Kylläpäs meni taas hermot kun isäntä kilahti leluista

Tilanne tämä: kaksi aikuista, taapero ja vauva asutaan kaksiossa. Ilmeisesti isännälle tuli yllärinä, että lasten myötä kämppään ilmaantuu myös leluja, koskapa on nyt syksystä asti valitellut miten alkaa tavaran määrä ahdistaa. Viimeksi sitten eilen illalla kilahti leluista (=romuista, hänen mukaansa), mistä minä kimpaannuin täysin. Esikoisen ollessa vauva hän oli sitä mieltä, että asunnossa asutaan vielä monta vuotta eikä ole kiire mihinkään, mutta nyt alkaa vetää hernettä nenään joka viikko ja valittaa miten tila loppuu. Joo, loppuuhan se kun perhe kasvaa.

Minä sitten otin nokkiini lasten puolesta ja kyselin aika napakkaan äänensävyyn oliko miehelle ylläri, että lasten myötä tavaramäärä lisääntyy tai että ne eivät kaksioon hirveän hyvin mahdu? Hänellä kuitenkin on jo aikuisiakin lapsia, joten olisi pitänyt osata ennakoida. Mutta ilmeestä päätellen osuin oikeaan vasta kun otin esille vanhan asian, josta keskustellaan vähintään puolivuosittain eli minä en tee mitään kotona.

Mies on kova tekemään kotitöitä (kyllä, liika on liikaa tässäkin ja erittäin ärsyttävää) ja hänen mielestään mikään, mikä ei liity kodin siisteyteen ei ole mitään. Eli siis lasten hoito ei ole yhtä arvokasta kuin esim. tiskaaminen (tästä olen avautunut jo toisessa ketjussa). Ja koska minä vihaan tiskaamista ja siivoamista ylipäätään enkä tee näitä asioita yhtä usein kuin hän, minä en hänen mielestään tee kotona mitään. Vittu että vituttaa.

Kuitenkin yritän käydä koulua (mistä johtuen joudun istumaan paljon tietokoneella, mikä taas nähtävästi ärsyttää miestä, kun en tee hänen mukaansa mitään) ja palata työelämään ja hoidan lapset viimeisen päälle (olen häntä tarkempi esim. ruoka- ja uniaikatauluista), pidän ne puhtaissa ja koon mukaisissa vaatteissa ja katson, että on ikätason mukaisia kehittäviä leluja, yritän kasvattaa niitä ja käytän esim. muskarissa sekä tulen varmasti olemaan se, joka hoitaa lasten muutkin harrastukset sekä hoidan kissan täysin (en jaksa enää jankuttaa, että tarviisin apua, kun en sitä siihen kuitenkaan saa). Mielestäni teen siis kotona kaikkea paitsi en tiskaa jokaisen aterian jälkeen enkä heilu imurin kanssa joka päivä ja tämä tekee minusta hänen silmissään ilmeisesti täysin arvottoman olion, jota ei tarvitse kunnioittaa ollenkaan.

No, eipä ole paljon puhuttu eilisillan jälkeen eikä huvittais nähdä tyyppiä ollenkaan varsinkin kun leluja raivaamalla itketti poikaa ihan turhaan (otan täysin henkilökohtaisesti itseeni, jos loukkaa lapsiani, tekee jotain typerää tai jättää jotain tärkeää tekemättä). Vituttaa vaan niin kympillä. Joskus ja esim. nytkin haaveilen omasta asunnosta, missä se ei vois arvostella mua tai mun kodinhoitotyyliä mitenkään. Sais käydä lapsia tapaamassa niin paljon kuin haluaa, mutta sillä ei ois mitään oikeutta tarttua tiskiharjaan tai imuriin tai napista lelujen levällään olosta.

No, joo saiko tuosta edes mitään selvää, en tiiä, piti vaan avautua. Kiitos ja anteeks.
 
Höh. Ehkäpä miehen tarttis sitten paneutua enemmin siihen että mitä meinaa lasten kasvattaminen. Mielestäni teillä ois aika selkeä työnjako tuossa ja vielä sen mukaan, että mitä kukin tykkää tehdä. Harmi, ettei miehesi näe sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"Kukka"
Ap, kummalla teistä on enemmän omaa, vapaata aikaa? Omaa vapaata aikaa tulla ja mennä, tehdä mitä huvittaa? Onko puntit tasan? Jos on, niin miehelläsi ei ole mitään syytä moittia sinua.
 
