kysyisin lääkkeistä.....

Mulla on tarkat hinnat jossain, mutta en tähän hätään ehdi niitä hakemaan. Kela korvailee kyllä, mutta sen halusin kertoa, että max 600 euroa, koska on se maksukatto =)

Voin palata myöhemmin tarkempiin hintoihin.
Sen muistan, että irrotuspiikki maksoi vain 7 euroa :D
 
Eli kannattaa ottaa kuitit talteen ja liittyä sen apteekin kanta-asiakkaaksi josta ostat lääkkeet. Se ei maksa mitään. Kun olet maksanut omavastuuosuuden, olikohan 627e niin sen jälkeen saat kelasta lapun jonka kanssa marssit apteekkiin niin maksat sen jälkeen enää omavastuuosuuden 1.50e per kerta saman kalenterivuoden aikana. Eli loppuvuoden lääkkeet ei maksa juurikaan mitään. Mutta kallista lystiä näiden lääkkeiden osto on kun joka tapauksessa menee se 627e omasta pussista. Mulla kävi niin että kelalla kesti ja kesti sen lapun lähettäminen joten menin itse kelaan ja ne tulosti mulle sen lapun. Pahoitteli vaan kun siinä kesti niin kauan. Ei siis kannata hirveän kauaa odotella.
 
Mulla tuli maksamaan sumutteet, Puregonit ja menopurit yhteensä 1200 euroa. Mutta siinä tulikin nyt sitten liikaa noita lääkkeitä, kun sen verta pienillä annoksilla mentiin. Jäi tallelle mahdollista seuraavaa hoitokertaa varten ainakin nuo pistoslääkkeet, eikä lisää tarvitse varmaan hankkia. Vieläkin odottelen kelalta sitä lääkekaton ylittänyttä osuutta, vaikka 2.1 lähetin jo hakemukset ja kuitin. Kyllä kestää kauan :headwall: Tämän todisteen lääkekaton ylityksestä' lähettivät sentään melkein heti.
 
Juu, ihan kuin Marica sanoi eli se kuitti pitää säilyttää missä ostokset ylittää lääkekaton rajan. Sen sijaan mitään kanta-asiakassopimusta ei tarvitse apteekin kanssa tehdä. Se apteekin kanssa tehtävä sopimus, että saat jatkossa lääkkeet 1,5eurolla ei sido/ei saa sitoa mihinkään kanta-asiakkuuteen.
Jos lääkekaton ylityttyä ostat muista kuin siitä "sopimusapteekista" niin maksat normaalihinnan ja haet itse erotuksen kelalta. Siksi kannattanee tehdä se sopimus yhden apteekin kanssa.

Kysy omasta apteekista! Ne kyllä auttaa! =)
 
Tai kannattaa ottaa kopio siitä kelan lapusta ja viedä siihen apteekkiin missä eniten käyt, niin se kelan lappo ja tehdä se valtakirja, just että saat lääkkeet 1,5e/lääke, ja sitten jos käy niin että et pääsekään ko. apteekkiin niin sulla on näyttää se kelan lappo toisessa apteekissa ja saat silloin suoraan sen alennuksen ettei tartte kelalta hakea.

Mulla kävi niin, että ostin eri apteekista ne lääkkeet, ylitys meni eri paikkakunnalla ja koska olen kanta-asiakas siellä en tarvitse todestusta kelalta että maksukatto on ylittynyt, näkevät sen siellä koneelta. Omassa apteekissa on se todistus...

Sekavaa? toiv. ei... :saint:
 
kiitos vastauksista. olen ymmärtänyt että kaikissa aptaeekeissä ei ole näitä meidän lääkkeitä....siis kannatta heti kun tietää lääkkeen nimen soitaa tai kävästä apteekissa ja tarkistaa tilanne. onko teille käynnyt niin että ei löytynyt teidän apteekista...ja kunka kauan meni ennen kun saitte lääkkeet?????? koska aika pikaseen vvarmaa pitää saada ne,että pääsee aloittamaan hoidot.
 
Mä käytän tosi pientä lähiapteekkia lähinnä kannatuksen ja hyvän palvelun vuoksi ja jos siellä ei ole jotain ollut (ainut puuttuva on ollut Orgalutran) niin sen on saanut seuraavana aamuna. =)

Vannon edelleen pienten apteekkien nimeen. Kannatusmielessä. ;)
 
meillä kans on pieni kylä apteekki ja siellä ei oo mitään mun tarvitsevia lääkkeitä varastoissa. mut onnex heti ku saa reseptit niin ne tilaa kyllä ja toimitus on nopeeta. ihan päivä tai kaksi.
meil on tosi ihana henkilökunta siel palvelemassa ja jopa lääkkeet saa heti mukaan vaikka ei just sillon rahaa olisikaan. antavat sit tilisiirto lapun jossa maksuaikaa pari viikkoa. näin meillä=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirvab:
meillä kans on pieni kylä apteekki ja siellä ei oo mitään mun tarvitsevia lääkkeitä varastoissa. mut onnex heti ku saa reseptit niin ne tilaa kyllä ja toimitus on nopeeta. ihan päivä tai kaksi.
meil on tosi ihana henkilökunta siel palvelemassa ja jopa lääkkeet saa heti mukaan vaikka ei just sillon rahaa olisikaan. antavat sit tilisiirto lapun jossa maksuaikaa pari viikkoa. näin meillä=)
Tulin vaklimaan sua :D Että vieläkö käyt täällä =)
 

Yhteistyössä