkäyvillä on varaa hankkia auto, on astetta typerämpi kuin sen poliitikon ( Laura Rätyä?)kommentti, ettei alle kahdentonnin kuukausipalkkalaisia olekaan Suomessa.
 
Keittiönoita
Tänä päivänä on valitettavasti niitäkin, jotka työssäkäynnin lisäksi saavat toimeentulotukea. Ja toimeentulotuessa ei hyväksytä auton hankinnasta tai käytöstä aiheutuvia kuluja.

Mutta ap on sikäli oikeassa, että jos vaikka asuu perintörahoilla ostetussa kerrostaloyksiössä, syö aamuin illoin veteen keitettyä kaurapuuroa ja tekee keskipalkkaista duunia, on varaa auton lisäksi myös omaan hevoseen ja pari kertaa vuodessa matkaan Balille. Sitä en osaa sanoa, miten järkevää olisi pitää hevosta kerrostaloyksiössä...
 
harmaa....
Ja auto hommataan vain ja ainoastaan siksi että lapsen voi viedä kauas päivähoitoon?
Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia tai taitoa sitä saadakaan tai ainakaan ajaa turvallisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Goldie
alöskjf
No mulla on auto, mutta se ei ole oma, vaan laina-auto, joka on mulla käytössä talven, kun vanhempani ovat poissa Suomesta, mutta kesällä he itse taas tarvisevat autoa. Oman auton mielelläni hankkisin, mutta kun ei siihen ole varaa, nimittäin millä mä sen ostaisin, lainaa en kyllä siihen saa, sen verran paljon on tuota asuntolainaa, että autoon ei kyllä pankista heru tällä hetkellä latiakaan. Nyt maksan 50€ kuussa tosta autosta "vuokraa" ja bensat, että niihin mulla on just ja just varaa.
 

Yhteistyössä