[QUOTE="Kukka";27879340]Ap, kummalla teistä on enemmän omaa, vapaata aikaa? Omaa vapaata aikaa tulla ja mennä, tehdä mitä huvittaa? Onko puntit tasan? Jos on, niin miehelläsi ei ole mitään syytä moittia sinua.[/QUOTE]

Ei kai sitä voi ihan noinkaan yksinkertaistaa. Minun mieheni valitsee lähestulkoon joka kerta sen, että saa olla kotona oman perheen parissa. Hän siis tahtoo käyttää vapaa-aikansa kotona ja nimenomaan lasten kanssa. Itse olen toisenlainen luonteeltani. Se ei tarkoita, etteikö "puntit voisi olla tasan". Jos niitä puntteja meillä mitattaisiin. Onneksi ei.
 
"vieras"
Mä olen sitä mieltä että jos aiotte asua kaksiossa, molempien pitää paneutua siihen siivoamiseen riittävästi tai noin pienessä asunnossa asuminen ei lasten kanssa tule onnistumaan. Yritätte järjestää jokaiselle asialla paikan ja laittaa käytön jälkeen tavarat paikalleen.

Miehesi on siis osittain oikeassa, ja niin olet sinäkin.
 
Ei kai sitä voi ihan noinkaan yksinkertaistaa. Minun mieheni valitsee lähestulkoon joka kerta sen, että saa olla kotona oman perheen parissa. Hän siis tahtoo käyttää vapaa-aikansa kotona ja nimenomaan lasten kanssa. Itse olen toisenlainen luonteeltani. Se ei tarkoita, etteikö "puntit voisi olla tasan". Jos niitä puntteja meillä mitattaisiin. Onneksi ei.
Koska minä en halua käydä missään niin sinäkään et saa mennä? Onneksi asiat eivät ole noin :)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"heluna"
Tilanne tämä: kaksi aikuista, taapero ja vauva asutaan kaksiossa. Ilmeisesti isännälle tuli yllärinä, että lasten myötä kämppään ilmaantuu myös leluja, koskapa on nyt syksystä asti valitellut miten alkaa tavaran määrä ahdistaa. Viimeksi sitten eilen illalla kilahti leluista (=romuista, hänen mukaansa), mistä minä kimpaannuin täysin. Esikoisen ollessa vauva hän oli sitä mieltä, että asunnossa asutaan vielä monta vuotta eikä ole kiire mihinkään, mutta nyt alkaa vetää hernettä nenään joka viikko ja valittaa miten tila loppuu. Joo, loppuuhan se kun perhe kasvaa.

Minä sitten otin nokkiini lasten puolesta ja kyselin aika napakkaan äänensävyyn oliko miehelle ylläri, että lasten myötä tavaramäärä lisääntyy tai että ne eivät kaksioon hirveän hyvin mahdu? Hänellä kuitenkin on jo aikuisiakin lapsia, joten olisi pitänyt osata ennakoida. Mutta ilmeestä päätellen osuin oikeaan vasta kun otin esille vanhan asian, josta keskustellaan vähintään puolivuosittain eli minä en tee mitään kotona.

Mies on kova tekemään kotitöitä (kyllä, liika on liikaa tässäkin ja erittäin ärsyttävää) ja hänen mielestään mikään, mikä ei liity kodin siisteyteen ei ole mitään. Eli siis lasten hoito ei ole yhtä arvokasta kuin esim. tiskaaminen (tästä olen avautunut jo toisessa ketjussa). Ja koska minä vihaan tiskaamista ja siivoamista ylipäätään enkä tee näitä asioita yhtä usein kuin hän, minä en hänen mielestään tee kotona mitään. Vittu että vituttaa.
Kuitenkin yritän käydä koulua (mistä johtuen joudun istumaan paljon tietokoneella, mikä taas nähtävästi ärsyttää miestä, kun en tee hänen mukaansa mitään) ja palata työelämään ja hoidan lapset viimeisen päälle (olen häntä tarkempi esim. ruoka- ja uniaikatauluista), pidän ne puhtaissa ja koon mukaisissa vaatteissa ja katson, että on ikätason mukaisia kehittäviä leluja, yritän kasvattaa niitä ja käytän esim. muskarissa sekä tulen varmasti olemaan se, joka hoitaa lasten muutkin harrastukset sekä hoidan kissan täysin (en jaksa enää jankuttaa, että tarviisin apua, kun en sitä siihen kuitenkaan saa). Mielestäni teen siis kotona kaikkea paitsi en tiskaa jokaisen aterian jälkeen enkä heilu imurin kanssa joka päivä ja tämä tekee minusta hänen silmissään ilmeisesti täysin arvottoman olion, jota ei tarvitse kunnioittaa ollenkaan.

