Kyllä säälitti puistossa

  • Viestiketjun aloittaja sivustaseuraaja
  • Ensimmäinen viesti
sivustaseuraaja
80-vuotias mummo oli värvätty hoitamaan 5-vuotiasta lapsenlasta kuukaudeksi. Sanoi että on ihan poikki iltaisin, saattaa olla kymmenenkin tuntia tyttö hoidossa. Sitä riemuitsi että viimeinen viikko onneksi menossa..

Eikö ihmiset yhtään ajattele omaistensa jaksamista? :eek: Tämäkään mummo ei ilmeisesti ole saanut avattua suutansa ja sanottua että ei käy.

Isovanhempien ja lastenlasten läheiset välit ovat hieno juttu, mutta tuossa on jo vähän hyväksikäytön makua. Eiköhän sieltä varahoitopaikasta olisi heidänkin tytölleen paikka järjestynyt loman ajaksi.
 
bud
:( Hyväntahtoisia vanhuksia käytetään hyväksi. Mulla on toiset isovanhemmat vielä elossa ja heitä vastapäätä asuu perhe, jossa kolme tyttöä. Nämä vanhemmat hoidattavat tyttöjään isovanhemmillani tämän tästä.
 
vieras
on kyllä jo liian vanha tuollalailla hoitaan lasta.
mun exä oli lasta viemässä jatkuvasti isovanhemmille jotka olivat silloin yli 70vuotiaita. sanoinkin että ei ne jaksa. myöhemmin vasta avasivat suunsa ettei todellakaan jaksa. vaikka mummot ja papat fyysisesti hyvässä kunnossa ovat ja sanoisivat haluavansa hoitaa niin vois sitä omaakin järkee käyttää.
 
mulle asia oli ok
Onkohan tää mummo itse tarjoutunut hoitamaan lasta kesällä?

Ainakin mun äiti (vähän yli 6-kymppinen, eläkkeellä ) sanoi itse, että en laittaisi tulevaa ekaluokkalaista enää kesällä päiväkotiin vaan että hän haluaa hoitaa lapsen.
Saavatpahan olla tarpeeksi keskenään, kuulemma.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Tuossa voisi olla jopa lapsenlapsenlapsi kyseessä.
Ei ole kun lapsenlapsi. Itse alkoi puhumaan asiasta tämä mummo. En ole aikaisemmin häntä nähnyt.
Huonoja jalkojaan vielä valitteli, ei pääse könkkäämään hiekkalaatikolle jne.

Musta tosi törkeetä. Rasitetaan piippuun muutenkin iäkäs ihminen (vaikka ihan skarpilta henkisesti kyllä vaikutti).
:/
 
dfdf
Eipä tulisi mieleenikään sysätä lapsiani 80 vuotiaan hoidettavaksi.

Meillä appivanhemmat ovat 71 v ja 72 v. Hyväkuntoisia ovat ja haluavat väen väkisin hoitaa ainoita lapsenlapsiaan. Mummojen välillä on suorastaan kilpailua ja kateutta siitä, kuka saa olla enemmän lastenlasten kanssa. Itse en mielelläni vielä olisi antanut kohta 3 v ja 5 v lapsiani viikoksi hoitoon mummoille, mutta ajattelin sen kuitenkin olevan parempi kuin päiväkoti. Itsellä kun oli vain 3 viikkoa lomaa. Nyt lapset saivat 5 viikkoa lomaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mulle asia oli ok:
Onkohan tää mummo itse tarjoutunut hoitamaan lasta kesällä?

Ainakin mun äiti (vähän yli 6-kymppinen, eläkkeellä ) sanoi itse, että en laittaisi tulevaa ekaluokkalaista enää kesällä päiväkotiin vaan että hän haluaa hoitaa lapsen.
Saavatpahan olla tarpeeksi keskenään, kuulemma.
Sä rinnastat 60- vuotiaan 80-vuotiaaseen? Mieti hetki ihan rauhassa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mulle asia oli ok:
Onkohan tää mummo itse tarjoutunut hoitamaan lasta kesällä?
Tuskinpa, siihen sävyyn ainakin puhui. Että kun tytön hoitaja (pph) on lomalla niin hänellehän ne tytön toivat. Ja huokaili päälle.

Joku vireä 6-kymmppinen on ihan eri asia kuin 80-vuotias (kertoi itse ikänsä).

