Kylläpä järkytyin. Ekaluokkalainen tuli synttäreiltä, ja kertoi kolmen vieraan kiusanneen siellä päivänsankaria

  • Viestiketjun aloittaja "voi itku"
  • Ensimmäinen viesti
"voi itku"
Kiusaajien mielestä oli kuulemma niin tyhmät juhlat, että olivat syytelleet päivänsankaria, että miksi heidät kutsuttiin näin tyhmiin juhliin. Kaikki oli huonosti ja päivänsankarin syytä, myös muita olivat hieman kiusanneet.

Ja aikuiset kuulemma vaan jutteli keittiössä eivätkä huomanneet mitään.

No, eipä kutsuta noita lapsia meidän juhliin ainakaan.

Mutta kyllä käy suruksi päivänsankarin puolesta, joka juhlien lopussa oli kuulemma maannut sängyn alla.
 
ssss
Meillä on kans pari vierasta alkaneet napiseen että on ihan tylsää ja pahoja herkkuja ja niistä vieraslahjoista että nämäkö ne vaan on ym... Olen sanonut että mitään ei tarvi ottaa eikä mihinkään tarvi osallistua ja kotia lähtö on sallittua, mutta kappas nämä valittajat ovat just niitä jotka pitää "ajaa" pois, kun meillä on yleensä jaettu kahteen osaan synttärit ja toinen vierassetti on tulossa. Nykyään lapset eivät ole tyytyväisiä mihinkään.
 
Saraldo
Ihme vanhempia jos eivät kiinnitä mitään huomiota synttärivieraisiin. Ja vielä ihmeempiä, jos eivät huomaa lapsestaan, että kaikki ei ole ok. Tuskin tuollaista pystyy kotisynttäreillä tekemään niin, ettäkö sitä olisi mahdoton huomata. Ja meiltökin nuo vieraat olis saanu lähteä samantien.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Mä jaksan aina vaan jankuttaa omalleni että jos/kun näkee minkäänlaista kiusaamista niin siitä kuuluu mennä kertomaan jollekin aikuiselle tai sitten kotona meille vanhemmille!
Kiusa se on pienikin kiusa ja lapset osaavat olla niiin julmia ettei tosikaan.:/ Mutta eivät kuitenkaan aina osaa ajatella tekojensa seurauksia kovinkaan pitkälle.
Ihmettelen kyllä jos tuollaisiin puheisiin ei ole kukaan vanhempi puuttunut!
Mutta ap, nyt on sinun tehtävä sitten ottaa yhteyttä sankarin äitiin ja kertoa mitä olet kuullut, eikö niin?
 
kiusaajat ulos
Kyllä mä katsoisin perään. Tosin meille on tulossa VASTA 2v synttärit ja vieraslista on suppea. Saa nähä kuinka moni pitää tylsinä (vieraat on pikkasen vanhempia max.4v). Idea olisi vain leikkiä ja syödä pikkasen herkkuja, mitä ei varmaa monelta ihan arkena toivottavasti löydy pöydältä.

Kurjaa tollanen kiusaaminen!!!!!!
 
Tylsää synttäreillä voi kyllä ollakin, jos aikuiset vaan istuu keittiössä eikä kukaan ohjaa mitään leikkejä lapsille...ne leikit ja ohjelma kun on yleensä kovin tykättyjä juttuja.

Ei sillä, että se oikeuttaisi kiusaamaan. Mutta tulipa vaan mieleen. Että ehkä noilla synttäreillä ei pelannut toteutus eikä valvonta.
 
juuh
Kyllä mä katsoisin perään. Tosin meille on tulossa VASTA 2v synttärit ja vieraslista on suppea. Saa nähä kuinka moni pitää tylsinä (vieraat on pikkasen vanhempia max.4v). Idea olisi vain leikkiä ja syödä pikkasen herkkuja, mitä ei varmaa monelta ihan arkena toivottavasti löydy pöydältä.

Kurjaa tollanen kiusaaminen!!!!!!
Nämä kiusaamisongelmat lienee kouluikäisten synttäreiltä...
 
"vieras"
Suomessa kiusaajalapsia ja rikoksia tekeviä lapsia kohdellaan aivan liian lempeästi. Suomessa pitäisi olla USA:n malli, että hyvin nuorena voi joutua jo (nuoriso)vankilaan. USA:ssa ollaan tuomittu 12-vuotiaskin murhasta elinkautiseen vankeusrangaistukseen.
 
Tuli surku päivänsankarin puolesta :< lapset voi olla niin ajattelmattomia.. kyllä aikuisten pitäs kattoo miten juhlat etenee ja muutkin leikit. Toivottavasti ite vältytään tulevaisuudessa tommosilta vierailta..
 