No, eipä ole paljon puhuttu eilisillan jälkeen eikä huvittais nähdä tyyppiä ollenkaan varsinkin kun leluja raivaamalla itketti poikaa ihan turhaan (otan täysin henkilökohtaisesti itseeni, jos loukkaa lapsiani, tekee jotain typerää tai jättää jotain tärkeää tekemättä). Vituttaa vaan niin kympillä. Joskus ja esim. nytkin haaveilen omasta asunnosta, missä se ei vois arvostella mua tai mun kodinhoitotyyliä mitenkään. Sais käydä lapsia tapaamassa niin paljon kuin haluaa, mutta sillä ei ois mitään oikeutta tarttua tiskiharjaan tai imuriin tai napista lelujen levällään olosta.

No, joo saiko tuosta edes mitään selvää, en tiiä, piti vaan avautua. Kiitos ja anteeks.
ai mä kyllä valitin miehelle kun se ei tehnyt koskaan mitään, ymmärrän miestäsi! ei siivoamisessa ole kyse siitä tykkääkö siitä vai ei,vaan se on asia mikä kuuluu hoitaa.tasapuolisesti. ps. minunkaan mieheni ei ymmärtänyt että jos vuosiksi jättää 99%toiselle kotityöt että siitä voi seurata nalkutusta! ei ymmärtänyt että sen omillakin valinnoilla on merkitystä

ei mua sinällään hirveästi haittaa em .lelut lattialla tms. mutta onhan siinä nyt jotain mätää jos kuukausia ja vuosia toinen tekee enempi kotitöitä. kyllä uskon että miehesi kokee että sinä et arvosta häntä ollenkaan, etkä ajattele. miltäs itsestäsi tuntuisi jos sä siivoisit,et saisi mitään arvostusta ja toinen vaan laiskottelisi? aika itsekästä

susta taas vissiin tuntuu ettei mies arvosta sitä mitä teet lasten eteen.

kannattais nyt selvittää nämä asiat, ennekuin on taas yksi turha ero edessä.

sä alat tekee niitä kotitöitä ja osoitat miehellesi että välität hänestä, ja mies alkaa ottaa osaa lasten kasvatukseen/hoitoon.
 
Tuo on hankala tilanne, jos molemmilla on eri kuva siita, mika on riittava siisteyden taso. Toisaalta, ap:n tapauksessa mies itse aktiivisesti yllapitaa omaa standardiaan, suht usein menee siihen, etta vain valitetaan ja valitetaan, muttei itse tehda mitaan.

Mita tuossa sitten voisi tehda? Enpa tieda. Vaihtakaa vastuualueita vaikka pariksi viikoksi?
 
[QUOTE="Kukka";27879340]Ap, kummalla teistä on enemmän omaa, vapaata aikaa? Omaa vapaata aikaa tulla ja mennä, tehdä mitä huvittaa? Onko puntit tasan? Jos on, niin miehelläsi ei ole mitään syytä moittia sinua.[/QUOTE]

Miehellä, ehdottomasti. Vuoden puhuin, että haluaisin palata kuntosalille ja tuon vuoden aikana syntyi kuopuskin. Vihdoinkin tämän vuoden alussa äitini tarjoutui vahtimaan lapsia, jotta pääsen salille. Mies ilmoittaa aikataulunsa seuraavalle päivälle ja vaikka sitä ei vielä edellisenä iltana olis ollut niin jotain tekemistä keksii seuraavalle päivälle. Naamansa on nutturalla aina minun koulupäivän jälkeen, kun lasten kanssa on niin raskasta olla (1 krt/vko jolloin on päivän tytön kanssa kahdestaan), joten en ole edes haaveillut muihin harrastuksiin palaamista. Sopii vaan miettiä miten se meinaa pärjätä niiden kanssa kokonaisen työvuoron, kunhan töihin pääsen...
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="heluna";27879538]ai mä kyllä valitin miehelle kun se ei tehnyt koskaan mitään, ymmärrän miestäsi! ei siivoamisessa ole kyse siitä tykkääkö siitä vai ei,vaan se on asia mikä kuuluu hoitaa.tasapuolisesti. ps. minunkaan mieheni ei ymmärtänyt että jos vuosiksi jättää 99%toiselle kotityöt että siitä voi seurata nalkutusta! ei ymmärtänyt että sen omillakin valinnoilla on merkitystä

ei mua sinällään hirveästi haittaa em .lelut lattialla tms. mutta onhan siinä nyt jotain mätää jos kuukausia ja vuosia toinen tekee enempi kotitöitä. kyllä uskon että miehesi kokee että sinä et arvosta häntä ollenkaan, etkä ajattele. miltäs itsestäsi tuntuisi jos sä siivoisit,et saisi mitään arvostusta ja toinen vaan laiskottelisi? aika itsekästä

susta taas vissiin tuntuu ettei mies arvosta sitä mitä teet lasten eteen.

kannattais nyt selvittää nämä asiat, ennekuin on taas yksi turha ero edessä.

sä alat tekee niitä kotitöitä ja osoitat miehellesi että välität hänestä, ja mies alkaa ottaa osaa lasten kasvatukseen/hoitoon.[/QUOTE]

Kun ei ole kyse siitä, ettenkö tekis kotitöitä. Helvetti, tekisin jos kerkeisin ennen häntä tarttua johonkin, mutta mulle riittää tiskaaminen kerran päivässä, se tekee sitä kaks kolme kertaa päivässä. Imuria en tosiaan rupea taluttamaan joka jumalan päivä, mutta hän siitä tykkää. Joskus jaksan vitsailla, että mulla on taloudessa kaksi kilpailijaa: tiskiharja ja imuri.

