Kyllä teidän täytyy opettaa teidän lapsillenne, että

hmm..
Meillä 4 lasta ja ostoksia todella iso kasa, vie yleensä hihnaltakin toistakin puolta. Meillä lapset menevät pakkaamaan (itse maksaessa, koska ei niitä kerkeä pakata niin nopeasti kun muita ostajia tulee :)). Luulisin että enempi haittaa, jos kassa ei liiku ;)
 
Khimaira
Mun pienin lapsi saa mennä kassojen toiselle puolelle istumaan penkille ja siitä sitten siirtyä linjan päähän kun meidän ostokset on siellä. Mua ärsyttävät pitkin poikien riekkuvat lapset, niin miksi nyt omatkaan saisivat rokkua ties missä.
Isommat osaavat toki jo jäädä laittamaan tavaroita hihnalle kun minä menen pakkaamaan jos on isot ostokset.

Ja joo, miksi pitää antaa ajella rallia pikkukärryillä, miksi annetaan syödä kaupassa maksamattomia ostoksia ja miksi ei kielletä mistään..
Yhtä lailla mua ärsyttävät venhemmat ihmiset jotka kommentoivat toisten ostoksia- kuten mulle eräs +60-v pariskunta: " tuosta kyllä riittää koko kompanjalle" tai "onkos teilä juhlat tulossa" :snotty:
 
"shoppailija"
Mun pienin lapsi saa mennä kassojen toiselle puolelle istumaan penkille ja siitä sitten siirtyä linjan päähän kun meidän ostokset on siellä. Mua ärsyttävät pitkin poikien riekkuvat lapset, niin miksi nyt omatkaan saisivat rokkua ties missä.
Isommat osaavat toki jo jäädä laittamaan tavaroita hihnalle kun minä menen pakkaamaan jos on isot ostokset.

Ja joo, miksi pitää antaa ajella rallia pikkukärryillä, miksi annetaan syödä kaupassa maksamattomia ostoksia ja miksi ei kielletä mistään..
Yhtä lailla mua ärsyttävät venhemmat ihmiset jotka kommentoivat toisten ostoksia- kuten mulle eräs +60-v pariskunta: " tuosta kyllä riittää koko kompanjalle" tai "onkos teilä juhlat tulossa" :snotty:
Tuo ostosten kommentointi on muuten tosi ärsyttävää. Itse ostan yleensä viikon ruuat kerralla, nelihenkinen perhe joten kärry on täynnä.
Kerran eräs nuori mies mun takanani kommentoi kaverilleen että 'vittu mikä määrä ruokaa'. Kuunteli mitä mun ostokseni tekivät yhteensä (yli sadan euron reilusti) ja sitten hehkutti kovaan ääneen kun hänen ostoksensa olivat sen pari kymppiä. Tokaisin vaan että sulla ei taidakaan olla kahta lasta ja puolisoa kotona syömässä? Meni ihan vaikeaksi. En tiiä vaikuttaako asiaan vielä se että olen ikäistäni paljon nuoremman näkönen, harva uskoo että olen kahden lapsen äiti. Kai se jotkut sitten oikeuttaa kommentoimaan mun ostoksiani. Ihan sama :)
 
"mä"
[QUOTE="tana";24326455]ihan niinku pienet lapset niin korkealle näkis tai ees tajuais numeroista mitään?[/QUOTE]

Just... mun vajaa kolmevuotias tuntee numerot ja huusi kerran kovaan ääneen kassalla yhden papan tunnusluvut, kun en huomannut sen livahtaneen edeltäni. Menin pyytämään anteeksi ja kysyin miten voin tämän korvata... pappa nauroi ja antoi ostoksistaan jäätelön pikkumiehelle ja sanoi että tsot tsot!
 
"salla"
[QUOTE="mä";24327966]Just... mun vajaa kolmevuotias tuntee numerot ja huusi kerran kovaan ääneen kassalla yhden papan tunnusluvut, kun en huomannut sen livahtaneen edeltäni. Menin pyytämään anteeksi ja kysyin miten voin tämän korvata... pappa nauroi ja antoi ostoksistaan jäätelön pikkumiehelle ja sanoi että tsot tsot![/QUOTE]

ja tää oli kivaa, heh heh
 
Minä myös kuulun niihin, joita ärsyttää kurittomat penskat kaupassa. Itse käyn kaupoilla neljän lapsen kanssa, lapset 7kk, 3v, 4v ja 6v. Ja voin sanoa, että meidän 4 muksua käyttäytyvät monikymmenkertaisesti paremmin kuin monet, etenkin ne "ainokaiset" herrantertut. Meidän 4v on vilkas lapsi, tällä hetkellä tutkitaan toimintaterapeutin, puheterapeutin ja neurologin toimesta olematonta keskittymiskykyä, ylivilkkautta ja muita pulmia. Joten en todellakaan minkään nöyrän sopulilauman kanssa liiku. Mutta kun se oma rima on ollut aina tosi korkealla, niin ne lapset on opetettu sitten sen mukaisesti. Eli kaupassa ei meluta, ei mennä noin puolta metriä kauemmas vanhemmista, ei oteta juoksuaskelia, ei häiriköidä kassalla, ei kiivetä tai roikuta pakkaustasossa... jne. Tottakai ne yrittää luistaa säännöistä, mutta siihen puututaan heti.