Oma mummini on 76-v, enkä ikimaailmassa edes ilkeäisi kysyä hoitamaan omaa 3-vuotiastani. Saatikka että tuppaisin kuukaudeksi hoitoon.

5-vuotias on tietysti jo melko omatoiminen, mutta kyllä se jatkuvaa seuraa ja huolenpitoa vaatii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mulle asia oli ok:
Onkohan tää mummo itse tarjoutunut hoitamaan lasta kesällä?

Ainakin mun äiti (vähän yli 6-kymppinen, eläkkeellä ) sanoi itse, että en laittaisi tulevaa ekaluokkalaista enää kesällä päiväkotiin vaan että hän haluaa hoitaa lapsen.
Saavatpahan olla tarpeeksi keskenään, kuulemma.
Sä rinnastat 60- vuotiaan 80-vuotiaaseen? Mieti hetki ihan rauhassa...
Miun isä on 80v eikä jaksa juosta taaperon perässä enää,ois varmaan 20v.sitten jaksanut :/ ,kun hoiti siskon lapset aikanaan...
 
,
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mulle asia oli ok:
Onkohan tää mummo itse tarjoutunut hoitamaan lasta kesällä?

Ainakin mun äiti (vähän yli 6-kymppinen, eläkkeellä ) sanoi itse, että en laittaisi tulevaa ekaluokkalaista enää kesällä päiväkotiin vaan että hän haluaa hoitaa lapsen.
Saavatpahan olla tarpeeksi keskenään, kuulemma.
Sä rinnastat 60- vuotiaan 80-vuotiaaseen? Mieti hetki ihan rauhassa...
Sanoinko mä jossain niin? :eek:
Silmä käteen ja lue...

Kerroinpahan vaan oman tilanteemme, että meilläkin mummo hoitaa lasta koko kesän ja hän kyllä osaa sanoa jos ei jaksa hoitaa.
 
Itselle tuli mieleen, että jos sitä suuta ei tosiaankaan saa auki, niin ehkä vanhemmat ovat sitten olettaneet, että mummo tykkää siitä että saa viettää enemmän aikaa lastenlastensa kanssa.
 
goo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä rinnastat 60- vuotiaan 80-vuotiaaseen? Mieti hetki ihan rauhassa...
No eihän se pelkkä fyysinen ikä yksistään mitään merkkaa.

Joku 60-vuotias voi olla sekä henkisesti että fyysisesti aika loppu eikä jaksais lapsenlapsiaan hoitaa, kun taas joku 80-vuotias voi olla tosi skarppi sekä henkisesti että fyysisesti...
Vanhakos se Aira Samulin esim onkaan...
 
no on varmaan täysin järjissään oleva muori kerta sille voi lapsenkin jättää hoitoon. joten miksikähän ei ole sanonut, ettei jaksa eikä halua ottaa lasta koko kuukaudeksi hoitoon. turha siinä on ketään syyttää ja ketään sääliä. ketään ei voi pakottaa. kyllä siihen on täytynyt mummon itse suostumus antaa. tiedän aika paljon mummoja, jotka niin lipevästi lupaa hoitaa lastenlastaan tai ketä hyvänsä lasta ja sitten narisevat takana päin miten raskasta on
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja Ceres:
Itselle tuli mieleen, että jos sitä suuta ei tosiaankaan saa auki, niin ehkä vanhemmat ovat sitten olettaneet, että mummo tykkää siitä että saa viettää enemmän aikaa lastenlastensa kanssa.
Näinpä ajattelen itsekin.
Kyllä 80-vuotiaan jo on pitänyt oppia itseään puolustamaan, että uskaltaa sanoa jos on väsynyt.
 
No
meillä ei ole kummankaan vanhemmat hoitaneet lastamme, vaikka vähän yli 60 vuotiaita ovat ja suht hyväkuntoisia (paitsi äitini). Tällä ei ole väliä sillä hoidamme itse lapsemme, se on niin vähän aikaa pieni. Työelämään kun palaan lapsen täyttäessä 3, niin teen osa-aikatyötä ja mies kokopäivätyötä, joten ei lapselle tule liian pitkä hoitopäivä. Mutta 80 -vuotias hoitaa lasta???
 
vieras
vastaavanlaiseen oon törmänny...tosin kyseessä työssäkäyvä mummi, joka hoitaa lasta aamupaäivät ja menee illaksi töihin...itte puistossa huokaili, että aika raskaaksi alkaa hänelle käydä...
 

Yhteistyössä