Kuitenkin viistoista vuotta asuin yksin ennen kuin tavattiin enkä rypenyt paskassa, eikä se kämppä räjähtäis käsiin nytkään vaikka kaikki hommat jäis mulle, meidän siivouskynnys on vaan niin eri tasolla kuin olla voi. Sentään lasten pyykit se on jättänyt mulle kun olen rähjännyt sen pyykkien ripustamistavoista (naurettavaa, mutta sainpahan sentään tuon homman itselleni).

Ja kyllä, tosiaan tuntuu, ettei lasten hoito ole mitään verrattuna siivoamiseen. Perkele. Vois itse joskus jättää siivoamatta, niin munkin perse vois nousta koneelta nopeammin kun saisin hommat tehtyä yhteen putkeen eikä syöttöjen ja nukutusten ja muiden ininöiden välissä.
 
[QUOTE="tosimies";27879883]
[/QUOTE]

Tää on ihan paras kuva :LOL:

Tiedätkö, että mun pitää vähintään viikkoa ennen sopia, että silloin ja silloin MINÄ TEEN RUUAN ja tuosta pitää muistuttaa joka päivä, että tosiaan saan kokata. Hän haluaa ja on saanutkin tehdä ruuat koko yhdessä olon ajan ja tiskaamisiakin on halunnut jättää mulle vasta viimeisen vuoden ajan. Edellinen eukkonsa ei päästänyt kokkaamaan ja tiskaamisesta on kuulemma aina tykännyt (ei sitäkään siis päässyt edellisessä elämässään tekemään), joten olen antanut keittiörauhan.

Että voi kun pääsisinkin takas keittiöön ja varsinkin hellan ääreen. Onneks se ei sentään osaa leipoa niin minä saan hoitaa edes sen puolen :p
 
Miehellä, ehdottomasti. Vuoden puhuin, että haluaisin palata kuntosalille ja tuon vuoden aikana syntyi kuopuskin. Vihdoinkin tämän vuoden alussa äitini tarjoutui vahtimaan lapsia, jotta pääsen salille. Mies ilmoittaa aikataulunsa seuraavalle päivälle ja vaikka sitä ei vielä edellisenä iltana olis ollut niin jotain tekemistä keksii seuraavalle päivälle. Naamansa on nutturalla aina minun koulupäivän jälkeen (1 krt/vko jolloin on päivän tytön kanssa kahdestaan), joten en ole edes haaveillut muihin harrastuksiin palaamista.
Noi siivousjutut saa kyllä sovittua vaikka tekemällä listan sun ja mun hommista ja karsimalla tavarat minimiin noin pienessä kämpässä. Mutta toi, ettei voi viettää aikaa oman lapsesna kanssa ilman mökötystä. Voi helvata sentään! |O
 
Ei ole leluja minusta liikaa. Legot on lentolaukussa, ja muut lelut mahtuu kahteen pieneen arkkuun. Ulkopuolelle jää vain tytön leikkikehä, jossa tytölle sopivat lelut ja pojalta parkkitalo, potkuauto ja pari pienempää rekkaa. Eli melkein kaikki saa tarvittaessa piiloon. Ja se mikä mua tässä häiritsee on se, että miehen mielestä noi pitäis saada piiloon myös kesken illan eli kesken leikkien. Ja varsinkin se, että poika ei osaa avata laukkua eli legoihin ei pääse ellei mulle ne juohdu mieleen (mieshän niitä ei esille tuo) ja melko harvoin alkaa arkkujakaan kaivella eli leikkii sillä mitä on vahingossa jäänyt näkösälle (myös tytön lelut kelpaa). Kun en mielestäni niitä ole ostanut säilytettäväks vaan leikittäväks.

Tänään jo soitin perheneuvottelukeskukseen, mutta ne päivystää vaan maanantaisin ja perjantaisin. Jotenkin tuntuu, etten miehen korvia saa auki tai arvostusta ilman ulkopuolista välittäjää tai läväyttämällä vuokra-asuntohakemuksen sen nenän eteen. Mua niin houkuttais toi jälkimmäinen...
 

Yhteistyössä