Suoraan sanottuna en voi käsittää, miten voi olla vaikeaa saada 1-2 alle kouluikäistä lasta käyttäytymään siivosti kaupassa tai muutenkaan julkisilla paikoilla. Vihatkaa vaan, en muuta kantaani siksi että "nomutku meidän Ainoiirisserafiina on niin erilainen "
 
pikkujumppari
Mua taas ärsyttää vanhemmat, jotka eivät opeta lapsiaan odottamaan vuoroansa, kun ollaan jumpassa (rata, mitä kaikki suorittavat) vaan kiilataan eteen ja aloitetaan ennen kuin ohjaaja antaa luvan. Osa taas ei saa lapsiaan lopettamaan vaan antavat luvan jatkaa jumppailua vaikka ohjaaja jo kehoittanut useamman kerran lopettamaan.
 
Tuttua opiskelija ajoilta
Opettakaa sitten niille äideillenne, että kun kauppaan mennään, niin ei tarvitse tukkia koko jonoa. Mm. monta kertaa myöhästynyt bussista, junasta kun mummelit maksavat 30€:n ostoksen 5-50centtisillä. Lapset eivät tarkoita pahaa, toisin kuin vanhukset. Niin pahoja suustaan (vanhukset), luulevat, että saavat tehdä mitä tahansa, koska ovat ikäihmisiä ja heitä kuuluisi kunnoittaa. No way.
No miten muuten maksais, jos nuo pikkurahat on ainoita mitä sillä hetkellä omistaa? Kaikkien eläkkeet ei päätä huimaa...
 
Kyllä minun puolestani lapset saa vähän telmiä ja kiljua ja roikkua, kunhan eivät riko mitään tai töni ketään.

Enemmän häiritsee tosiaan kun isommat talloo pienempiä liukumäessä, tuuppivat takaa jne.
 
eniten minua ärsyttää se, että kun minä komennan lapsiani ja vaadin olemaan nätisti hyvinkin topakasti, niin sitten joku kehtaa urputtaa, että "miten tuo äiti on noin kireä lapsille ja taitaa olla huono päivä äidillä jne jne" prkl.

Mikä nyt sitten on hyvä?
 
"plop"
[QUOTE="shoppailija";24327946]Tuo ostosten kommentointi on muuten tosi ärsyttävää. Itse ostan yleensä viikon ruuat kerralla, nelihenkinen perhe joten kärry on täynnä.
Kerran eräs nuori mies mun takanani kommentoi kaverilleen että 'vittu mikä määrä ruokaa'. Kuunteli mitä mun ostokseni tekivät yhteensä (yli sadan euron reilusti) ja sitten hehkutti kovaan ääneen kun hänen ostoksensa olivat sen pari kymppiä. Tokaisin vaan että sulla ei taidakaan olla kahta lasta ja puolisoa kotona syömässä? Meni ihan vaikeaksi. En tiiä vaikuttaako asiaan vielä se että olen ikäistäni paljon nuoremman näkönen, harva uskoo että olen kahden lapsen äiti. Kai se jotkut sitten oikeuttaa kommentoimaan mun ostoksiani. Ihan sama :)[/QUOTE]

Kaiken huippu on se, kun meidän ostoksia kommentoi kassa. Tais olla aika kokematon kommenoti mm. että jollain on massii... Ihan normaalit ruoka ostokset 6 hengelle viikoksi oli kyseessä ja loppusumma jossain 250€.n paikkeilla.
 
"lissu"
[QUOTE="vieras";24327045]Kyllä meillä kuule lasta ohjeistetaan ja komennetaan ihan joka välissä kauppareissuilla, mutta siitä huolimatta ehtii sattua ja tapahtua. Mielestäni on kuitenkin kiva, että lapsi osallistuu ja haluaa olla avuksi, joten annan myös siinä kassalla olla touhuissa mukana. Siinäpä sitä oppii osallistumalla ja tekemällä.[/QUOTE]

aivan! Anna lapsesi olla mukana ja touhuta. Täällä mammat kateellisina huutelee, kun itse eivät osaa lapsiaan opettaa ja ohjeistaa, ainoastaan komentaa.
 