ööh, anteeksi!
Nämä kiusaamisongelmat lienee kouluikäisten synttäreiltä...
musta vähän tuntuu et ne kiusaamisongelmat lähtee ihan mistä iästä lähtien. Tässä tapauksessa KYLLÄ kyse on kouluikäisistä, mutta kyllähä tuokin ikä tulee vielä vastaan ja samat ongelmat pyörii eri-ikäryhmissä. En ainakaan halua että lasta/lapsia kiusataan millään synttäreillä.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
musta vähän tuntuu et ne kiusaamisongelmat lähtee ihan mistä iästä lähtien. Tässä tapauksessa KYLLÄ kyse on kouluikäisistä, mutta kyllähä tuokin ikä tulee vielä vastaan ja samat ongelmat pyörii eri-ikäryhmissä. En ainakaan halua että lasta/lapsia kiusataan millään synttäreillä.
Mun kokemuksen mukaan tuon tyyppinen kiusaaminen on nimenomaan kouluikäisten ja usein vielä tyttöjen juttuja. Kyllä siellä 2v synttäreilläkin voi kiusaamista esiintyä, mutta tuskinpa vieraat valittaa tyhmistä vieraslahjoista.

Koskaan, kukaan, missään ei saa kiusata ja vanhempien pitää pitää huoli, että kaikki tuollainen kielletään ja karsitaan heti kun sitä ilmenee.
 
"äiti"
Joo, ja kun nykyisin nämä synttärijuhlien järjestämispaineet on niin kovat..on hoplopia, leffaa, uimahalleja ja mäkkäriä ym viihdykettä joka maksaa maltaita... meilläkin lapsi oli kauhuissaan kun ilmoitin että järkätään ihan tavalliset "kotisynttärit", ei kukaan kuulemma halua tulla!
Ollaan yleensä pyritty ekalla ja tokalla luokalla kutsumaan kaikki luokan samaa sukupuolta olevat lapset jotta itsekin vähän näen miten toimivat porukassa. Ja näkee myös useimmat vanhemmat kun täällä joutuu kuljettelamaan lapsia. Kyllä noita 8-9v sai "valvoa" että kaikki pääsevät mukaan ja kaikkia kohdellaan tasavertaisesti. Ja pientä kiusantekoa oli joidenkin välillä koko ajan...ihan samoin kulemma kuin koulussa.
Lapsen ennakkopeloista huolimatta synttärit onnistuivat ja kaikki viihtyivät..meillä oli etuna pari isoa sisarusta jotka järkkäsivät ohjelmaa (tietokilpailuita, leikkejä ym)...mutta me järjestäjät oltiin kyllä ihan "puhki" jälkeenpäin, kun koko ajan piti ohjata :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mihin tämä maailma on menossa;25876999:
vieraslahjat??? wtf! mikä hääjuhla tollaset synttärit on?! ikinä kuullu!
Se on sitä amerikkalaista tyyliä. Vieraillekin pitää olla lahjat ja pitää olla tarjottavat a:sta ö:hön, ei enää riitä täytekakku, keksit ja karkit, ei ollenkaan. Ohjelmaa pitää olla ja sekin viimesen päälle laitettua ja niin edespäin. Kun mä olin lapsi niin ei ollu mitään vieraslahjoja eikä edes mitään ohjelmaakaan, sitä vaan syötiin herkkuja ja seurusteltiin eikä kukaan valittanu että ois tylsää taikka huonot tarjoilut.Kyllä ennenvanhaan vaan oli asiat paremmin :saint:
 
Se on sitä amerikkalaista tyyliä. Vieraillekin pitää olla lahjat ja pitää olla tarjottavat a:sta ö:hön, ei enää riitä täytekakku, keksit ja karkit, ei ollenkaan. Ohjelmaa pitää olla ja sekin viimesen päälle laitettua ja niin edespäin. Kun mä olin lapsi niin ei ollu mitään vieraslahjoja eikä edes mitään ohjelmaakaan, sitä vaan syötiin herkkuja ja seurusteltiin eikä kukaan valittanu että ois tylsää taikka huonot tarjoilut.Kyllä ennenvanhaan vaan oli asiat paremmin :saint:
Outoa, vaikka mun miehen suku on jenkeistä ja siellä sukulaislapsia liuta niin eipä olla ikinä kuultu tollaisesta. :O voi olla että meidän perheessä jää juhlat vaan kotiväen riemuksi. Ihmeellistä että kaikki pitää olla enemmän amerikkalaista vaikkei se edes sitä todellakaan ole... noi "isompaa" jutut kuulostaa anteeksi vain!! white trash-meiningiltä tai kiertolaisperinteiltä jossain briteissä. ANTEEKSI että sanoin näin!!!!!!
 
Outoa, vaikka mun miehen suku on jenkeistä ja siellä sukulaislapsia liuta niin eipä olla ikinä kuultu tollaisesta. :O voi olla että meidän perheessä jää juhlat vaan kotiväen riemuksi. Ihmeellistä että kaikki pitää olla enemmän amerikkalaista vaikkei se edes sitä todellakaan ole... noi "isompaa" jutut kuulostaa anteeksi vain!! white trash-meiningiltä tai kiertolaisperinteiltä jossain briteissä. ANTEEKSI että sanoin näin!!!!!!
Jaa mulla on sukua Usassa ja he järkkää just tollaisia megasynttäreitä,tilaavat sinne kaiken maailman klovnit ja pitopalvelut jne.
 
Jaa mulla on sukua Usassa ja he järkkää just tollaisia megasynttäreitä,tilaavat sinne kaiken maailman klovnit ja pitopalvelut jne.
sori, toi mun henk.koht. negatiivisuus. Tahtois vaan elää tässä viattomuuden kuplassa. Miehen sukulaiset siis tekee tuota samaa vaikka pidänkin sitä niin white trash-juttuna :D yritän pitää vaan silmät ja korvat suljettuina koko jenkkimeiningille :saint: ei meidän perheeseen siis!
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon jo wanha, 35-vuotias, ja jo mun lapsuudessa synttäreillä oli vieraslahjoja :)

Eihän ne vieläkään pakollinen juttu ole...

Ohjelmaa oli myös joka synttäreillä. Ei mitään hiton klovneja (mä pelkäisinkin sellaista varmasti :D) mutta kaikenmaailman aasinhäntää, pullonpyöritystä, aarteen etsintää...
 
"ÄITI"
minun mielestä lapset saisivat päättää itse haluavatko he esim. klovnea, aarteenmetsästystä ym. Haluaisin vain sanoa,että on epäreilua jos vanhempi ei välitä yhtään missä mennään .
Sillä meidän tyttö ainakin heti sanoo jos huomio on menny jollekkin toiselle.

Säälin synttärisankaria ja muutenkin synttärisankarille myöhästyneet syttäri onnittelut.
 
"hoitaja"
Meille on kasvamassa sellainen sukupolvi ettei tosikaan. Jos on satuttu opettamaan käytöstapoja tai huomaavaisuutta, ne haihtuvat kuin tuhka tuuleen heti kun tulee pientä erimielisyyttä ja stressiä. Nähty on siellä, missä on paljon lapsia yhdessä.
 
Miksi aikuiset eivät vahdi?!

Meiltä tuollaiset kiusaajat olisivat lentäneet pihalle nanosekunnissa. Perkeleen ääliöt (joo, sellaisia ne on, ihan sama vaikka ovatkin vasta 7-8 v).

Voi sankari raukkaa :(
no vanhempien olis pitänyt puuttua asiaan. mä kerran laitoin yhden tytön kävelemään kotiinsa. oli meidän tyttären 11 vuotis synttärit. ja tää tyttö haukku kaikki tarjoilut, tytön lahjat yms. lopulta sitten kyllästyin ja laitoin tytön kävelemään kotiinsa. soitin kyllä tytön vanhemmille, mitä on tapahtunut. no palstalaiset haukku mut silloin maan rakoon tominnastani. mutta tekisin näin kyllä uudestaankin, jos tarve vaatii
 
kyselen
Mun kokemuksen mukaan tuon tyyppinen kiusaaminen on nimenomaan kouluikäisten ja usein vielä tyttöjen juttuja. Kyllä siellä 2v synttäreilläkin voi kiusaamista esiintyä, mutta tuskinpa vieraat valittaa tyhmistä vieraslahjoista.

Koskaan, kukaan, missään ei saa kiusata ja vanhempien pitää pitää huoli, että kaikki tuollainen kielletään ja karsitaan heti kun sitä ilmenee.
Kertokaas mulle, olen tietämätön näissä jutuissa, onko 7-vuotiaat tytöt jo valmiiksi ilkeitä, vai oppivatko sen muilta?Juuri siis eskari ja ekaluokkalaiset?
Onko tällainen ilkeily yleistä?
Minulla nimittäin poikakolmikko, ja pihalle muuttanut 7-vuotias tyttö, joka kuulemma ilkeilee kun aikuisia ei ole paikalla. Mitä tällaiselle voi tehdä?
Onko pieni ilkeily jo kiusaamista,ja pitääkö siitä kertoa lapsen vanhemmalle?
 

Yhteistyössä