[QUOTE="lissu";24328130]aivan! Anna lapsesi olla mukana ja touhuta. Täällä mammat kateellisina huutelee, kun itse eivät osaa lapsiaan opettaa ja ohjeistaa, ainoastaan komentaa.[/QUOTE]

Kyllä meidänkin muksut osallistuu, auttaa ja touhuaa. Mutta asiallisesti ja VAIN OMALLA VUOROLLA. Ja jos alkaa mennä riidaksi tai hidastaa muita asiakkaita, niin silloin loppuu siihen. Muiden kustannuksella ei mun ipanat pääse opettelemaan, ne kun eivät ole maailman napa. Minusta ei ole mitään söpöä jonottaa pitkään siksi, että jonkun ihana lapsonen saa tehdä kassalla kaiken pitkän kaavan kautta. Onhan se äidistä söpöä mutta uutispläjäys: muun maailman mielestä se on vaan lapsi. Jopa ehkä rasittava sellainen.
 
:P
Mun puolesta lapset saa olla touhukkaina mukana kauppareissuilla kunhan ei muita pahemmin häiritse.. pahemmin siksi että kyllä mä tiedän millaista on välillä kaupassa 2 ja 3-vuotiaiden kanssa :D Ja meillä muksut olis tosi kiinnostuneita maksupäätteestä ja yrittäiski mennä siihen, mutta vain sillo ku mä olen maksamassa. Eniten mua raivostuttaa se että se seuraava asiakas on tunkenu kärrynsä niin pitkälle, että joudun melkein joka kerta pyytämään että pääsiskö takas maksamaan. Aika usein ne maksupäätteet on ollu siinä kassan edessä eikä sen jälkeen....
 
Kyllähän sen maksurauha pitää antaa toisille, siinä ei ole mitään kyseenalaista. Mutta kannattaako omaa päiväänsä pilata ja vissiin yömyöhääkin sillä, että joku piltti on pyörähtänyt jaloissa?
Sinä se kyllä osaat väheksyä muiden kokemuksia. Ei sillä ole väliä, olenko minä pilannut päiväni tai yöni, siinä maksajan paikalla ei vaan kuulu nyhjätä muiden kuin maksajan tai maksajan legioonaan kuuluvien henkilöiden. En tajua miten tätä voi kukaan puolustella. Mäkin voisin nostaa pankkiautomaatilla lapseni olkasi yli "kun se niin halusi nähdä tunnuslukusi ja paljonko tililläsi on rahaa" Hei, yksityisyyttä, kiitos!
 
äiti itsekin
Kaikille vanhemmillehan juuri ne omat ihanat söpö mussukka lapset ovat niitä kaikkein ihanimpia ja vaikka se mini-ostoskärryillä juokseminen ja kiljuminen on niiltä omilta mussukoilta niin herttaista, eikä näitä vanhempia todellakaan haittaa jos lapset juoksee kassan edessä edes takas ja sorkkivat ohimennen muiden ostoksia.

Mutta ottakaa huomioon että se tuskin on kovinkaan söpöä MUIDEN vanhempien/aikuisten mielestä vaikka sillä jonon edessä olevalla olisi itselläkin lauma lapsia. Lapset saavat olla aika vanhoja ennen kuin he omalla käytöksellään tarkoituksen mukaisesti aiheuttavat muille harmeja tai saavat muiden v-käyrän nousemaan, niin älkää te saamattomat vanhemmat edesauttako sitä asiaa kykenemättömyydellänne lastenne puolesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti itsekin;24328442:
Kaikille vanhemmillehan juuri ne omat ihanat söpö mussukka lapset ovat niitä kaikkein ihanimpia ja vaikka se mini-ostoskärryillä juokseminen ja kiljuminen on niiltä omilta mussukoilta niin herttaista, eikä näitä vanhempia todellakaan haittaa jos lapset juoksee kassan edessä edes takas ja sorkkivat ohimennen muiden ostoksia.

Mutta ottakaa huomioon että se tuskin on kovinkaan söpöä MUIDEN vanhempien/aikuisten mielestä vaikka sillä jonon edessä olevalla olisi itselläkin lauma lapsia. Lapset saavat olla aika vanhoja ennen kuin he omalla käytöksellään tarkoituksen mukaisesti aiheuttavat muille harmeja tai saavat muiden v-käyrän nousemaan, niin älkää te saamattomat vanhemmat edesauttako sitä asiaa kykenemättömyydellänne lastenne puolesta.
Tätä minäkin tarkoitin. Itselläni on 4 maailman ihaninta lasta mutta se ei tarkoita, että muiden lasten hölmöily olisi minusta söpöä ja hyväksyttävää. Jos en hyväksy omilta lapsiltani huonoa käytöstä, niin miten jonkun tuntemattoman räkänokan tempaus olisi minusta okei? Kiljuminen on vähän eri asia, siis jos lapsi esim kärryissä protestoi kovaan ääneen niin sille ei voi mitään, se asiahan on hallinnassa. Mutta jos lapsi saa kiukuta pitkin lattioita niin se ei ole.
 

Yhteistyössä